Miti in resnice o kitajskih avtomobilih

17. 12. 2024, 06:00 | U. P.
Miti in resnice o kitajskih avtomobilih (foto: Profimedia)
Profimedia

V Sloveniji in tudi drugod po Evropi se veliko govori o “kitajskih električarjih”, poceni električnih avtomobilih kitajskih proizvajalcev. A večina avtomobilov, ki jih Kitajska izvozi, sploh nima električnega pogona.

Kitajska ima v segmentu električnih avtomobilov res vodilni položaj, zato marsikdo misli, da je velika večina kitajskih izvoznih avtomobilov električnih. Vendar je resnica povsem drugačna: večina kitajskih avtomobilov zunaj Kitajske ima bencinski motor.

V prvih treh četrtletjih leta 2024 je Kitajska v povprečju izvozila 539.000 avtomobilov na mesec. To je 27,3 odstotka več kot lani. Kar 78 odstotkov izvoženih avtomobilov v prvih devetih mesecih predstavljajo modeli z motorji z notranjim zgorevanjem, večinoma bencinski in klasični hibridi.

Pravzaprav je delež kitajskih avtomobilov s termičnim motorjem še višji, saj je preostalih 22 odstotkov tako imenovanih 'NEV' (New energy vehicles), kamor spadajo vsi avtomobili z vtičnico, vključno s priključnimi hibridi. Še več, delež tovrstnih avtomobilov v kitajskem izvozu je dejansko padel, saj je lani znašal 24,5 odstotka.

Na pogreb prinesel cvetje in postal spletni junak

Poleg tega se je kljub povečanemu izvozu zmanjšala skupna proizvodnja kitajskih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem. Povpraševanje po njih je v domovini upadlo hitreje od rasti izvoza, kar je povzročilo skupno okoli 1,5 milijona manj proizvedenih kitajskih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Na drugi strani se je proizvodnja tako imenovanih NEV povečala za skupno 32,5 odstotka.

Skupna kitajska proizvodnja avtomobilov je bila v prvih treh četrtletjih letos za 2,4 odstotka višja kot v obdobju januar–september 2023.

Nemški proizvajalec je izboljšal eno izmed naprednih funkcij, ki nam lahko v mestu prihrani veliko živcev