V eni izmed Facebook turističnih skupin je delila zapis, ki je v trenutku pritegnil pozornost številnih članov.
Njeno vprašanje razkriva že dolgo časa obstoječi problem v slovenskem avtobusnem prometu – ta je namreč turistom vse prej kot razumljiv in logičen.
Objava, kot je njena, ni nič novega, saj na težave že dolgo opozarjajo številni domači potniki. A se kljub vsem opozorilom in prošnjam, kot kaže, ne spremeni prav dosti.
Kaj vse jo je spravilo ob pamet?
"Poskušam razumeti slovensko avtobusno kulturo," je začela zapis, ki ga je delila v popotniški skupini. Nato je nanizala vrsto vprašanj in težav, ki ji povzročajo sive lase pri načrtovanju potovanj po Sloveniji.
"Zakaj potrebujem natisnjeno vozovnico? Ali spletna vozovnica na telefonu ni dovolj? Kje jo sploh lahko natisnem – na prodajnem mestu? In tudi, če jo natisnem, ali mi to sploh zagotavlja sedež na izbranem avtobusu?"
To še ni bil konec njenih težav, zataknilo se je tudi pri nakupu tedenske vozovnice: "Plačam 35 evrov, zakaj moram nato pred vsako vožnjo znova stati v vrsti in prositi, da mi izdajo vozovnico?"
Preberite tudi:
Danec z vprašanjem o slovenskem javnem prevozu stopil na mino: "Tu potujejo le z ..."
Slovenija, turistična zvezda! Turisti pa vse bolj omenjajo eno problematično stvar
Turisti razkrivajo, kako v Sloveniji preživeti brez debele denarnice
Je res lahko tako zapleteno?
Turistka se je še posebej spotaknila ob dejstvo, da spletna vozovnica ni vedno sprejeta zgolj v digitalni obliki in da tudi natisnjena avtobusna vozovnica ni zagotovilo za prost sedež.
Podobne izkušnje so z njo delili drugi uporabniki foruma.
"Je res lahko tako zapleteno," je zaključila. Eden od komentatorjev ji je v rahlo šaljivem tonu odvrnil, da je njeno vprašanje pravzaprav nesmiselno – saj da v Sloveniji sploh ni avtobusnega sistema.
Zakaj je tako?
Tisti Slovenci, ki javnega prevoza ne uporabljajo, nad avtobusnim sistemom pogosto zgolj zamahnejo z roko. A nelogičnosti v javnem prevozu so za turizem precejšnja ovira.
Različni prevozniki, nepovezane spletne platforme, neenotna pravila glede vozovnic in omejena digitalna podpora potnikom – vse to prispeva k občutku zmede.
Slovenija še vedno uporablja delno zastarel sistem avtobusnih prevozov, kjer različni prevozniki (kot so Arriva, Nomago, itd.) delujejo samostojno in brez enotne digitalne platforme za prodajo vozovnic.
Čeprav naj bi bila uvedba sodobnega, enotnega avtobusnega sistema v teku, je realnost trenutno takšna, da večina prevoznikov še vedno deluje po svojih pravilih.
Javni prevoz in turizem gresta z roko v roki
Zapis turistke opozarja na nekaj bistvenega: če želimo razvijati trajnostni turizem in spodbujati uporabo javnega prevoza, mora biti ta pregleden, enoten in razumljiv.
Enotna spletna platforma za vse lokalne prevoze, digitalna vozovnica, možnost rezervacije sedežev, jasna in večjezična navodila ter podpora za turiste so nujni koraki.
Do takrat pa turistom preostane predvsem potrpežljivost, pomoč lokalnih prebivalcev in iskanje preverjenih informacij pri prevoznikih ali turističnih informacijskih točkah.