18. 6. 2018, 17:01 | Vir: Liza

Nadja Ogrinc: Učni sistem mlade ne podpira pri razvoju njihovih potencialov

Martina Zaletel

Nadja Ogrinc zase pravi, da je raziskovalka življenja in kreatorka drugačne prihodnosti. 

Je voditeljica delavnic osebne rasti, certificirana facilitatorica Access Conscousnessa, tehnike Access Bars ter Accessovih telesnih procesov (Facelift, Korekcija vida, Biomimetična mimikrija) in se izobražuje na seminarjih Access Consciousnessa v tujini, po slovenskih srednjih šolah in gimnazijah pa vodi tudi projekt Mladi kreatorji, o katerem nam je več zaupala v intervjuju.

Ste poznavalka orodij in tehnik Access Consciousnessa, za kakšen pristop, orodja in tehnike pravzaprav gre?

Nadja Ogrinc: Access Consciousness je drugačen pogled na življenje. Gre za enostavne tehnike, orodja in procese, ki vam omogočajo spremeniti vse, česar ne morete spremeniti, in ustvariti vse, kar si želite, s popolno lahkoto in na drugačen način. Bistvo Access Consciousnessa je razvijanje sveta, v katerem ne bi bilo obsojanja sebe ali kogarkoli drugega. Cilj je, da vas pripelje do tega, da prepoznate svojo kreativno in ustvarjalno moč do te stopnje, da lahko spreminjate vse tisto, kar ne funkcionira v vašem življenju. Access je popolnoma drugačen od vseh preostalih tehnik. S preprostimi orodji vas opolnomoča, da znate izbirati zase, da prepoznate svoje vedenje in mu z lahkoto sledite, da izstopite iz avtomatizmov, omejitev, dvomov, strahu in živite življenje, za katero ste vedno vedeli, da bi moralo biti mogoče. Mantra Accessa je: Vse življenje prihaja k meni lahkotno, radostno in veličastno. Kaj če vse življenje prihaja k nam in kaj če bi si to končno dovolili lahkotno prejeti?

Kako ste ga vi spoznali in kako je to vplivalo na vaše osebno življenje?

Nadja Ogrinc: Z Access Consciousnessom sem se prvič srečala pred dobrimi štirimi leti, ko sem bila na svoji prvi delavnici Access Bars. Ta delavnica me je pritegnila, ker sem se zanimala za vse tehnike osebnostne rasti in alternativne medicine. Delavnica traja 8 ur in še zdaj se spomnim, kako sem z odprtimi usti in navdušenjem poslušala vse, kar so tam povedali. Nepozaben je tudi občutek, ko sem na delavnici prvič prejela tretma Access Bars. Težko je ubesediti lahkotnost in povezavo, ki sem jo takrat začutila s svojim telesom. Po delavnici so vse moje fizične težave izginile in življenje se mi je začelo spreminjati. Vedela sem, da sem si izbrala to početje in tako se je začelo. Od takrat se redno izobražujem, hodim na mednarodne seminarje, vodim svoje delavnice in si življenje kreiram na lahkoten način z orodji Access Consciousnessa.

Kaj je terapija Access Bars?

Nadja Ogrinc: Access Bars je nežna tehnika 32 točk na glavi, ki se je lahko nauči vsak. Možgani po 15 minutah terapije preidejo v theta stanje, ki je stanje globoke relaksacije, ki odpira prostor zavedanja v našem življenju in aktivira samozdravljenje telesa. Dogaja se razelektritev in tako se sprostijo vse energije, ki so ujete v možganih in telesu. Vsaka točka je povezana z drugim področjem našega življenja. Ko se je dotaknemo, je enako, kot da bi na računalniku pritiskali gumb za brisanje in tako odstranili vse moteče in nepotrebne datoteke. Te točke vsebujejo vse omejitve, misli, ideje, prepričanja, čustva, sodbe in razmišljanja, ki smo jih kadarkoli naredili za resnične in nas zdaj omejujejo, da zavestno izbiramo in lahkotno ustvarjamo svoje življenje na vseh področjih. Access Bars® so pomagali tisočem ljudem spremeniti mnogo vidikov, povezanih z njihovimi telesi in življenji, vključno s spanjem, zdravjem, telesno težo, denarjem, spolnostjo, odnosi, nevrozami, odvisnostmi, prisilnimi mislimi, depresijami, stresom in veliko več.

Kako ta terapija lahko pomaga mladim?

Nadja Ogrinc: Terapija je ogromen doprinos mladim, saj dobesedno briše blokade in omejujoča prepričanja, ki so jih nabrali med odraščanjem, ki niti niso resnične, danes pa jih omejujejo, da niso zmožni vsega ustvarjati lahkotno. Tehnika je odlična sprostitev, ki ti vrne prostor, moč in zavedanje. Vsakršni napori so zato veliko bolj lahkotni. Zanima me, kaj bi bilo potrebno, da bi se te terapije kmalu učili že v osnovnih šolah?

Vi po srednjih šolah in gimnazijah izvajate projekt Mladi kreatorji – kakšen je namen projekta, kaj želite z njim doseči?

Nadja Ogrinc: Namen celotnega projekta je opolnomočanje srednješolskih otrok na način, da jih seznanim z orodji Access Consciousnessa za zavestno kreiranje svojega življenja. S pomočjo osnovnih orodij in tehnik Accessa jim odprem drugačen pogled na življenje. Tudi sama sem se z Accessom srečala, ko sem bila še gimnazijka, in to mi je spremenilo življenje ter mi odprlo vrata v svet drugačnih, lahkotnih, ekspanzivnih možnosti. Danes držim vajeti življenja v svojih rokah in si kreiram stvari, ki so mi bile včasih nepredstavljive. Projekt Mladi kreatorji je povabilo, da mladi začnejo izbirati nekaj več in da se skupaj premaknemo onkraj strahu – v svet neskončnih možnosti. Ko spustimo vse zidove in smo voljni ozavestiti kapacitete in talente vsakega od nas, lahko postanemo voditelji svojih življenj.

Izvajate delavnice Smisel življenja je kreiranje. Kako se nanje odzivajo mladi?

Nadja Ogrinc: Odziv dijakov je zelo dober. Po vsaki delavnici dobim ogromno elektronskih sporočil z njihovimi zahvalami, vprašanji in željami po več. V zadnjem času imam čedalje več mladih udeležencev tudi na svojih delavnicah Access Bars. Resnično si želim, da bi bile te tehnike enkrat vključene v šolski sistem in informacija o njih dostopna vsem, zlasti otrokom.

Če sem prav razumela, mlade učite razmišljati zunaj okvirjev. Pa ni to na neki način v nasprotju z učnim sistemom, ki od mladih zahteva ubogljivost, sledenje navodilom, točno določene odgovore?

Nadja Ogrinc: Tako je, vendar tukaj ne gre za nasprotje ali borbo proti sistemu, temveč za doprinos. Moj cilj je dijakom pokazati, kako si lahko s preprostimi orodji in z zavedanjem pomagajo, da bodo lahko učni sistem dojemali in uporabili na način, ki jim bo doprinos. Z orodji Access Consciousnessa lahko vsak prepozna svoje vedenje in začne delovati na svoj unikatni način, tudi pri učenju in prejemanju novih informacij. S tem bomo razbili omejenost, ki je vse prevečkrat vodilna miselnost izobraževanja in je naravnana po principu: Sedi, bodi pri miru, bodi tiho in se nauči vse, kar so ti povedali. Uči se za test. Zapomni si odgovore. Barvaj znotraj vrstic. Ne razmišljaj zunaj okvirjev. Ne sprašuj preveč vprašanj. Ne izstopaj. Ne bodi preveč drugačen. Delaj, kar so rekli. To veliko otrok omeji, ker se zaradi primerjanja z drugimi in ne prepoznavanja svoje drugačnosti ter svojih kapacitet zaustavijo, pomanjšajo in potlačijo svoje vedenje. S tehnikami Accessa lahko ustvarimo svet, kjer je vsak otrok opolnomočen in ima jasno vedenje, da lahko ustvari vse, kar si izbira.

Se vam zdi, da slovenski učni sistem omejuje mlade pri razvoju njihovih potencialov? Ali je krivec morda kje drugje – starši in njihova vzgoja, morda celo otroci sami, ki izgubijo zanimanje za raziskovanje?

Nadja Ogrinc: Ne bom rekla, da slovenski učni sistem omejuje mlade pri razvoju njihovih potencialov, rekla bi, da jih zgolj premalo podpira. Pred kratkim sem delala terapije s 13-letnim fantkom, ki je pristal na psihiatričnem oddelku Pediatrične klinike v Ljubljani z diagnozo obsesivno kompulzivne motnje.
Že ko sem ga prvič videla, sem ugotovila, da je matematični genij. Njega, na primer, v osnovni šoli niso dovolj podprli pri razvoju izjemnih sposobnosti na matematičnem in fizikalnem področju, želeli so ga zgolj vključiti v sistem, ne da bi kakorkoli izstopal. Že če bi mu samo omogočili dodatne ure matematike na nivoju, ki ga dosega, bi lahko bilo njegovo življenje takoj drugačno. Tudi obsesivno kompulzivna motnja v resnici ni šibkost, ampak povečana kapaciteta zaznavanja okolice, ki je ti ljudje ne znajo prepoznati in z njo ne znajo funkcionirati. Z orodji Access lahko otroke naučimo, kako uporabiti svoje kapacitete in svojo drugačnost, da kreirajo še več in da jim je to v korist.

Glede učnega sistema in omejevanja pa sploh ne bi iskala krivca. Namesto tega se lahko vprašamo, kaj lahko še dodamo ali spremenimo, da še bolj podpremo otroke pri tistih stvareh, za katere so nadarjeni in v katerih uživajo. Pomembno se mi zdi tudi spodbujanje podjetništva in razvoja samostojnih idej, ki so vedno bolj ključne v današnji družbi. Treba se bo samostojno znajti in ne več iskati varnosti, ki v resnici ne obstaja. Edina varnost je v zavedanju sebe in svojih zmožnosti, da lahko ustvarimo vse, kar je naša vizija.

Kako naj mladi šolski sistem sprejmejo in od njega odnesejo kar največ oz. ga obrnejo v svojo korist?

Nadja Ogrinc: V tej realnosti velja prepričanje, da bo otroku v življenju uspelo in se bo znašel, če poskrbimo, da bo ustrezal družbi in če bo dober v šoli. To naj bi bilo zagotovilo za uspeh. Kljub temu pa ni čisto tako. Hkrati pa to ne pomeni, da otroci naj ne bodo dobri v šoli. Pomembno je samo, da jih zraven opolnomočimo, da bodo zaupali vase in sledili svoji viziji prihodnosti. Mladim svetujem, naj najprej ozavestijo, da v šolo hodijo iz izbire, in ne iz prisile. Priznajo naj si, da jim je vsakršna izobrazba v resnici doprinos in da to v prvi vrsti počnejo zase. Šolskega sistema jim ni treba sprejeti, hkrati se proti njemu ni treba boriti, temveč ga lahko spreminjajo in dopolnjujejo s tem, kar so. Stvar je v tem, da vedno, ko se borimo in upiramo, pravzaprav ne izbiramo, kar je v našem interesu, ampak zgolj reagiramo in se borimo proti nečemu. To ne ustvarja tega, kar bi v resnici radi ustvarili. Predlagam jim, naj se konstantno sprašujejo in dopustijo, da se zanje razvije edinstven odgovor, ki jim ga sčasoma pokaže življenje. Naj se sprašujejo, kako jim je lahko vse znanje največji doprinos; kako se lahko najbolj zabavajo ob spoznavanju novih stvari; kaj lahko ustvarijo; kakšen svet si želijo; kaj lahko še dodajo v svoje življenje, da kreirajo še več. To pomeni, da postanejo najprej sami vodje svojega življenja. Opazijo naj boljše možnosti v vsem in se z ničimer in nikomer ne omejujejo, ne sodijo in ničesar naj ne opredeljujejo kot napačnega – še posebej ne sebe! Gre za pripravljenost, da vidijo in vedo, kaj zanje deluje, in da sledijo temu zavedanju.

Omenili ste, da vodite tudi tematske delavnice – kakšne?

Nadja Ogrinc: Res je. Vodim vse vrste tematskih delavnic z Accessovimi orodji, kjer se specifično ukvarjamo z določenim področjem življenja in skupaj z udeleženci raziskujemo, kaj je še mogoče, onkraj tega, kar smo živeli do zdaj. Vsak torek imam redne delavnice Kako postati denar, kjer spreminjamo svoje finančne resničnosti. Ena večjih zlorab v tej realnosti je pomanjkanje finančne izobrazbe. Prepričana sem, da finančna resničnost ni odvisna od srečnih zvezd, družine, dediščine, zadetka na lotu, ampak zgolj od vsakega posameznika samega. Ne glede na našo trenutno finančno situacijo se lahko zavedamo, da si lahko izberemo nekaj drugačnega in si ustvarimo finančno resničnost, ki bi jo radi imeli. S pomočjo Accessovih orodij vsak torek dostopamo do nezavednih prepričanj, ki nas držijo ujete, da nismo zmožni ustvarjati več denarja v svojem življenju. Naučimo se, kako lahko presežemo nabrane omejitve in tako za vedno spremenimo svojo finančno resničnost ter začnemo kreirati več denarja. Denar v resnici vedno sledi radosti in je sredstvo za ustvarjanje boljših možnosti na svetu ter spreminjanje resničnosti drugih ljudi. Vsa negativna prepričanja o denarju so laži, ki nam jih ni treba delati resničnih. Poleg krajših tematskih delavnic vodim tudi Accessov napredni 4-dnevni seminar Temelji, kjer se dotaknemo vseh področji življenja in udeleženci dobijo cel set orodij, ki jim omogočijo preboj onkraj omejene resničnosti. Tako lahko zase na najenostavnejši in lahkoten način zgradijo življenje na novih temeljih neskončnih možnosti.

Foto: Martina Zaletel