16. 2. 2022, 08:00

Nina Noč: "Komaj čakam, da gremo na oder in da končno odplešem to vlogo"

Darja Štravs Tisu

V vlogi Julije bo prvič plesala naša priznana baletna solistka Nina Noč, ki premiero pričakuje z velikim vznemirjenjem.

To je ena večjih vlog, ki jih je ustvarila v zadnjih letih, in priznava, da je bila Julija že dolgo njena velika skrita želja. »Ko sem izvedela, da jo bom plesala, se mi je zdelo kar neresnično in še zdaj, malo pred premiero, mi je neverjetno. Rada imam namreč dramatične balete, v katerih se kot plesalec razvijaš celostno, ne le s tehnično izvedbo, temveč tudi čustveno in igralsko. Seveda je vsaka glavna vloga pomembna in vznemirljiva, vendar je Julija prav posebna. Gre za ikonično predstavo z izjemno glasbo Prokofjeva, ki ji piko na i dajejo igralski občutki, ki jih doživljamo ob interpretaciji vlog.«

Rojena Mariborčanka, ki je po končanem Konservatoriju za glasbo in balet leta 2013 postala članica našega gledališča, je že zgodaj začela plesati glavne vloge. »Že mesec dni po prihodu v Opero, kjer sem sprva zasedala mesto v solo zboru, sem dobila glavno vlogo v Trnuljčici. Takrat se mi je zdelo, da je to morda prehitro, kot mlad plesalec si seveda v skrbeh, ali boš zmogel zaupano nalogo. Mogoče nisem bila povsem dozorela, vendar je po drugi strani kariera baletnega plesalca tako kratka, da moramo zagrabiti vsako ponujeno priložnost. Izkušnje, ki jih pridobimo v mladih letih, pridejo pozneje, v pravih letih za plesalca, kot pravimo, namreč še kako prav.« Na vprašanje, kdaj so ta prava leta, pravi, da je to težko opredeliti: »Ko pridemo v gledališče, je vse novo, neznano, in prva leta se učimo, nabiramo izkušnje, pozneje, ko si ustvarimo ime, ko nas pozna občinstvo in koreografi, je lažje, saj vemo, kaj nas pri delu čaka. Seveda se nikoli ne nehamo učiti, balerina dela na vlogi od prvega do zadnjega dne kariere. Nikoli ne moreš reči, da se ne bi dalo narediti boljše.«

Nina Noč se bo tokrat prvič predstavila v vlogi Julije, a Romeo in Julija je zanjo tudi sicer povsem nova izkušnja, saj v tem baletu prej ni plesala niti katere od drugih vlog. Seveda si je predstavo že večkrat ogledala, kot pravi, je v živo videla dve različici in tri balerine v vlogi Julije, poleg tega pa tudi »tisoč in en posnetek na YouTubu«. Na vprašanje, ali jo je katera od balerin prav posebej prepričala ali navdihnila pri oblikovanju vloge, odločno pove, da vsaka balerina da Juliji svoj pečat in tako želi storiti tudi sama. »Poleg tega se nočem uokviriti, nobena balerina ni enaka drugi, tudi jaz nisem. Predvsem si želim, da bi vlogo predstavila, kot jo čutim jaz, in da bi res dala sebe vanjo.«

Čas pred premiero je za ustvarjalce posebej vznemirljiv, še zlasti v nepredvidljivih razmerah, kakršne nam zadnji dve leti kroji epidemija. »Poskušam se distancirati od zunanjega sveta in novic, ki nam jih ponujajo vsepovsod, kar ni povsem enostavno. Osredotočam se nase, na vlogo. Po drugi strani se mi zdi vse neverjetno, včasih pomislim, da se bom zbudila iz sanj. Zelo sem vznemirjena in komaj čakam, da gremo na oder, da končno odplešem to vlogo, jo dodam na svoj repertoar.«

V mesecu ljubezni se prepustite baletnemu ansamblu in ljubezenski zgodbi za vse čase, Romeu in Juliji. Intenzivna, ekspresivna ljubezenska glasba enega največjih skladateljev 20. stoletja Sergeja Prokofjeva vas zagotovo ne bo pustila ravnodušne. Priznani ameriški dirigent Kevin Rhodes, ki balet Romeo in Julija dirigira že šestindvajset let po vsem svetu, napoveduje vrhunec njegovih izvedb tega baleta ravno na našem odru. Koreograf Renato Zanella se je Romea in Julije lotil s svežim pristopom, s pogledom v današnji čas.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol