Uredništvo | 29. 1. 2024, 14:49

Ustvarjanje izjemne skupnosti kuharic: krepiti njihovo kulinarično odličnost, inovativnost in ustvarjalnost

CTL Production – A. Couvreux

Hiša šampanjcev, ki se je zapisala v zgodovino, saj je prekinila vladavino moških v svetu izdelovanja šampanjca, daje še eno močno izjavo: Veuve Clicquot z uvedbo pobude Solaire Tables sprejema ženske kuharice.

Pred več kot 250 leti, še pred razpravami o neenakosti spolov, je mlada vdova trajno življenje šampanjske hiše Clicquot. Zapuščina gospe Clicquot je nesporna, saj so jo zaradi njenih briljantnih kreacij šampanjca z rumeno etiketo slavili od angleškega kraljevega dvora do ruskega carja. Danes Maison Veuve Clicquot – začenja novi program, katerega cilj je spodbujanje chefinj: Solaire Tables Central Europe.

Program Solaire Tables, ki se je rodil pod vplivom velike dame šampanjca, je na pobudo Veuve Clicquot začel svojo dvoletno pot po Srednji Evropi, vključno z izbranimi državami: Slovenijo, Hrvaško, Romunijo, Bolgarijo in Madžarsko. Cilj programa ni nič manj kot ustvarjanje izjemne skupnosti kuharic, da bi poudarili in okrepili njihovo kulinarično odličnost, inovativnost in ustvarjalnost.

"Namen programa Solaire Tables je ustvariti skupnost strastnih žensk iz sveta kulinarike v srednjeevropski regiji, ki se identificirajo s 'kulturo solaire'. To pomeni, da si delijo ustvarjalnost, inovativnost in optimizem Madame Clicquot ter s svojim strokovnim znanjem in izkušnjami poskrbijo za še večji sijaj gastronomske scene. Solaire se nanaša na ikonično rumeno barvo, ki že od leta 1887 predstavlja vzhajajoče sonce in simbolizira prepričanje Madame Clicquot, da vsak nov dan odpira nove možnosti," je pojasnila Nora Szegedi, vodja blagovne znamke Moët Hennessy Central Europe, na začetku potovanja z izbranimi kuharicami v Maison Veuve Clicquot v Reimsu v Franciji.

Da bi spodbudili tesnejšo povezavo med chefi in sončno kulturo, je Veuve Clicquot Maison prijazno gostil izključno chefe, ki sodelujejo v programu Solaire Tables. Med njimi sta tudi slovenski chefinji Sabina Repovž in Ksenija Mahorčič.

Da bi spodbudili tesnejšo povezavo med chefi in sončno kulturo, je Veuve Clicquot Maison prijazno gostil izključno chefe, ki sodelujejo v programu Solaire Tables. Med njimi sta tudi slovenski chefinji Sabina Repovž in Ksenija Mahorčič.

CTL Production – A. Couvreux

V tem kulinaričnem programu izbrane restavracije pod vodstvom kuharic ponujajo edinstveno srečanje Solaire Tables z degustacijskimi meniji. Slovenska restavracija Gostilna Repovž, nagrajena z Michelinovo zeleno zvezdico, je program Solaire Tables ponosno začela s chefinjama Sabino Repovž (Gostilna Repovž) in Ksenijo Mahorčič (Gostilna Mahorčič) na čelu. Izkušnja, združena z najboljšimi šampanjci Veuve Clicquot, presega pričakovanja in predstavlja potovanje skozi okus in tradicijo ter vključuje kulturo solaire. 

"Izkušnja pri obisku kleti: neverjetno, edinstveno doživetje, za katerega sem resnično iz srca hvaležna. Celotni obisk je bil res na zelo visokem nivoju, doživeli smo lep ogled kleti, poskusili osnovna vina za šampanjce, kar je zelo redko dostopno še v Sloveniji pri peninah, kaj šele pri šampanjskih hišah," pravi Sabina Repovž, Gostilna Repovž.  

"O večerji pa sploh škoda izgubljati besed. Vsi so bili zelo gostoljubni, pripravili so nam izjemno večerjo in se nam res 100 % posvetili. Celotna večerja je temeljila na začimbah, zelenjavi, ki je iz njihovega vrta, kar zopet veže nas z njimi, njihovo razmišljanje in način dela z našim. Res noro in nepozabno doživetje."

Obisk kleti je bilo edinstveno doživetje.

Obisk kleti je bilo edinstveno doživetje.

CTL Production – A. Couvreux

Da bi spodbudili tesnejšo povezavo med chefi in sončno kulturo, je Veuve Clicquot Maison prijazno povabil izključno chefe, ki sodelujejo v programu Solaire Tables. Dan se je začel z zasebno degustacijo, ki jo je vodila ena od cenjenih vinarjev Maison, sledila pa je skupna degustacija in delavnica s Christophejem Pannetierjem, izvršnim chefom Maison Veuve Clicquot. Doživetje je poglobil tudi obisk kletnih prostorov, ki so se ponašali z bogato zgodovino. Nato so se chefi znašli v ekskluzivnem okolju hotela Hotel du Marc, ki ga pogosto imenujejo dom Maison - enklava, odmaknjena od zunanjega sveta, rezervirana izključno za najbolj privilegirane goste Veuve Clicquot.

"Zelo sem ponosna, da sem prejela povabilo na tako prestižen program Veuve Clicquot Solaire Tables. Če narediš nekaj izven okvirjev, svet takoj postane zanimivejši. Lepo je presenetiti ljudi, jim pokazati novo plat sebe. Čutim se povezanega s kulturo solaire; sem neposredna in iskrena - tako v življenju kot pri jedeh na krožniku. Zgodba o veliki dami me navdihuje. V šampanjcih Veuve Clicquot je čutiti težnjo po popolnosti, čutiti eleganco, moč, ženstvenost in čistost. Tudi jaz obožujem čiste okuse in sestavine, nežno in ravno prav. Ženski dotik," je povedala Ksenija Mahorčič, iz Gostilne Mahorčič.

Vrednote, za katere si je prizadevala Barbe Nicole Clicquot Ponsardin in katere moto je bil: "Obstaja samo ena kakovost, najboljša," je prevzela vodenje hiše po moževi smrti, ko je bila stara 27 let, so brezčasne. Danes se njena prizadevanja morda ne zdijo nič nenavadnega, vendar je madame Clicquot to storila leta 1805 proti volji svojega tasta, saj je nameraval hišo šampanjcev prodati, pa tudi v času, ko je bila vloga žensk v družbi povsem drugačna.

Bila je inovatorka in podjetnica; tvegala je in kršila pravila ter uvedla revolucionarne inovacije, ki še danes določajo tehnologijo proizvodnje šampanjca, kot so miza za grebljanje, prvi letnik šampanjca in prvi mešani šampanjec rosé. Iskala je popolnost in se ni zadovoljila z bližnjicami. Zato nas njena zgodba navdihuje še danes in je način razmišljanja, s katerim želi družba Solaire Tables Central Europe podpirati ženske chefinje v regiji.

CTL Production – A. Couvreux

O Veuve Clicquot

Veuve Clicquot, ustanovljen leta 1772 v Reimsu v Franciji, je prestižna šampanjska hiša, znana po svoji ustvarjalnosti in inovacijah. Znamka je postala prepoznavna pod vodstvom gospe Clicquot Barbe-Nicole Ponsardin, ki je podjetje prevzela v začetku 19. stoletja. Veuve Clicquot slovi po svoji zavezanosti inovacijam in kakovosti ter proizvaja kultne šampanjce, kot je Veuve Clicquot Yellow Label. Kot ena najuspešnejših podjetnic v zgodovini je Madame Clicquot ne le izumila prvi mešani rosé in vintage šampanjec, ki sta na novo opredelila kulturo šampanjcev, temveč je bila tudi pionirka dveh ključnih postopkov, znanih kot "Remuage" in "Pupitre". Hiša je prepoznavna po svojem izrazito bogatem in polnem slogu, ki ga zaznamuje popolno ravnovesje med svežino in globino. 

Veuve Clicquot pri proizvodnji svojih šampanjcev uporablja mešanico treh sort grozdja: Pinot Noir, Chardonnay in Pinot Meunier. Vsaka sorta grozdja prispeva h končni mešanici posebne značilnosti, prevelika teža pinota noir in visok odstotek rezervnih vin pa omogočata edinstven in gastronomsko prijazen profil okusa, po katerem slovi Veuve Clicquot.

Solaire Tables – sodelujoče države in izbrane chefinje:

Slovenija

Sabina Repovž, Gostilna Repovž
Ksenija Mahorčič, Gostilna Mahorčič

Hrvaška

Ana Grgić, Zinfandel's Restaurant
Lana Klingor, Masterchef at Home

Romunija

Renata Luceanu, Raionul de Peste

Madžarska

Edit Kovacs, Casa Christa

Bolgarija

Sveda Dimitrova, Ahora

Minister za zdravje opozarja: Uživanje alkohola lahko škoduje zdravju! 

 

Novo na Metroplay: Aljoša Bagola in Matej Šarc│1, 2, 3 ... bis! Podkast Slovenske filharmonije