Posočje, znano po smaragdni reki Soči in slikovitih dolinah, skriva še eno manj poznano, a izjemno znamenitost.
To je Bohinjska železniška proga, ki povezuje Jesenice z Mostom na Soči. Za marsikaterega potnika in tudi obiskovalca naše države je to več kot le železniška povezava. Je prava zgodovinska in tehnična znamenitost, ki potnike popelje skozi očarljive pokrajine severozahodne Slovenije.
Zgodovina proge
Bohinjska proga je bila zgrajena v začetku 20. stoletja, natančneje leta 1906, kot del železniške povezave preko Julijskih Alp. Njena gradnja je bila izjemen inženirski podvig, saj je bilo treba premagati zahtevno alpsko teren. Proga vključuje številne tunele, mostove in viadukte, med katerimi je najbolj znan Solkanski most, kamniti železniški most s premerom lokov, ki velja za največjega tega tipa na svetu.
Naravne lepote in panorame
Med vožnjo po Bohinjski progi se odpirajo osupljivi razgledi na Julijske Alpe, Triglavski narodni park in dolino Soče. Še posebej dih jemajoči so prizori, kjer proga poteka ob reki Soči, skozi zelene gozdove in nad kanjoni, ki jih je reka izdolbla skozi stoletja. Za ljubitelje narave in fotografe je to pravi raj, vsak ovinek ponuja novo perspektivo in vsaka postaja novo izkušnjo.
"Za vsakega obiskovalca Slovenije je to izjemna znamenitost, potovanje po Bohinjski progi je kot časovni stroj in potovanje skozi čas," je prebrati v turistom namenjenih popotniških skupinah na družbenih medijih.
Turistična priložnost
Na določenih odsekih vozi tudi turistični vlak, ki omogoča počasno in sproščeno opazovanje pokrajine. Planinci, kolesarji in pohodniki pogosto izkoristijo bližino proge za dostop do naravnih in kulturnih znamenitosti, kot so Solkanski most, Tolminska korita ali Bohinjsko jezero.
Bohinjska železniška proga je 144 kilometrov dolg del sicer 717 kilometrov dolge železniške povezave Praga-Jesenice-Gorica-Trst. Zgrajena je bila med letoma 1900 in 1906 kot povezava srednje Evrope z Jadranskim morjem. Podobno kot italijansko poimenovanje (Transalpina), tudi slovensko (Bohinjska proga) pogosto vključuje tako 89 km dolgo Bohinjsko (Jesenice-Gorica) kot 55 km dolgo t. i. Kraško progo (Gorica-Trst).
V sezoni so pogosto organizirani tematski vlaki in dogodki, ki obiskovalcem omogočajo, da doživijo zgodovino in kulturo regije na edinstven način.
