Turistka želela rezervirati nastanitev na Bledu, nato je šlo vse narobe: lastnik se je nazadnje moral opravičiti

28. 8. 2025, 11:58 | R.S.
Turistka želela rezervirati nastanitev na Bledu, nato je šlo vse narobe: lastnik se je nazadnje moral opravičiti (foto: Booking)
Booking

Tega si res ne bi smel privoščiti. 

Judovski kulturni center Ljubljana je na družbenih omrežjih delil skrb vzbujajoč zapis. "Obveščamo javnost, da smo bili zaprošeni za mediacijo v primeru zaznave antisemitizma pri poskusu rezervacije nastanitve na Bledu. V postopku komunikacije je prišlo do nesporazuma, ki je pri sogovornikih povzročil zadrego in bolečino," so začeli z zapisom. Težave naj bi se pojavile pri rezervaciji nastanitve v Vili Josephine, ki se nahaja v samem centru mesta. 

"Gospa dr. F. H. J. je pojasnila, zakaj je bila prvotna formulacija pogojev za bivanje problematična in zakaj jo je mogoče razumeti kot antisemitizem: 1. Implicitna zahteva, da morajo ljudje, ki delujejo na področju judovske kulture (zaposleni v judovskih muzejih, raziskovalci, akademiki ipd.), najprej dokazati svojo distanco do politike države Izrael, da so dobrodošli v nastanitvi. 2. Posploševanje, da so vsi, ki se ukvarjajo z judovsko kulturo ali imajo povezavo z Izraelom, na nek način odgovorni za izraelsko politiko. 3. Pogojevanje dostopa – da bi si kdo moral najprej pridobiti legitimacijo s politično izjavo o podpori Palestincem ali distanci do Izraela, da lahko najame turistično nastanitev," so še zapisali. 

Turistka želela rezervirati nastanitev na Bledu, nato je šlo vse narobe: lastnik se je nazadnje moral opravičiti
Booking

Odziv lastnika vile

Lastnik Vile Josephine je dejal, da nikakor ni želel izražati diskriminacije. "Njegov prvotni namen je bil izraziti osebno bolečino ob trpljenju nedolžnih ljudi, vendar je to storil na neroden in neustrezen način. Opravičil se je, sporočilo umaknil in zagotovil, da bo v prihodnje tovrstne osebne poglede izražal ločeno od poslovne komunikacije. Poudaril je tudi, da odločno zavrača antisemitizem, nacizem in vse oblike sovraštva ter da so vsi gostje, ne glede na njihovo identiteto, vedno dobrodošli v njegovi hiši," so pojasnili pri judovskem kulturnem centru. 

Sosedi prižgali rdeče opozorilo, napovedana huda neurja

Na koncu sta obe strani soglašali, da je bil pogovor poučen in konstruktiven. Spor se je zaključil v obojestranskem spoštovanju. "Ta primer razumemo kot dragoceno izkušnjo, ki potrjuje, da lahko odprt dialog preprečuje predsodke in gradi mostove med ljudmi," je Judovski kulturni center Ljubljana zaključil zapis. 

Lastniku restavracije je prekipelo, začel je kričati na skupino turistov: "Poberite se"