Takega šoka družina s tremi otroki ni pričakovala: odpravili so se na počitnice, potem pa ... (izkušnja, ki je izjemno neprijetna - in poučna)

21. 7. 2025, 21:00 | Uredništvo
Družina v bazenu (foto: Profimedia)
Družina v bazenu
Profimedia

To je še en primer, ki potrjuje dejstvo, da previdnost ni nikoli odveč - tudi ko gre za ponudnike, glede katerih ne dvomimo.

O neljubem dogodku za družino s tremi otroki so se razpisali hrvaški mediji, natančneje Jutranji list, ki je razkril celotno zgodbo. Hrvaška družinica se je namreč odpravila v Prago - a je namesto v nastanitvi končala na cesti. A šoki se s tem niso končali. Jutarnji list (poročanje so povzeli še drugi hrvaški mediji) je namreč poročal o tem, kako najlažje rešiti neprijetno situacijo, ko lastnik nastanitve prekliče že plačano rezervacijo prek Bookinga. Čeprav so pravice in obveznosti tukaj jasno določene, primer enega bralca kaže, da jih je v praksi precej težko uveljaviti.

Izkušnja je bila res neprijetna

Gospod se je skupaj s svojo družino odpravil v Prago. Dva meseca pred odhodom je že rezerviral in tudi plačal namestitev. Na dan prihoda v apartma pa so ga z Bookinga obvestili, da je rezervacija enostransko preklicana, in to prav v trenutku, ko se je s taksijem peljal z letališča do naslova nastanitve. Sporočili so mu, da jim bodo ponudili nadomestno nastanitev ali pa si jo najdejo sami, pri čemer jim bo platforma povrnila razliko v ceni.

"Namesto pričakovanega dopusta smo doživeli stres že takoj na začetku potovanja. Seveda, vsem se lahko zgodi napaka, a to, kar je sledilo, je bilo veliko hujše od same odpovedi," je za Jutranji list oziroma njihovo rubriko Velika škrtica (Velik skopuh) povedal gospod. V Prago je dopotoval s soprogo in tremi otroki, a je ostal brez namestitve. Tista, ki so jim jo ponudili kot nadomestno, jim ni ustrezala. Tako so poiskali svojo rešitev in jo tudi plačali. Ko so se vrnili domov, so Bookingu poslali račun. Z računa je bilo razvidno, da je treba povrniti razliko v višini 209,14 evra. No, nato so doživeli še en šok: na Bookingu so ugotovili, da razliko v ceni povrnejo največ do 150,64 evra, brez kakršnegakoli pojasnila, čeprav to sprva v pogovoru ni bilo omenjeno.

Izgubljeni kit obtičal v zalivu in dobil nepričakovano pomoč, prizor je navdušil

Bralec takšnega pojasnila ni želel sprejeti in je v treh pisnih zahtevkih vztrajal pri povračilu celotnega zneska. Platforma je na koncu popustila in obljubila vračilo denarja. Družina je mislila, da je primer rešen, a ker denar še mesec dni kasneje ni bil nakazan, so se obrnili na Škrtico, saj so bili nezadovoljni z načinom, kako je Booking vodil celoten primer. Poleg vračila denarja jim je bilo sporno tudi to, da nikakor niso mogli dobiti točne informacije, zakaj je bila prvotna nastanitev preklicana.

Prevzemanje odgovornosti? Hmm, kaj je to?

"Tako smo doživeli večkratno prelaganje odgovornosti. Booking.com je trdil, da je nastanitev preklicala rezervacijo zaradi prevelikega števila rezervacij, medtem ko je lastnik nastanitve trdil, da je za vse kriva tehnična napaka Bookinga, ker je naša rezervacija šla skozi, čeprav so bile njihove kapacitete polne. Obe strani sta se sklicevali na interne preiskave in prelagali krivdo, nihče pa ni prevzel odgovornosti. Bili smo utrujeni od pošiljanja mailov, a smo vztrajali pri odgovorih, ki do danes niso prišli, medtem pa smo dobivali nasprotujoče si informacije," se je pritožil bralec.

Novinarka Jutarnjega lista se je obrnila na Booking in jih prosila za nekaj pojasnil. Zanimalo jo je, kako je bilo določeno, da ima stranka pravico do povračila do samo 150 evrov in zakaj ta informacija ni bila sporočena pred rezervacijo nadomestne nastanitve. Prav tako, zakaj potniku denar ni bil vrnjen niti mesec dni po koncu potovanja. Pa tudi to, zakaj je prišlo do tako nenadnega preklica rezervacije: je bil kriv lastnik nastanitve ali platforma? No, konkretnih odgovorov niso dobili, a po poizvedbi novinarjev so se nenadoma odločili, da povrnejo celotni znesek razlike, je poročal Jutranji list.

Žal je očitno (še vedno) tako, da se mora vplesti še tretja stran - v tem primeru novinarji - da se zadeva uredi v prid potrošnika. Čeprav so pravila jasno postavljena, se tokrat pač niso upoštevala. Brez vztrajnosti gospoda, ki je utrpel škodo, za katero več niso imeli pojasnila in odgovorov, ne bi prišlo do povrnitve denarja. In brez vztrajnosti novinarjev, ki so zahtevali odgovore, (verjetno) prav tako ne. Čeprav so potrošniki zakonsko zaščiteni, je včasih potrebno veliko potrpežljivosti, živcev in nenazadnje časa, da se zadeve uredijo tako, kot je treba. In seveda poznati zakonodajo, kar pa vsekakor ni mačji kašelj.

Povzeto po: Jutranji list, Slobodna Dalmacija

Statistika razkriva: Zakaj ni vseeno, kdaj se odpravite na dopust