Slovenija se znova uvršča na zemljevid najboljših trajnostnih destinacij na svetu.
Na seznam 100 najboljših trajnostnih praks na svetu po izboru organizacije Green Destinations se je letos s svojimi zgodbami uvrstilo tudi osem slovenskih. Po oceni Slovenske turistične organizacije (STO) nov uspeh še utrjuje položaj Slovenije kot ene izmed vodilnih držav na področju trajnostnega turizma.
Na seznam 100 najboljših trajnostnih zgodb se je s projektom Lahinja Trail uvrstila Bela krajina. "Lahinja Trail je iz lokalne tekaške prireditve zrasel v prvo popolnoma Zero Waste prireditev v Sloveniji. Z zmanjšanjem odpadkov za 13 odstotkov na udeleženca, s pomočjo 107 predanih prostovoljcev in z zgledom, ki navdihuje tudi druge organizatorje, postavlja nove standarde trajnostne organizacije dogodkov," so utemeljitev povzeli na STO.
Ljubljana je na lestvici s projektom Teden ljubljanskega turizma, ki je po pojasnilih STO od svoje prve izvedbe leta 2022 zrasel v bogat program z več kot 150 aktivnostmi za najrazličnejše starosti in okuse, ki ga letos sooblikuje več kot 60 partnerjev. "Vsako leto poteka okoli svetovnega dneva turizma, 27. septembra, ter meščankam in meščanom Ljubljane omogoča, da ves teden odkrivajo bogato kulturno, kulinarično in ustvarjalno ponudbo mesta," so zapisali.
Bohinjski projekt Od vil do vilic medtem spodbuja pridelavo in uporabo lokalnih živil ter povezuje pridelovalce z gostinci, tržnicami in potrošniki. "Cilj je povečati lokalno samooskrbo, izboljšati prepoznavnost lokalnih pridelkov ter zagotoviti logistiko in jih s tem narediti bolj dostopne. Projekt prispeva k trajnostnemu razvoju in ohranja bohinjsko podeželje, hkrati pa krepi zavedanje o pomenu uživanja svežih, lokalno pridelanih sestavin ter podpira lokalno gospodarstvo," so izpostavili na STO.
Blejski projekt Onkraj razglednice - multimedijsko raziskovanje pristnih doživetij združuje tri ključne vsebine: promocijski film Adventure of a Lifetime, The Bled Podcast ter knjigo Bledology. "Skupaj ponujajo celostno, avtentično in poglobljeno pripoved o Bledu, ki temelji na čustvih, znanju in navdihu. Pobuda podpira strateške cilje destinacije, kot so podaljševanje bivanja gostov, spodbujanje raziskovanja manj znanih poti in večja prepoznavnost lokalnih doživetij, povezanih z znamko Bled Local Selection," so zapisali na STO.
Destinaciji Miren Kras in Brda sta s projektom Okusi ljubezni - mesec jedi s špraglji in češnjami združili moči. "Projekt ne nagovarja le različnih ciljnih skupin, temveč krepi celotno dobavno verigo od kmetije do krožnika, dviguje kakovost kulinarične ponudbe in ustvarja prepoznavno skupno zgodbo," so zapisali na STO.
Brežice so se na seznam uvrstile s projektom Brežice Izbrano. Zaradi razdrobljene in nepovezane lokalne ponudbe so se namreč odločili za strateški pristop k njenemu povezovanju. Zavod za podjetništvo, turizem in mladino Brežice je na podlagi nacionalnega modela zasnoval kolektivno blagovno znamko Brežice Izbrano, ki združuje lokalne kmete, vinogradnike, gostince, rokodelce in druge ponudnike, so zapisali.
Destinacija Logarska dolina - Solčavsko se je na seznam uvrstila s festivalom ovčje volne Bicka. Gre za praznik, posvečen avtohtoni jezersko-solčavski ovci - posebni pasmi, prilagojeni na strma gorska pobočja Kamniško-Savinjskih Alp. "Dogodek je pomemben steber lokalnega razvoja, varovanja kulturne krajine ter ohranjanja pastirske in rokodelske dediščine," so izpostavili na STO.
Destinacija Jeruzalem pa je na seznamu zaradi martinovanja. "S pomočjo evalvacijskih okvirjev, usklajenih z merili kolektivne znamke, je martinovanje zraslo v strukturiran dogodek na ravni destinacije - z usklajenim programom, sodelovanjem deležnikov in trajnostnim načrtovanjem," so izpostavili.
Priznanja so podelili v ponedeljek na mednarodni konferenci Green Destinations v francoskem Montpellierju. Organizacija Green Destinations združuje več kot 600 destinacij iz več kot 60 držav.