14. 5. 2021, 14:53

"Nihče ni vedel, kaj je geslo kampanje, pa je bil vseeno neprestano v medijih!"

profimedia

Gostja podkasta Številke na MMC RTV Slovenija je bila pred dnevi sociologinja dr. Deja Crnović, ki je pred kratkim izdala knjigo Politika kot medijski performans. V njej je skozi spol analizirala šest slovenskih politikov, njihovo moškost/ženskost in reprezentacijo v medijih, da bi nazadnje ugotavila, da je v političnem prostoru vse več depolitizacije, vse večja pa je prisotnost osebnih lastnosti in zvezdništva.

V šesterici analiziranih subjektov njenega doktorskega dela (iz katerega je nato nastala tudi omenjena knjiga), seveda nikakor ni mogel manjkati aktualni predsednik Borut Pahor, ki jo je nase opozoril s predsedniško kampanjo leta 2012. Izkazalo se je, da njegov prehod iz t. i. kozmopolitskosti do domačijskosti ponuja zares veliko materiala za analizo.

  • Naj spomnimo, da je Borut Pahor tekom kampanje pred objektivi kamer opravljal celo serijo različnih poklicev.

"Nekdo, ki celo življenje deluje v politiki in nima praktično nobenih drugih delovnih izkušenj, je začel kar naenkrat opravljati fizična dela. Ob teh delih je nastalo veliko slikovnega gradiva, s čimer mu je uspelo skoraj popolnoma nadomestiti 'besedilo'. Nihče natančno ni vedel, kaj je geslo njegove kampanje, za kaj se zavzema. Govoril je o skupnosti, nič pa ni bilo konkretnega. Kljub odsotnosti konkretnega sporočila je bil ves čas po medijih, njegove fotografije so bile povsod. O njem se je lahko ves čas poročalo. Priskrbel je ogromno materiala, s tem je bil ves čas po medijih. /... / Tu ni bilo nobene prevare, vsi smo vedeli, kaj dela. Tudi takrat je bilo ogromno kritik, ogorčenja in posmeha, a stvar je delovala. Ta strategija je bila uspešna. Iz tega se odpirajo nova vprašanja: zakaj smo to sprejeli? Zakaj nam je to všeč? Zakaj to nekomu uspe, drugemu pa ne?"

Vir: Podkast Številke

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord