23. 2. 2022, 11:03 | Vir: STA

Kabinska žičnica na Sljeme od četrtka s prvimi potniki

Hina/STA
Kabinska žičnica na Sljeme od četrtka s prvimi potniki (foto: Hina/STA)

Danes opoldne bo Zagrebu uradno začela delovati kabinska žičnica Sljeme, ki bo od četrtka odprta tudi za javnost. Kot je na novinarski konferenci povedal zagrebški župan Tomislav Tomašević, bo končni strošek žičnice 537 milijonov kun (71 milijonov evrov), prvi mesec pa se bodo potniki z njo lahko prevažali po promocijskih cenah.
 

"Ta projekt smo nasledili in naredili vse, da ga končamo in da žičnica začne delovati, ker bi bilo vse drugo škoda," je na torkovi novinarski konferenci povedal župan Zagreba Tomislav Tomašević. Dodal je, da je stroške nemogoče pokriti s prodajo vozovnic in da od nje nikoli ne bo zaslužka.

Kot je povedal Tomašević, bodo osnovne stroške žičnice, ki obrobje mesta povezuje s smučiščem, tako pokrili iz proračuna ter z davki in prispevki, ki jih v mestno blagajno vplačujejo prebivalci Zagreba, nekaj manj pa s prodajo vozovnic in parkirnih kart ter najemom poslovnih prostorov.

Prvi mesec delovanja žičnice bodo potniki kupovali vozovnice po akcijskih cenah. Enosmerna vozovnica bo v tem obdobju stala 30 kun (štiri evre), povratna pa 50 kun (6,6 evra). Starejši od 65 let bodo za enosmerno vozovnico plačali 20 kun (2,6 evra), medtem ko bo za otroke, mlajše od 15 let, in invalide vožnja brezplačna.

Po promocijskem obdobju bo cena enosmerne vozovnice za odrasle stala 40 kun (5,3 evra) in povratna 70 kun (9,3 evra), za starejše od 65 let pa 25 kun (3,3 evra) oziroma 40 kun. Tisti, ki niso iz Zagreba, bodo za vožnjo na Sljeme morali plačati nekoliko več. Enosmerna vozovnica bo zanje stala 75 kun (10 evrov), povratna pa 125 kun (16,6 evra).

Na žičnici bo vozilo 84 kabin, ki so opremljene z nosilci za smuči in kolesa ter brezžičnim omrežjem. Skupno lahko žičnica prepelje okoli 1500 ljudi na uro. Vsaka od kabin sprejme do deset potnikov, vožnja pa traja 15 minut, v katerih kabina s hitrostjo 20 kilometrov na uro opravi 750 metrov višinske razlike. Vstopna postaja Dolje leži na 267 metrih višine, najvišja postaja Gornja pa na 1030 metrih.

Pri pridobivanju uporabnega dovoljenja za kabinsko žičnico se je sicer zapletalo, saj naj bi povzročala prevelik hrup. Inšpekcija je dovoljenje izdala šele prejšnji teden. Po prvotnih načrtih bi morala žičnica začeti delovati že lani.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.