29. 9. 2016, 10:00 | Vir: Playboy

35 let glasbenega programa MTV

Profimedia

Prejšnji mesec je glasbeni program MTV praznoval 35 let obstoja, kar je bil nekakšen časovni pokazatelj tudi za mnogo predstavnikov generacije X. Tiste generacije, ki je v tranziciji iz videospota v MP3 in internetno distribucijo glasbi še zmogla posvečati nekaj več pozornosti – preprosto že zato, ker si na MTV vedno moral počakati, da je en komad minil, preden si lahko slišal naslednjega.

Ta disciplina nas je zdresirala v to, da znamo nešteto komadov iz devetdesetih nemudoma prepoznati že po prvih notah ali pa le nekaj sekundah uvoda v videospot. MTV je bil naš radio.

MTV so leta 1981 zagnali s komadom Video Killed the Radio Star skupine Buggles, kar je bilo sprva mišljeno kot bistroum­na šala, a se je kaj hitro izkazalo za prav preroško, saj si glasbe brez videospota kmalu nismo več znali predstavljati. Če si hotel biti opažen, si moral imeti videospot, ki je postal tudi nova umetniška forma. Glasbo smo tako v dokaj revolucionarnem preskoku ne le poslušali, ampak po novem tudi gledali, zato je bila vizualna forma izjemnega pomena. Tako smo dobili Jacksonov Thriller in potem v devetdesetih presežke, kot so provokativni Sleep Now In The Fire, ki ga je za Rage Against the Machine leta 1999 režiral Michael Moore, odštekani Just skupine Radiohead, vse tja do večne klasike Sabotage Beastie Boys in halucinogenega Black Hole Sun Soundgarden. Če ste živeli v devetdesetih, ste glasbo poznali z ušesi in očmi.

Toda 35. rojstni dan MTV ni le obletnica, ki bi nas dražila z nostalgijo. S seboj nosi tudi majhno, a zelo ključno spremembo. Ob tej priložnosti so se namreč pomembneži na sedežu MTV-ja v ZDA odločili, da glasbeni program VH1 Classics (kjer smo se nekoč zgražali nad antičnimi videospoti, danes pa tam ujamemo komade, s katerimi smo odraščali mi, in se zato zgražamo iz drugih razlogov) preimenujejo v MTV Classic. Na njem bodo oživeli MTV, kot ga je nekoč poznala generacija X.

Če se mimo današnje inkarnacije MTV-ja na svojih sprehodih po TV-kanalih sprehodite le redko, verjetno ne veste, da se je MTV v zadnjem času popolnoma odmaknil od predvajanja glasbenih videospotov in se raje posvetil zastrupljanju s svojo lastno produkcijo resničnostnih šovov, v katerih predstavljajo vse, kar pesti moderne najstnike – slabe zmenke, napumpane najstnice, krizo identitete in kukanje v življenja nemarno bogatih, razvajenih mladostnikov. MTV Classic se bo tako vrnil v čas, ko je glasbeni program še predvajal tisto, čemur je bil namenjen – glasbo.

Torej se bomo lahko spet zlek­nili pred televizor in gledali R.E.M. v Losing My Religion, v zraku bobnali ob poslušanju The Cranberries in njihovega Zombie ter uživali v posnetku Nirvane v izštekani različici (ja, dodali bodo tudi vse pretekle unplugged runde). A uživanje v videospotih naše mladosti ne bo edino, kar se vrača v celostnem paketu klasičnega MTV. Prišlo bo tudi tisto, na kar smo z veseljem pozabili.

Vrnili bodo namreč še animirano serijo Beavis & Butthead, ki je takrat morda bila pionir provokativne animacije, a kaj, ko imamo danes veliko bolj dodelani South Park. In vrnili bodo tudi res­ničnostni šov The Real World, četudi ima z današnjo resničnostjo bore malo skupnega.

Kaj nas torej spomni oživljanje klasičnega MTV? Da smo nekoč znali veliko bolj sproščeno uživati v glasbi, da smo jo znali absorbirati z vsemi čuti in da je to tisto, kar pogrešamo. Spomni pa nas tudi na to, da so se nekatere stvari vendarle spremenile tudi na bolje – in da kakšna stvar lahko mirno ostane v preteklosti.

Prvih pet spotov, ki so se zvrstili na MTV:

Buggles z Video Killed The Radio Star,

Pat Benatar z You Better Run,

Rod Stewart s She Won't Dance With Me,

The Who z You Better You Bet in

Ph.D z Little Sussie's On Top.

Tekst: Darjo Hrib
Foto: Profimedia

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord