Adijo, Instagram? Vsi si želijo povabilo v aplikacijo Clubhouse, kamor že drvijo tudi zvezdniki

8. 12. 2020, 09:57 | Scena

                            Adijo, Instagram? Vsi si želijo povabilo v aplikacijo Clubhouse, kamor že drvijo tudi zvezdniki (foto: Profimedia) Profimedia

Kdaj ste bili nazadnje v vrsti za vstop v nočni klub? Tudi mi se ne spomnimo. Se pa spomnimo tistega čudovitega občutka, ko enkrat vstopiš. Ko si del scene. 

In ta občutek ljudem po svetu trenutno daje nova družbena platforma Clubhouse.

O platformi Clubhouse se zadnje čase po spletu ogromno govori. Visoko ekskluzivna aplikacija, ki deluje kot naslednji družbeni medij, je namreč na voljo le tistim, ki prejmejo vabilo. In kdo pošlje vabilo? Vsak Clubhouse član ima na voljo 1 vabilo. Le 1.

Trenutno je na družbeno platformo prijavljenih okoli 3.500 skrbno izbranih članov z vseh koncev sveta, med njimi pa ne manjka velikih zvezdnikov – Oprah, Ashton Kutcher, Estelle, Lupe Fiasco, Kevin Hart, Drake in Jared Leto so že ponosni člani. Oprah je celo pisala o tej aplikaciji v svoji reviji. Izbor članov je trenutno še zelo majhen, saj je aplikacija v fazi beta testiranja.

Kaj je pri Clubhouse drugače?

Za razliko od obstoječih velikih družbenih omrežij – Facebook, Twitter, Instagram – Clubhouse ljudi povezuje samo preko zvoka. Ko postaneš član, lahko samo poslušate ali pa se pridružite pogovorom, ki se že dogajajo. Seveda lahko začnete tudi čisto svoj pogovor in upate, da hitro dobite sogovornika. Ali pa več sto njih.

Ideja za platformo se je razvila v času, ko se ljudje pogosteje povezujemo preko Zooma in podobnih aplikacij, Clubhouse pa iz te interakcije odstrani prav tisto, kar ljudi pri spletnih sestankih najbolj moti – pričakovanje, da moraš imeti prižgano kamero. Prižgana kamera pa pomeni, da moraš poskrbeti za ozadje, za videz, za očesni kontakt. Clubhouse avtorji pravijo, da se na njihovi platformi ljudje osredotočajo samo na pogovor.

Zadeva je podobna podkastu, ki poteka v živo, kjer lahko dvigneš virtualno roko in postaviš vprašanje. Glamour revija je razkrila, da je prejšnji teden na primer potekal pogovor, v katerem je hiphop zvezdnik Bow Wow v Clubhouse klepetalnici delil zgodbe z začetka svoje glasbene kariere, ko ga je pri komaj trinajstih letih odkril Snoop Dogg in kasneje pa mu je večmilijonsko pogodbo ponudil Jermaine Dupri.

Posnetka tega pogovora seveda ni. Clubhouse je varno zavetje za svetovne zvezdnike, ki jim omogoča, da odgovarjajo na vprašanja oboževalcev, nudijo predavanja ali delijo svoje zgodbe, pri čemer jih nihče ne more snemati. Najbrž niso pomislili, da lahko snemamo z zunanjimi napravami?

Kaj je torej potrebno narediti, da dobimo vabilo za vstop v Clubhouse? Avtorji aplikacije pravijo, da z vso vnemo delajo na tem, da bi platforma v čim krajšem možnem času postala dostopna širši javnosti. Do takrat pa lahko le upate, da vam Jared Leto pošlje vabilo na zasebni e-naslov.

Prvi problemi

Največji problem, s katerim se pred javnim izidom sooča Clubhouse je seveda moderiranje. Zlorabe aplikacije, kjer izgovorjenih besed ne bo tako enostavno cenzurirati kot to lahko naredimo s tipkanimi besedami, so že izkusili v beta testiranju. Moderiranje pogovorov tako ostaja ključni izziv za avtorje aplikacije Clubhouse.

Poznavalci kljub temu pravijo, da bo v bližnji prihodnosti Clubhouse vsekakor postal pomemben člen digitalnega diskurza.