19. 3. 2022, 09:41 | Vir: STA

Če nas zabodeš, ne krvavimo (vizualna manifestacija travme v odzivu ljudi)

Profimedia
Če nas zabodeš, ne krvavimo (vizualna manifestacija travme v odzivu ljudi) (foto: Profimedia)

Bi si ogledali razstavo uničenih umetnin, s katerimi bi lažje razumeli, kako se travma manifestira v odzivu ljudi? Poglejte umetnine.

V londonski Narodni galeriji so odprli razstavo, s pomočjo katere bodo skušali razumeti, kako se travma manifestira v odzivu ljudi na muzejske in galerijske zbirke. Razstavo je navdihnil vandalizem nad petimi razstavljenimi slikami.

Razstavo, poimenovano Če nas zabodeš, ne krvavimo je pripravil v Libanonu rojeni umetnik Ali Cherri, ki sicer deluje v Berlinu in Parizu. Ko je pregledoval galerijske arhive, je odkril poročila o vandaliziranih slikah, pri čemer ga je presenetil čustveni odziv javnosti.

Cherri je opazil, da so škodo, ki je nastala na slikah, v tisku pogosto primerjali z ranami, konservatorje slik pa s kirurgi. Umetnik je ob tem zaznal tudi željo po ozdravljenju in poistovetenje ljudi z umetniškimi deli, ko namigujejo na travmo ali stisko.

V razstavo so vključeni različni mediji in kiparske instalacije, ki predstavljajo različne vidike vsake slike in njeno življenje po vandalizmu. Cherri želi s tem opomniti, da po tem, ko izkusimo nasilje, nismo več enaki.

Umetnik se sicer pogosto poslužuje uporabe skulptur, filmov in instalacij, ko skuša ugotoviti pomen zgrajenega okolja in njegove zgodovine. Arheološka najdišča in najdbe pogosto uporablja kot izhodišče za raziskovanje procesov izkopavanja, selitve in muzejske klasifikacije predmetov, živalskih artefaktov, podob in njihovih pripovedi.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.