Nika Vajnhandl | 22. 3. 2022, 15:11

"Ko se naši oboževalci premikajo, s tem napajajo koncert": Coldplay Z NAJBOLJ VARČNIM ODROM prihajajo v Evropo

Slika je simbolična.

Profimedia

S tem, ko bodo oboževalci skakali gor in dol po plesišču, bodo proizvajali energijo. Kako blizu Slovenije bodo igrali slavni Britanci?

Dve leti po tem, ko se je glasbena skupina Coldplay zavezala, da ne bo nastopala, dokler to ne bo možno na bolj trajnosten način, so 18. marca pričeli svetovno turnejo.

Pevec Chris Martin je za BBC v svojem prvem intervjuju razkril, kako dosegajo 'okolju prijazen koncert': "Ko se naši oboževalci premikajo, s tem napajajo koncert."

"Veliko pevcev med koncertom reče: "Potrebujemo te, da skačeš gor in dol." Ko jaz to rečem, dobesedno res potrebujem, da skačete gor in dol. Ker če ne, potem ugasnejo luči," je povedal.

Profimedia

Coldplay bo za vsako prodano vstopnico posadil drevo

Na zadnji turneji v letih 2016-17 so igrali pred 5,4 milijoni ljudi. To je bila ena največjih turnej vseh časov, saj so zaslužili več kot 454.400.000 evrov.

Pevec je dejal, da se strinja, da bo s turnejo vendarle prišlo do negativnega vpliva na okolje, na primer že z letenjem na zasebnih letalih.

"Trudimo se po svojih najboljših močeh, ampak nismo popolni. Tisti, ki nasprotujejo našem letenju v času turneje, imajo prav. Nimamo nobenega argumenta proti temu," je pevec iskren.

Zakaj na turnejo?

Priznal je, da si vedno postavljajo vprašanje "zakaj na turnejo?", rekoč: "Lahko bi ostali doma in to bi bilo bolje za planet. Ampak želimo si turneje - želimo spoznati ljudi in se povezati z njimi - zato poskušamo to narediti na čim bolj čist način." Martin je dejal, da je njihov cilj v prihodnosti, da bodo "rahlo premaknili status quo, o tem, kako deluje turneja".

Britanska skupina je svetovno turnejo začela v Kostariki, ki ima eno najvišjih stopenj proizvodnje obnovljive energije na svetu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Coldplay (@coldplay)

Na koncertu uporabljajo elektriko iz baterij, ki se poganjajo z energijo ventilatorjev. Uporabljajo tudi sončno energijo, reciklirano jedilno olje iz lokalnih restavracij in električno energijo iz 100-odstotnih obnovljivih virov, kjer bo jim situacija to dopuščala.

Okolju prijazna turneja

Turneja 2022, ki se bo končala v Glasgowu avgusta prihodnje leto, bo imela 50-odstotkov nižje emisije ogljikovega dioksida kot turneja 2016/17.

Vendar pa Martin dodaja, da bodo "s podporo projektom, ki temeljijo na ohranjanju, regeneraciji tal in obnovljivi energiji, črpali več ogljikovega dioksida, kot ga proizvede turneja".

Martin je dejal: "Ne bi napovedali turneje, če ne bi imeli v srcih občutek, da delamo v pravi smeri. Se pa zavedamo, da zagotovo še nismo končali."

Drugi 'eko' ukrepi v njihovem načrtu:

  • Imajo načrt potovanja, ki bo zmanjšal potovanje z letalom. Ker je letenje neizogibno, bodo pri tem uporabljali trajnostno letalsko gorivo.
  • Prizorišča, kjer bodo nastopali, bodo pozvali, naj uporabljajo najboljše okoljske prakse, kot so namestitev zračnih pip in stranišč z nizkim splakovanjem, da preprečijo izgubo vode.
  • Scena bo izdelana iz materialov, izbranih glede na njihove pozitivne okoljske lastnosti - uporabili bodo recimo bambus.
  • Učinki, kot so laserji in razsvetljava, so bili spremenjeni v energetsko učinkovitejše.
  • LED zapestnice, ki jih bodo nosili člani občinstva, bodo izdelani iz 100-odstotnih kompostiranih rastlinskih materialov in bodo ponovno uporabljene vsak večer.
  • Izdelali bodo aplikacijo, ki bo oboževalcem omogočila, da načrtujejo svoje potovanje do in s koncerta z najnižjimi možnimi emisijami. Če se bodo zavezali k potovanju z nizkimi emisijami ogljika, bodo prejeli tudi kodo za popust, ki jo bodo lahko uporabili na prizorišču.

Coldplay bo tako postala skupina, ki bo tvegala in preizkušala te stvari. Ker so zelo odprti in bodo delili ugotovitve, bodo dolgoročno pomagali celotni industriji.

Kje je Slovencem najbližji koncert?

Coldplay bodo v sklopu turneje nastopili tudi v Berlinu, Frankfurtu in Parizu.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.