Marsikdo si brez skodelice kave ne predstavlja začetka dneva, a slaba novica je, da se nenehno draži. No, ne v teh kavarnah.
Veriga kavarn LAP Coffee povzroča zmedo po vsej Nemčiji: z enotnimi cenami 1,50 evra za espresso in 2,50 evra za kapučino je berlinski startup začel močno spodkopavati konkurenco. V samo dveh letih je LAP odprl 19 poslovalnic, od tega 15 v Berlinu in štiri v Münchnu, v načrtu pa imajo še širitev v Hamburg, poroča portal Fenix Magazin.
Bistvo njihovega uspeha se skriva v dejstvu, da so cene poštene in precej pod tržnim povprečjem. Medtem ko običajne kavarne v večjih nemških mestih za kapučino pogosto računajo 3,50 € ali več, je LAP-ov precej cenejši. Nizke cene jim omogoča dejstvo, da se LAP zanaša na povsem avtomatske aparate namesto dragih portafilter aparatov, s čimer varčujejo pri stroških osebja.
Majhne poslovalnice - njihova prednost
Poslovalnice so namerno majhne in ponujajo minimalno število sedežev, saj je poslovni model v celoti usmerjen k strankam, ki pijejo kavo na poti. Ustanovitelj LAP-a, Ralph Hage, je za bl-gastro.de poudaril, da veriga streže specialno kavo, praženo pri njihovem berlinskem partnerju 19grams, z oceno SCA med 84 in 87 točk. Združenje za specialno kavo ocenjuje kavo na lestvici do 100 točk. Vsaka kava, ocenjena z 80 ali več, se šteje za specialno – LAP-ova ocena tako ustreza najboljšim petim do desetim odstotkom vseh kav na svetu.
View this post on Instagram
Brez kritik ne gre
Kritiki pa dvomijo, ali lahko povsem avtomatski aparati zagotovijo enako kakovost. Strokovnjaki za kavo trdijo, da avtomatizirana priprava prinaša dosledne rezultate, a ji manjka individualni značaj. Opozarjajo tudi na šibko točko LAP Coffeja, in sicer na okoljsko vzdržnost. Veriga se zanaša izključno na papirnate lončke za enkratno uporabo in večinoma izogiba rešitvam za večkratno uporabo. Kakor koli že, stranke so tiste, ki povedo svoje: in v primeru kavarnic LAP je njihovo mnenje jasno, kajne?