30. 4. 2014, 12:24 | Vir: Liza

Otto Schade: Grafiti so predvsem darilo za državljane

Goran Antley, osebni arhiv, Otta Schadea

Čilsko-nemški arhitekt in umetnik Otto Schade v Evropi živi že od leta 2004. Najprej je do leta 2006 živel v Berlinu, nato pa se je preselil v glavno mesto Velike Britanije. Počne različna dela, ne le ulične umetnosti.

Dela tudi ilustracije, olja na platnu, urbane skulpture in arhitekturo v Veliki Britaniji, Čilu in Nemčiji. Zadnje čase je bil osredotočen le na umetnost, od katere poskuša tudi živeti.

Ulično umetnost po navadi dela v Londonu (območja Shoreditch, Hackney, Camden), nekaj del pa je naredil tudi v tujini; v Krakovu, Luksemburgu, Berlinu, na Ibizi in v Amsterdamu.

Kaj so za vas grafiti: umetnost, izražanje, odpor, sporočilo ...?

Umetnost je vse, kar nekaj izraža, to mi tudi grafiti pomenijo.

Ali delate grafite bolj ali manj po naročilu?

Seveda delam po naročilu, slikam pa tudi ilegalno na zidu, če najdem dobro mesto.

O čem največkrat 'pripovedujete' s svojimi grafiti? Želite z njimi kaj doseči ali z njimi zgolj komunicirate?

Včasih želim z grafiti tudi kaj doseči, odvisno od tega, kaj sem slikal. Včasih težim le k temu, da na ljudi naredim vtis s tehniko ali slogom ali se zabavam sam (trakovi) ali pa poskušam oblikovatisporočilo (serije Orb).

Zakaj ste za izražanje izbrali grafite? Kaj je njihovo bistvo?

Bistvo je, da pokažem svoje delo ljudem, pri čemer je to predvsem darilo za državljane in hkrati promocija mojega dela.

Iskal sem tudi način, da bi se izognil plačevanju galeriji za najem prostorov, saj se mi zdi nepošteno do izvajalcev, da bi poleg izdelave svojega umetniškega dela še plačali za to, da jih pokažejo.

Več o udejstvovanju Otta Schadea na: www.ottoschade.com

Umetnostni zgodovinar, konservator o grafitih

"Grafiti se pojavljajo na slovenskih tleh v takšni ali drugačni obliki že več stoletji. Dandanes je ustvarjanje grafitov postala ustaljena, enakovredna umetniška dejavnost zlasti po zaslugi Banksyja in preostalih grafitarskih superzvezd.

Kar se tiče pisanja po zidovih, je to načeloma poseganje v zasebno ali javno lastnino. Je pa vse odvisno od kakovosti izdelka, od konteksta in od tega, kje je. Ne morem reči enoznačno, da je to barbarizem, nekateri so prav duhoviti in kvalitetni, bi se pa sam vsekakor nagibal k temu, da veliko stvaritev obstaja zaradi objestnosti in občutka po vidnosti."

Pripravila: Suzana Golubov

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec