21. 2. 2022, 09:51

Projekt ljubezni in milijonski nakup: 7 neverjetnih dejstev o igri Wordle

Profimedia

Če igre Wordle še vedno niste igrali, ste pa zagotovo vsaj opazili niz sivih, rumenih in zelenih kvadratkov, ki jih ljudje dnevno objavljajo na Twitterju. A bolj kot današnja rešitev, presenetijo nekatere podrobnosti iz ozadja te igre iskanja besed.

Wordle je viralna igra iskanja besed, ki igralcu vsak dan ponudi šest možnosti, da ugane pet črk dolgo besedo, vsak poskus pa razkrije morebitne pravilne črke iz končne besede. Enostavna igra, ki navdušuje svet, je dobila tudi svoje lokalne različice. Če pri Wordle kopljete po angleškem besednem zakladu, lahko svoj slovenski vokabular testirate na Besedle. Tu pa je še 7 hitrih zanimivosti o originalni igri Wordle:

#1

Igro je razvil Josh Wardle, nekdanji programski inženir pri platformi Reddit. Prvič jo je razvil že leta 2013, a potem opustil, ker njegovim prijateljem ni bila všeč.

#2

Skoraj pozabljeni koncept je potem prenovil v času pandemije, a s precej drugačnim namenom, ko bi mislili. Josh je Wordle razvil za svojo izbranko Palak Shah, ki obožuje igre z besedami in Wordle je bil njegova ideja, kako lahko med pandemijo nekaj počneta skupaj. In ime igre? Poglejte Joshev priimek.

#3

Vsak dan Wordle igra več kot 2 milijona ljudi. A čeprav se vam zdi, da potem vsi svoje rezultate objavljajo na Twitterju, to dejansko ne drži – največ ljudi rezultate objavlja v skupinske pogovore s prijatelji, znanci ali drugimi ljubitelji igre.

#4

Končni seznam besed, med katerimi brskate za pravilno, je originalno vključeval okoli 12.000 besed s petimi črkami, kolikor jih angleščina pozna. A je Josheva partnerica Palak Shah nekoliko prevetrila ta seznam in izločila res obskurne besede. Tako vas nikoli ne morejo presenetiti kakšne res zagonetne rešitve, kot bi na primer lahko bile 'vinew' ali 'amyls'. Hvala, Palak.

#5

Originalni spletni naslov, kjer se je nahajal Wordle, preden ga je pod okrilje vzel New York Times, se je imenoval powelangunage.co.uk. Josh si je ta spletni naslov zamislil, ko je bil star 16 let in je opozorilo, da naj ne uporablja 'foul language' (grdih besed) napačno slišal kot 'power language'.

#6

Deljenje rezultatov je prišlo nekoliko kasneje, po navdihu javnosti. Josh je namreč opazil, da ljudje svoje rezultate, ne da bi pri tem razkrili rešitev, delijo z uporabo sivih, zelenih in rumenih kvadratkov, ki se nahajajo v sklopu emojijev. Tako je potem razvil avtomatsko deljenje rezultatov.

#7

Josh Wardle prvotno ni imel namena, da bi z igro služil denar, a jo je kasneje prodal. New York Times jo je kupil za sicer nerazkrito vsoto, ve pa se, da so plačali nekaj več kot milijon dolarjev.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.