L. PA. | 4. 12. 2023, 11:40

Uspešni slovenski umetnici priljubljena znamka že drugič ukradla motiv: "Ima me, da bi se zjokala ..."

TikTok/aljahorvatco

Z uspehom žal pridejo tudi manj prijetne plati, med katerimi je lahko kraja intelektualne lastnine. 

Alja Horvat, 26-letna ilustratorka, grafična in modna oblikovalka iz Maribora, spada med slovenske umetnice z najbolj zavidljivo kariero.

Doslej je sodelovala s svetovno priznanimi podjetji, kot so Urban Outfiters, Ban.do in CeliaB, prestižna revija Forbes pa jo je leta 2020 uvrstila celo na laskavi seznam Forbes 30 Under 30 Europe v kategoriji Umetnost in kultura.

Njeno delo smo že opazili in izpostavili tudi pri Metropolitanu, uvrstili smo jo namreč v prvo generacijo projekta Metropolitanovih 33 pod 33, v katerem smo predstavili 33 Slovencev, ki že pred dopolnjenim 33. letom na svojem področju dosegajo izjemne uspehe in so lahko za zgled marsikomu.

Toda z uspehom žal pridejo tudi manj prijetne plati, med katerimi je lahko kraja intelektualne lastnine. Kot je Horvatova nedavno sporočila na svojih družbenih omrežjih, je printe, ki jih je ustvarila za svojo modno znamko by Alja Horvat, že drugo leto zapored ukradel kitajski modni gigant Zaful, trenutno ena vodilnih spletnih trgovin s poceni oblačili.

Preberite tudi:

Med uporabnicami in uporabniki je Zaful, podobno kot Shein, priljubljen zaradi izjemno široke ponudbe in nizkih cen. Po besedah Horvatove gre za znamko hitre mode, ki je že znana po tem, da redno krade ideje malim, neodvisnim umetnikom, za katere vedo, da se ne bodo spuščali v pravne bitke z njimi.

@aljahorvatco come on Zaful, again this year???? like it’s not hard enough to be a freelance artist in a current economy #smallbusiness #smallbusinessowner #smallbusinesstiktok #artistsoftiktok #artist #illustrator ♬ original sound - Alja Horvat

Kot je povedala umetnica, so enega njenih motivov z rožami ukradli že lansko leto in ga uporabili na kopalkah, letos pa so si "izposodili" novega, ki ga je originalno kreirala za svoje klobuke. Medtem ko lani niso spremenili popolnoma ničesar, ampak so njen print dobesedno skopirali, so se letos "potrudili" vsaj toliko, da so nekoliko prilagodili obliko cvetlic.

"Kar me posebej žalosti, je to, da sem mogoče prodala deset teh klobukov, o tem, koliko kopalk z mojim printom pa so prodali oni, pa sploh nočem razmišljati, ker se bom zjokala," je še povedala.

Zapisala je še, da se je o zadevi že posvetovala s svojim odvetnikom, a ji je povedal, da glede na to, da je znamka locirana na Kitajskem, ne more narediti veliko, saj zelo verjetno ne bo dobila nobene odškodnine.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord