N. V. | 6. 9. 2023, 20:00

Kdaj bo konec prometnega kaosa? Razkrivamo datum, ko bo promet na severni ljubljanski obvoznici v celoti znova stekel brez omejitev

Dars

Govorili smo z Marjanom Kolerjem iz Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji, ki nam je zaupal, kdaj bo končan dolgo pričakovani projekt na naših cestah. Sleherni Ljubljančan bo povedal, da je že skrajni čas, da končajo obnovitvena dela, namreč prometnemu kaosu ni videti konca.

Na ljubljanski severni obvoznici zaradi obnove že lep čas spremljamo prometni kaos. Promet na odseku med krožiščem Tomačevo in Novimi Jaršami je že dlje časa urejen po dveh začasnih prometnih pasovih, med Novimi Jaršami in novim priključkom Leskovškove ceste pa je ves promet preusmerjen na sosednjo že obnovljeno polovico hitre ceste (smerno vozišče proti Zadobrovi), kjer poteka po dveh zoženih pasovih v vsako smer vožnje. To pomeni, da je zaprta polovica hitre ceste (smerno vozišče proti Bežigradu).

Nedavno je bil odprt uvoz na priključku Šmartinska cesta (Nove Jarše) proti Tomačevemu, uvoz na priključku Leskoškova cesta (pri BTC) proti Tomačevemu pa do zaključka del ostaja zaprt. Dela na območju razcepa Zadobrova so zaključena.

Kako dolgo bodo še dela trajala, kaj še morajo storiti?

Obrnili smo se na Marjana Kolerja iz Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji, da nam pojasni, kaj še morajo opraviti in kdaj se bo prometni kaos na severni ljubljanski obvoznici končno končal.

Pravkar so končali asfaltiranje trase hitre ceste med novim priključkom Leskovškova cesta in Šmartinsko cesto, zdaj montirajo prometno opremo, razlaga. Na tem delu še morajo urediti sredinski ločilni pas (betonska varnostna ograja, protihrupni ukrepi in montaža cestne razsvetljave), zato se bo predvidoma med 8. in 10. septembrom 2023 zapora prestavila v naslednjo fazo, ko bo promet potekal po začasnih skrajno desnih pasovih, tudi med Leskoškovo in Šmartinsko cesto.

Trenutno je takšen potek prometa vzpostavljen med Šmartinsko cesto in krožiščem Tomačevo, kjer pa bi lahko med 8. in 10. septembrom odstranili zaporo in vzpostavili normalen potek prometa. Od razcepa Zadobrova do novega priključka Leskovškova cesta se bodo dela (vgradnja prometne opreme in horizontalna signalizacija) izvajala sočasno s prestavitvijo zapore med novim priključkom Leskovškova cesta in Šmartinsko cesto v naslednjo fazo – predvidoma med 8. in 10. septembrom.

Če sklenemo: predvidoma od 9. ali 10. septembra je pričakovati, da bo promet na odseku med Zadobrovo in Novimi Jaršami, kjer potekajo obsežnejša obnovitvena dela, zaradi zapor, manj moten.

Koler pa za Metropolitan.si razlaga, da bo promet na severni ljubljanski obvoznici v celoti znova stekel brez omejitev predvidoma sredi septembra – v vikendu med 15. in 17. septembrom. Takrat naj bi bila končana vsa dela.

Cena obnove severne ljubljanske obvoznice

Za celostno rekonstrukcijo cestnega telesa na severni ljubljanski obvoznici H3 med Zadobrovo in Novimi Jaršami je bila na javnem razpisu izbrana ekonomsko najugodnejša ponudba izvajalcev v skupnem nastopu Mapri Proasfalt iz Ljubljane, s partnerjema Remont in Remont NG. Pogodbena vrednost znaša malo manj kot 19 milijonov (18.865.467,87 evra). "Pogodbena vrednost do zdaj ni bila presežena," pove Koler.

Dolgo pričakovana obnova severne ljubljanske obvoznice

Sicer gre za dotrajan odsek severne ljubljanske obvoznice H3, edini, ki na severni obvoznici doslej še ni bil obnovljen. Del odseka je bil zgrajen leta 1997, del pa leta 1996. V minulih 25 oziroma 26 letih obratovanja je bil redno vzdrževan, niso pa se lotili obsežnejših obnovitvenih posegov.

Z obnovo odseka med Zadobrovo in Novimi Jaršami bo celostno obnovljena trasa celotne severne ljubljanske obvoznice H3. "Z obnovitvenimi deli podaljšujemo življenjsko dobo infrastrukture ter izboljšujemo prometno varnost," pravi Koler. Pogodbena dela namreč obsegajo celostno rekonstrukcijo cestnega telesa na delih odsekov hitre ceste H3 od razcepa Zadobrova do obnove, zaključene na odseku Tomačevo-Šmartinska cesta v letu 2021.

Dars

Zaradi dotrajanosti vozišča so zamenjali voziščno konstrukcijo. Na delu H3 od novega priključka Leskoškova cesta do razcepa Zadobrova so izvedi razširitev obstoječe hitre ceste: proti Novim Jaršam za dodatni vozni pas, proti Zadobrovi pa za dodatni vozni in odstavni pas – skladno s prometno raziskavo območja, ki vključuje tudi izgradnjo polnega priključka Leskoškova cesta. Na območju za prepletanje na odseku med Tomačevim in Šmartinsko cesto so izvedli novo odstavno nišo, ki zahteva izdelavo oporne konstrukcije.

Zamenjali so vse varnostne ograje – betonske in jeklene. Skladno z ugotovitvami raziskave obremenitve s hrupom so na odseku Tomačevim in Šmartinsko cesto v srednjem ločilnem pasu na razdalji 995 metrov postavili integrirano betonsko varnostno ograjo s protihrupno ograjo.

Postavili so devet novih portalov in en polportal, namenjenih kažipotni signalizaciji. Izvedli so varovanje brežin za potrebe izvedbe armiranobetonskih temeljev portalov. Postavili so nov elektronski portal čez severno obvoznico H3. Zamenjali so cestno razsvetljavo in izvedli novo horizontalno in vertikalno prometno signalizacijo. Prestavili so portal za elektronsko cestninjenje težkih vozil proti razcepu Zadobrova (zaradi izgradnje dodatnih pasov).

Uredili so dostop do klica v sili in posledično razširili oporni zid ob klicu v sili. Izvedli so nove kabelske kanalizacije v sredinskem ločilnem pasu.

Izvedli so armiranobetonske pasovne temelje (za jeklene varnostne ograje) za preprečitev poškodb obstoječih komunalnih vodov. Prestavili so jih obstoječi vodi iz trase v ne-povozno površino – na zelenico.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord