A. Kl. | 21. 1. 2022, 13:04

Kaj je TISTO, česar Meat Loaf ne bi storil za ljubezen? Zgodba kultne uspešnice.

Profimedia

Kdor je v drugi polovici leta 1993 vsaj enkrat vključil radio ali tv-sprejemnik (še pomnite MTV?), se ji ni mogel izogniti: I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That) je mesece kraljevala na glasbenih lestvicah.

Skoraj 30 let kasneje je svet obšla vest, da je v 75. letu umrl izvajalec te megauspešnice Meat Loaf, ki se je s še vedno priljubljeno ljubezensko balado za vedno zapisal v zgodovino poprocka.

Avtor pesmi je bil sicer (prav tako pred kratkim preminuli) ugledni producent Jim Steinman, Meat Loaf pa jo je posnel v duetu z Lorraine Crosby - pravzaprav je pevka, ki so jo na ovitku albuma Bat Out of Hell II: Back into Hell podpisali le kot Mrs. Loud, odpela samo zadnjih šest verzov.

V času promocije in na nastopih v živo je njene čevlje zapolnila bolj znana Patti Russo, vlogo pevke v prav tako izjemno odmevnem videospotu pa je - z velikim uspehom, a o tem več v nadaljevanju - prevzela igralka Dana Patrick

Profimedia

Zamimiv podatek je, da je pesem v obliki, v kakršni se pojavi na albumu, dolga zajetnih 12 minut - vokali se začnejo šele pri minuti in 50 sekund, glasnost pa postopoma narašča. Za radio in videospot so jo morali skrajšati na največ 5 minut in 13 sekund, proti čemur je Steinman glasno protestiral, a se nato moral vdati.

Kot je ob več priložnostih povedal Meat Loaf, ki je za omenjeno uspešnico dobil grammyja za najboljšo moško rockersko vokalno izvedbo, je bilo vprašanje, na kaj se nanaša "tisto" iz naslova, ki se v slovenščini glasi "Za ljubezen bi storil karkoli, a ne bom storil TISTEGA", eno najpogostejših izmed vseh, kar so mu jih kdaj postavili.

Profimedia

A ob pozornem poslušanju se da izluščiti, da protagonist v vsakem od verzov našteje dve reči, ki bi jih storil za ljubezen, sledi pa mu ena, ki je ne bi. Štiri reči, ki jih ne bi storil nikoli, so torej:

"forget the way you feel right now" ("pozabil na to, kako te čutim zdaj")
"forgive myself if we don't go all the way tonight" ("si odpustil, če danes ne greva do konca")
"do it better than I do it with you" ("to storil bolje kot s tabo")
"stop dreaming of you every night of my life" ("nehal sanjati o tebi vsako noč svojega življenja")

Na koncu pesmi ženski vokal predvidi, kaj sta dve reči, ki jih bo njen dragi gotovo nekoč storil: "You'll see that it's time to move on" ("Videl boš, da je čas, da greš naprej"), in "You'll be screwing around" ("Vlačil se boš naokrog"). A obe trditvi moški odločno zanika: "I won't do that!" ("Tega pa že ne bom storil!")

Polemika o tem je šla celo tako daleč, da je Meat Loaf v posebni izdaji oddaje Storytellers na VH1 ozadje pojasnjeval s pomočjo table in paličice, Steinman pa je nekoč priznal, da je namenoma uporabil besedico "but" (ampak) namesto "and" (in), da je vse skupaj še bolj dvoumno.

Producent je epsko balado opisal kot nekakšno uganko, s katero protagonist sporoča: "Ne bom prenehal početi lepih reči in ne bom počel slabih."

"Vse skupaj je res plemenito. Na pesem sem zelo ponosen, ker je kot nekaj, kar bi prišlo iz viteškega sveta Excaliburja. Zame je protagonist kot Sir Lancelot ali kaj takega - zelo plemenit in kavalirski. To je moja najljubša pesem na albumu, zelo je ambiciozna," je povedal Steinman.

Danes kultni video - na YouTube beleži prek 181 milijonov ogledov! - je režiral priznani Michael Bay, ki je z Meat Loafom sodeloval tudi pri videih za pesmi "Objects in the Rear View Mirror May Appear Closer than They Are" in "Rock and Roll Dreams Come Through" z istega albuma, torej Bat Out of Hell II.

Snemali so štiri vroče poletne dni Los Angelesu, kot se je spominjal direktor fotografije Daniel Pearl, ki je sodeloval tudi pri grozljivki Teksaški pokol z motorko, je bil ta videospot, ki idejno temelji na muzikalih Lepotica in zver in Fantom iz opere, eden njegovih najljubših projektov vseh časov.

Meat Loafa, poleg izjemnih pevskih sposobnosti tudi nadarjenega igralca, je za vlogo Zveri oz. Fantoma preobrazil mojster ličenja Bob Keane, bojda je nanašanje maske vsakič trajalo kar dve uri. Zasnovali so preprost in strašljiv makeup, a hkrati takšen, da je pri gledalcih vzbujal sočutje. Pesem so za video skrajšali na nekaj manj kot osem minut, vključno z "motorističnim" uvodom.

In še zanimivost: igralka Dana Patrick je bila v svoji vlogi, v kateri je seveda pela le na videz, tako prepričljiva, da je dobila več ponudb za snemanje lastnega albuma.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord