1. 3. 2012, 16:41 | Vir: Playboy

Klubi New Yorka: Skušnjave Velikega jabolka

Lindsay Lohan v klubu Boom Boom Boom
Lindsay Lohan v klubu Boom Boom Boom
The Box
The Box

Raziskali smo najdražje in najbolj zaprte klube New Yorka, da vam lahko povedali, kako lahko vseeno vstopite vanje.

New Yorka sploh ni težko opisati: to je mesto, ki ima vse. Med drugim se ponaša z enim najbolj razgibanih nočnih življenj na svetu. Tu se lahko žura 24 ur sedem dni v tednu. Toda kaj narediti, ko si v časovni stiski, rad pa bi doživel nepozabno zabavo, in to v družbi slavnih?

Klepet za mizicami v natrpanem, toda bogato opremljenem prostoru potihne. Ogromen varnostnik strogo opomni mimoidočega mladeniča, naj se usede za mizo, saj se bo predstava vsak trenutek začela. Zastor se dvigne in razgali srednje velik oder, na katerega se priplazi nekaj dam v kostumih, značilnih za skupino The Pussycat Dolls, ki jih vodi postavna temnopolta solistka.

Ob zaključku svojega kabaretnega nastopa se približa enemu od mladih obiskovalcev, in ko se privije k njemu, ne more zadržati smeha: »Si prvič pri nas? Dobrodošel v The Box, lepotec.« Mladenič zardi in umakne pogled. »Začnimo torej,« pričakujoče izgovori dekle in izgine v zaodrje.

Čez minuto se zastor spet dvigne. Znotraj obroča, visečega s stropa, se zvija plavolasa gimnastičarka v kratkih hlačah iz džinsa in srajci, zavozlani na trebuhu. Gledalci z vzkliki in aplavzom pozdravljajo vse bolj zapletene figure, ki jih izvaja. Navdušenje doseže vrhunec, ko s sebe strga vso obleko in se v obroču zavrti popolnoma gola.

Zastor pade prav v trenutku, ko okoli obroča ovita plesalka počasi širi noge pred vzburjenimi gledalci. Po nekaj minutah oder spet oživi. Tokrat v centru stoji stranišče, na katerem kot na prestolu sedi mišičast transseksualec z gostimi blond lasmi in osredotočenim izrazom na obrazu. Njegov nastop je nemogoče opisati že zaradi etičnih načel. Recimo, da bi ta šov za prištevnega šteli samo fantje iz filma Prekrokana noč 3.

In to je samo prva polovica šova v klubu The Box, ki so ga v The Village Voiceu zelo globoko opisali kot »kraj, kjer transseksualci polivajo umeten urin po pravih zvezdah«. Opis, ki se poda klubu iz četrti Lower East Side.

Njegove divje predstave so si v zadnjih nekaj letih ogledali skoraj vsi slavni, ki v mestu živijo ali pa so ga obiskali: v The Boxu so bili ob različnih časih in v različnih stopnjah pijanosti opaženi Jennifer Lopez, Kate Moss, Zach Braff, Mark Anthony, Kevin Spacey, zvezde nadaljevanke Opravljivka Blake Lively, Penn Badgley in drugi.

Mizo za dva, prosim

Z vprašanjem, kaj storiti obiskovalcu, ki želi doživeti noč v najboljšem klubu v mestu, sem prišel v pisarno spletne strani NiteTables.com. V začetku avgusta zagnana storitev NiteTables popolnoma ustreza tako domačim žurerjem kot obiskovalcem mesta, ki nimajo časa za samostojno preučevanje perspektiv newyorškega nočnega življenja. Spletna stran predvsem omogoča rezervacijo mize v enem izmed številnih nočnih klubov v samo nekaj minutah.

»Ideja naše storitve je izkoristiti učinkovitost interneta v svetu nočnih klubov,« pojasni Matt Bosso, eden izmed direktorjev projekta in obenem radijski voditelj. »Po internetu že dolgo lahko kupimo letalsko karto ali vstopnico za tekmo Yankeesov, toda manjkala je možnost rezervacije mize v klubu. V ta namen je bilo treba poslati na tone pisem in SMS-ov, včasih pa je bil potreben celo prepir z varnostniki pred samim klubom. Ker nobena izmed naštetih možnosti ni preveč priljubljena, ponuja naša storitev pomoč strankam pri učinkoviti organizaciji prostega časa. Naša stran je uporabna tudi za tujce: tu si lahko ogledajo izbor newyorških klubov in barov ter si sestavijo proračun.«

Kljub temu da sta v New Yorku dress code in face control upoštevana bolj kot v marsikateri prestolnici in si varnostniki ne morejo sami izmišljevati razlogov za zavrnitev gosta, če le-ta ustreza kriterijem za vstop, se najbolj zvezdniški in elitni klubi vseeno držijo načela: »Če te ni na seznamu gostov, nam je zelo žal.«

»Najbolj zaželeni klubi imajo vedno seznam gostov, ki pa vseeno ne zagotavlja, da boste dejansko vstopili,« pojasni Adam Alson, eden izmed ustvarjalcev storitve NiteTables. »Najboljši način, da se izognete seznamu, je rezervacija mize. Klubi z veseljem odprejo svoja vrata za goste, ki v zameno odprejo denarnico.«

