Veliko presenečenje: ta priljubljena poletna destinacija dožovela čisti polom, plaže prazne, restavracije brez gostov

14. 8. 2025, 20:00 | Uredništvo
Veliko presenečenje: ta priljubljena poletna destinacija dožovela čisti polom, plaže prazne, restavracije brez gostov (foto: Profimedia)
Profimedia

No, o tem pristojni še na veliko razpravljajo in "iščejo" razloge, a zdi se, da skupni imenovalec vseeno obstaja.

Reče se mu - draginja. talija velja za eno izmed najljubših destinacij turistov, a njena privlačnost očitno počasi upada. Po podatkih upravljavca italijanskih avtocest se je samo ta konec tedna po cestah premikalo skoraj 13 milijonov vozil, a turistični sektor je s poletno sezono še vedno nezadovoljen.

Ne samo cene, tudi to je razlog

Medtem ko se tako Italijani kot tuji turisti pritožujejo nad podražitvami, je neusmiljena vročina morda eden od razlogov za upad turizma. Poleg tega meteorologi napovedujejo, da bodo temperature še visoke, v Firencah bodo segale kar do 40 stopinj celzija, tako kot ob Tirenskem morju, na Sardiniji ter ob Jadranski obali. Zveza italijanskih hotelskih delavcev Federalberghi ocenjuje, da gre med junijem in septembrom na dopust približno 36 milijonov Italijanov in da jih okoli 88 odstotkov izbere počitnice znotraj države. Kljub temu sezona ni prinesla pričakovanih rezultatov.

Bernabò Bocca, predsednik zveze Federalberghi, pojasnjuje, da so podnebne spremembe razlog, da mnogi zdaj izogibajo potovanjem v poletnih mesecih ali izbirajo gore namesto plaž. Dodaja tudi, da italijanski turizem občuti posledice zmanjšanega števila ameriških turistov, ki jih je letos 20 odstotkov manj kot lani.

Okusno sadje, ki lahko pomaga pri topljenju odvečnih kilogramov

Po podatkih združenja plaž s plačljivim dostopom Assobalneare je bilo julija prodanih več kot 20 odstotkov manj vstopnic za plaže in bazene kot leto prej. Prazne ležalnike je mogoče videti na plažah Ligurije in Riminija. Riccardo Padovano, predsednik združenja lastnikov plaž v Pescari, je v intervjuju za La Repubblico dejal, da so imeli julija 25 odstotkov manj obiskovalcev kot lani. V razpravo so se vključili tudi znani Italijani, ki so poudarili, da prazne plaže kažejo, kako so upravljavci pretiravali s cenami. Po drugi strani pa potrošniško združenje Altroconsumo trdi, da so cene v turizmu zrasle le za približno pet odstotkov v primerjavi z lanskim letom.

Cena za senčnik in ležalnik? Astronomska!

Povprečna cena za en senčnik in dva ležalnika na tedenski ravni znaša 212 evrov, medtem ko je leta 2021 ta storitev stala 182 evrov. Ob upoštevanju vseh stroškov družina z dvema otrokoma za tedenski dopust na morju porabi več kot 6.500 evrov. Po navedbah Altroconsuma si zato več kot 40 odstotkov Italijanov lahko privošči le dopust, dolg tri do pet dni.

Italija je bila lani peta najbolj obiskana turistična destinacija na svetu, saj je privabila 57,8 milijona turistov iz celega sveta. Vendar so se že lani pojavili znaki upočasnjevanja, saj je število obiskovalcev zraslo le za 1,4 odstotka v primerjavi s prejšnjim letom, medtem ko so Španija, Grčija in Turčija zabeležile rast, večjo od 10 odstotkov.

Povzeto po: Raport.ba

Turistka se čudi nad obiskom v Sloveniji: "Ena stvar mi nikakor ni jasna … "