BBC in novinar sta se opravičila za prevaro na poti do intervjuja s princeso Diano

Preiskava razburja britansko javnost

21. 5. 2021, 11:27 | Scena | Vir: STA

                            BBC in novinar sta se opravičila za prevaro na poti do intervjuja s princeso Diano (foto: profimedia) profimedia

Na Otoku odmevajo ugotovitve neodvisne preiskave odmevnega intervjuja, ki ga je leta 1995 s princeso Diano opravil novinar mreže BBC Martin Bashir. Kot izhaja iz v četrtek objavljenega poročila, se je novinar do pogovora dokopal s pomočjo prevare. Dianina sinova William in Harry sta bila v odzivu zelo kritična do BBC, ki se je že opravičil.

Številnim so se dolgo postavljala vprašanja, kako je Bashirju uspelo prepričati Diano v intervju, ki si ga je v okviru oddaje Panorama ogledalo rekordnih 22,8 milijona ljudi in je osvojil niz televizijskih nagrad. V njem je princesa med drugim navedla, da so bili v njenem zakonu s princem Charlesom trije - poleg njiju še trenutna Charlesova soproga Camilla.

Dvomi v korektno delovanje Bashirja so se pojavili kmalu, a BBC v notranji preiskavi ni ugotovil nepravilnosti. Nasprotno pa je poročilo nove preiskave, ki jo je vodil upokojeni sodnik John Dyson, prišlo do povsem nasprotnih ugotovitev in je zelo kritično tako do novinarja kot do BBC.

Kot izhaja iz ugotovitev, je Bashir ponaredil bančne izpiske, ki so lažno nakazovali na to, da nekateri Dianini najbližji sodelavci prejemajo plačilo s strani varnostnih služb za opravljanje nadzora nad njo. Novinar je te izpiske pokazal Dianinemu bratu, Charlesu Spencerju in ga tako prepričal v to, da mu je uredil srečanje z Diano in pridobil njeno zaupanje.

S tovrstnim ravnanjem je Bashir deloval neprimerno in v hudem nasprotju z uredniškimi smernicami medijske mreže, je zapisal Dyson. Prvotni preiskavi BBC pa očita tako pomanjkljivost kot neučinkovitost.

Danes 58-letni Bashir, je bil v času intervjuja malo znan, nato pa si je uspel zgraditi uspešno kariero na ameriških televizijskih mrežah. Kasneje se je vrnil na BBC, minuli teden pa nekaj ur pred predajo poročila preiskave uradno zaradi zdravstvenih razlogov odstopil.

Dianina sinova sta bila v odzivu na ugotovitve izjemno kritična. William je menil, da je način, na katerega je novinar pridobil intervju, v veliki meri vplival na materine besede pred televizijsko kamero in prispeval k razpadu odnosa med njegovimi starši.

Pomanjkljiv nadzor mreže BBC pa je po njegovih besedah obsežno prispeval k "strahu, paranoji in izolaciji" v zadnjih letih njenega življenja. "Moje trdno stališče je, da ta oddaja Panorame nima nikakršne legitimnosti in je ne bi smeli več predvajati," je sporočil v izjavi, ki jo je prebral iz Kensingtonske palače.

V ločeni izjavi je princ Harry poročilo označil za "prvi korak do pravice in resnice", da pa so tovrstne varljive prakse, kot jih je razgalila preiskava, še danes močno razširjene in so tudi igrale vlogo pri smrti njegove matere.

Vodstvo BBC je sporočilo, da v celoti sprejemajo ugotovitve preiskave in se opravičujejo. "BBC bi se bil moral bolj potruditi priti zadevi do dna in biti bolj transparenten glede tega, kaj se je vedelo," je sporočil generalni direktor Tim Davie. Mreža je tudi vrnila vse nagrade za intervju.

Opravičil se je tudi Bashir, ki je ponarejene bančne izpiske označil za "neumno stvar, ki jo globoko obžaluje". Obenem pa vztraja, da ti niso imeli vpliva na Dianino odločitev za pogovor.

Diana in princ Charles sta se uradno ločila leta 1996. Diana je avgusta 1997, stara 36 let umrla v prometni nesreči, medtem ko so avtomobilu, v katerem je bila, v Parizu sledili paparaci.