Pijače, ki zažigajo

V večini newyorških klubov so cene alkoholnih pijač precej razumne, toda v najelitnejših klubih obstaja možnost, da boš naletel na bottle service, kar pomeni, da mora gost ob naročilu kozarca viskija plačati vrednost cele odprte steklenice. Lori Majewski, urednica spletne strani NiteTables, pripoveduje o klubu Umbrella, ki je pred kratkim prišel na seznam 25 najdražjih ameriških klubov, sestavljen na spletni strani bundle.com:

»Tam lahko zapravite ogromno denarja! Čeprav vem, da je New York v primerjavi z Moskvo še vedno smešno poceni.« Umbrella Lounge s povprečno višino računa 159 dolarjev zaseda komaj 25. mesto na seznamu; prvo mesto pripada klubu Lily Pond v East Hamptonu, ki je od julija 2011 zaprt in kjer ob koncu noči račun za 500 do 600 dolarjev ni bil nič nenavadnega.

Lori prav tako ironično opozori na to, da sta predkrizna razkazovanje in razsipnost spet v polnem razmahu. »Svetovno gospodarstvo je še vedno v slabem stanju, a ljudje so že spet pripravljeni zapraviti več kot kdaj prej,« pove Majevski. »Na primer Rusi ob obisku New Yorka z veseljem plačajo na stotine dolarjev za navadno vodko. Morda ljudje prav zaradi obupanosti še bolj zagnano iščejo možnosti za zabavo.«

Njene besede potrjuje val člankov v ameriških medijih z naslovi, kot je Steklenice so nazaj!, ki ga je sprožilo junijsko odprtje rok bara Gunbar v četrti Meatpacking, na katerem so gostje veliko raje kupovali steklenice vodke za 300 dolarjev kot pa kozarce piva. »V enem klubu vam bodo za steklenico Grey Goosa zaračunali 200 dolarjev, v sosednjem pa 400 dolarjev,« komentira različne cene v newyorških klubih Bosso.

»Klubi vedno vedo, koliko lahko dobijo od gostov, in na cenike napišejo maksimalne vsote. Bolj ko je klub ekskluziven, toliko višje so cene. Najcenejšo steklenico boste seveda dobili v najbližji trgovini, toda tam ne boste srečali slavnih.«

Več ko spijemo …

Vsakodnevno dogajanje v newyorških klubih se le malo razlikuje od atmosfere v klubih preostalega sveta: občinstvo zavzeto uničuje alkoholne pijače in pleše do onemoglosti. Toda ena razlika je očitna: med tistimi, ki so omagali, lahko srečaš Lindsay Lohan, Mickeyja Rourka in celo ne preveč trezno Lady Gaga.

Cirkus slavnih

Bodite pripravljeni na to, da se hrupna zabava lahko začne prav za steno vaše hotelske sobe. Govorimo o trendu zadnjih nekaj let – barskih delih hotelov, ki se po sončnem zahodu spremenijo v prave nočne klube. Ime klubskega dela hotela Jane v četrti West Village resda vsebuje besedo lounge, toda gostje petkovih večerov tukaj počnejo prej vse kaj drugega kot pa sproščeno ubijajo čas v naslanjačih.

Takoj ko se pred vrata postavijo v črne obleke stlačeni varnostniki in dama s seznamom v rokah ter z ogromnimi hipsterskimi očali na nosu, 'sprejemna soba' zaživi v zvokih električnih mešanic retro, r'n'b in pop glasbe. V zgodnjih jutranjih urah obiskovalci splezajo na klubske mizice in taburete s tigrastim potiskom ter v ritmu glasbe mahajo z rokami v družbi zvezd kalibra Kirsten Dunst in sester Olsen. In vse to pod nagačeno glavo ovna, ki počiva na kaminu in ravnodušno zre naravnost v ogromno disko kroglo.

Nič manj priljubljen ni 'hotelski' klub Boom Boom Boom v najvišjem nadstropju hotela The Standard, od koder se odpira eden najlepših razgledov na mesto, ki nikoli ne spi. In medtem ko je vstop v klub Le Bain, ki je v istem hotelu, dokaj izvedljiva ideja (recimo, če se spoprijateljiš z mestnimi žurerji), seznama gostov kluba Boom Boom Boom skoraj ne moreš pretentati: tu se družijo najimenitnejši domačini in obiskovalci mesta.

To je bilo jasno že na odprtju kluba, saj so se prikazali Madonna, Jude Law, Jared Leto in Lindsay Lohan. Slednji se je klub očitno prikupil, saj je bila največja žurerka Amerike nato še večkrat opažena v baru, v katerem rezervacija mize stane približno pet tisoč dolarjev. Tako se je Lindsay Lohan marca 2011 v Boom Boom Boom odpravila s prijateljico Samantho Swetra, znano po sodelovanju v psevdorealistični oddaji na kanalu MTV The City.

