Nova trajektna linija, ki bo navdušila številne: v 2 urah do priljubljenega turističnega raja

15. 5. 2025, 20:02 | E. Č.
Nova trajektna linija, ki bo navdušila številne: v 2 urah do priljubljenega turističnega raja (foto: Profimedia)
Profimedia

Za vsem skupaj stoji znani in premožni poslovnež.

Po več kot letu dni zamikov in špekulacij bo dolgo pričakovana trajektna povezava med Malto in Raguso na Siciliji vendarle zaživela. Podjetje Ragusa Xpress bo svojo prvo komercialno vožnjo opravilo že konec tedna, redne vožnje pa bodo potekale štirikrat tedensko - ob sredah, petkih, sobotah in nedeljah.

Trajekt bo iz malteškega pristanišča Valletta Cruise Port odpeljal ob 6.30 zjutraj, povratna vožnja iz Raguze pa bo ob 19.00. Plovba bo trajala približno dve uri. Uradno bo prvi trajekt z Malte izplul že v soboto, a ta vožnja bo namenjena izključno socialno ogroženim otrokom kot dobrodelna gesta podjetja, so razkrili viri blizu organizatorjev.

Začetek nove pomorske povezave, ki bo razveselila številne turiste, je spremljala cela vrsta zapletov. Trajekt so v ladjedelnici v Marsi prvič opazili že novembra 2022, ko je pritegnil pozornost z napisom Ragusa Xpress in belo-rumeno podobo. Po uspešni testni plovbi januarja 2024 je bilo odprtje najprej načrtovano za pomlad, nato za september, a je vse skupaj zastalo zaradi administrativnih ovir na italijanski strani.

Astrologi: najšarmantnejši moški se rojevajo v teh znamenjih

Podjetje Ragusa Xpress je v lasti Paula Gaucija, malteškega podjetnika, ki prek skupine PG Group obvladuje tudi trgovska centra Pavi in Pama ter malteško podružnico španske modne verige Zara. V začetku leta 2023 je Gauci v večmilijonski pogodbi kupil tudi Marino di Ragusa, eno največjih marin na Siciliji.

Med Malto in Sicilijo bo vozil katamaran, ki ima kapaciteto 430 potnikov in 21 vozil. Gre za plovilo, ki ni "novinec" v Sredozemlju - prej ga je uporabljalo konkurenčno podjetje Virtu Ferries, celo za evakuacijo ljudi iz Libije v letih 2011 in 2015. Pozneje ga je kupilo nemško podjetje, ki ga je uporabljalo za čarterske prevoze po Karibih.

Z novo linijo se na trgu trajektnih povezav med Malto in Sicilijo znova vzpostavlja konkurenca. Virtu Ferries sicer že vrsto let vozi med Malto in Pozzallom, in sicer z dvema odhodoma dnevno. Ponte Ferries, še en poskus razbitja monopola, je leta 2021 sicer začel obetavno, a po nizu težav hitro končal poslovanje.