V klubu se je Samantha sprla s še eno znano prepirljivko, igralko iz nanizanke Imperij pregrehe Paz de la Huerta, ko je ta namenila nekaj nedvoumnih namigov Samanthini spremljevalki. Zvezdica z MTV-ja je ogorčeno povedala uspešnejši kolegici, kar ji gre, nakar je la Huerta vanjo zalučala šampanjski kozarec. Na koncu so Paz odpeljali varnostniki, Lindsay pa je ostala in pomagala Samanthi pri odstranjevanju črepinj iz noge. Najverjetneje je obžalovala, da je v tem škandalu nastopila samo kot priča.

Zvezdne noči

Zaradi Lindsay je postal slaven še en klub v četrti Meatpacking– 10ak, iz katerega je zvezdnica na vrhuncu noči odšla v krznenem plašču, vrednem 11 tisoč dolarjev, ki je pripadal preprosti ameriški študentki Maši Markovi. Maša, kateri je plašč podarila babica, je o usodi svojega krzna izvedela iz rumenega tiska, kjer je zagledala fotografijo Lindsay v izginulem plašču.

Klub Maši ni želel pomagati, zato se je ta obrnila na svojega odvetnika, ki je Lindsay zagrozil s tožbo in tako vrnil krzneni plašč lastnici. Incident je koristil vsem: Maša je dobila krzno, Lindsay novo porcijo publicitete, še največ pa je pridobil klub 10ak (ki, mimogrede, zaseda 21. mesto zgoraj omenjenega seznama najdražjih klubov).

»Lastniki takšnih krajev obožujejo, ko se pod njihovo streho dogajajo škandali, saj je to najboljši PR,« pojasnjuje Lori, ki je pred NiteTables več let delala v 'zvezdniških' javnih medijih, kot sta Teen Vogue in Entertainment Weekly. »Vzemimo kot primer klub Conscience Point. Po incidentu izpred desetih let, ko se je avto publicistke Lizzie Grubman s polno hitrostjo vzvratno zaletel v skupino ljudi pred vhodom, je klub postal še bolj priljubljen.«

Denarna škoda, ki jo slavni povzročijo s svojimi izpadi, je veliko manjša, kot bi stala reklama, ki jo prinesejo klubom. »Najpogosteje slavni nimajo ničesar proti uporabi njihovega imena v klubskih sporočilih za javnost,« potrjuje Olson. »Vse je zelo preprosto: ko slavna osebnost pride v neki klub, svoje denarnice sploh ne potrebuje. Kar je ironično, saj prav najbogatejšim ni treba plačati niti centa. Ampak takšna so pač pravila nočnega življenja.«

Mimogrede, ker razumejo kratkotrajnost ljubezni spremenljive zabavne industrije, se mnogi slavni posvetijo poklicu menedžerja z nič manjšo vnemo kot nekatere filmske zvezde, ki se preselijo na televizijske ekrane v upanju na rešitev propadajoče kariere.

»Večja verjetnost je, da boste slavne osebnosti srečali v njihovih lastnih klubih kot kjerkoli drugje,« zatrjuje Adam. »Navzočnost v lastnih klubih jim koristi, saj tako okrepijo svojo znamko. Jay-Z trenutno znova odpira The 40/40 Club, zato ga v 10ak ne boste več srečali.« Medtem pa je vsenavzoči Justin Timberlake odprl že dve barbecue restavraciji Southern Hospitality in v eni od njih je ob koncu leta nastopil na spontanem koncertu.

O šovu je Justin javnosti sporočil isti dan prek svojega Twitterja, kar roja slavnih ni oviralo pri obisku njegovega improviziranega nastopa: za mizami pred krožniki s piščančjimi krili so opazili sestre Kardashian, Emmo Roberts in Amando Seyfried.

Med svojimi ljudmi

Obstaja tudi možnost, da boš na zvezdnike naletel v najbolj nepričakovanih mestih. »Pred kratkim smo bili v baru White Noise, ki je dokaj majhen in tih,« se spominja Matt. »Toda za sosednjo mizo smo opazili Bama Margero, igralca iz serije Jackass.« Obiska vreden je tudi bar St. Jerome's, kjer je pred nekaj leti mlada Lady Gaga delala kot go-go plesalka. Pevka še vedno skrivaj obiskuje stare prijatelje v tem malem, v meglice zavitem baru.

Vse povedano povzamejo besede Gerry Visco, ki je v sedemdesetih letih nastopala pri Woodieju Allenu, zdaj, ko je stara nekaj čez 50, pa ostaja ena izmed najpestrejših in najaktivnejših osebnosti nočnega življenja v New Yorku, ko združuje delo v medijih z dejavnostjo klubskega fotografa: »Newyorško nočno življenje je kot metro, je neke vrste talilni kotel, kjer lahko srečate najrazličnejše ljudi. Tu se ceni raznolika publika. Nora oprava pa vedno poveča možnosti vstopa v najzanimivejše klube – v New Yorku se sploh ni treba pretvarjati, da si elita. Zato tipičnim karieristom v tem mestu ni lahko: prebivalci New Yorka imajo odlično razvit šesti čut in zlahka razkrinkajo prevarante.«

Mihael Agafonov

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol