Maja Fister | 15. 11. 2019, 15:15

Nova era družbenih omrežij: Instagram skriva všečke, kaj pa zdaj?

Družbeno omrežje Instagram, ki temelji na objavljanju fotografij in posnetkov, je spremenilo "pravila igre". Priljubljenosti uporabnikov ne bo več meril v všečkih.

Strastni uporabniki Instagrama, ki je v lasti podjetja Facebook, so ta konec tedna med podrsavanjem po svojih ekranih opazili nekaj nenavadnega. Nekaj, kar je Instagram sicer napovedoval že nekaj časa.

Števila všečkov, ki so jih pod svojimi objavami prejeli drugi uporabniki, ne vidimo več. Količina srčkov (v Facebookovem žargonu so to dvignjeni palci) je zdaj vidna zgolj še avtorju objave. Namesto številke po novem vidimo zgolj eno ime uporabnika, ki je objavo všečkal in pripis "others", torej "drugi". Razlika je pri fotografijah, ki imajo več kot tisoč všečkov, saj pri teh piše "and thousands others", torej "na tisoče drugih".

Ker všečki niso tekmovanje in niso realno merilo vaše priljubljenosti 

Števec všečkov je tako postal zaseben podatek, ki ga vidi le tisti, ki je stvar objavil. Povod za to je predvsem zmanjševanje pritiska na uporabnike (predvsem mlade), ki so število všečkov dojeli kot tekmovanje, kot merilo dejanske priljubljenosti med ljudmi.

Kot pojasnjujejo skrbniki tega družbenega omrežja, bodo te spremembe uvajali postopoma in poskusno, zato obstaja možnost, da je pri vas še ne vidite. Prav tako so pri Instagramu izjavili tudi, da ta sprememba ni dokončna in jo vedno lahko povrnejo v prvotno stanje, če se izkaže, da je v resnici poslabšala uporabniško izkušnjo.

Kaj pa bo z vplivneži?

Skrivanje všečkov prinaša pozitivne sklepe predvsem na podlagi tega, da bodo uporabniki pod manjšim pritiskom, koliko ljudem so všeč. Ker pa je Instagram postal tudi eno pomembnejših marketinških orodij, ki jih podjetja uporabljajo kot oglasne panoje, ki jih obesijo na uporabnike z velikim vplivom in številov sledilcev – tako imenovane vplivneže (influencerje), to zna predstavljati težavo tudi zanje. 

Vplivneži namreč svoje poslovne modele (in cenike) postavljajo predvsem na številu všečkov in sledilcev. Glede načina pridobivanja le-teh, je sicer prav tako precej polemik, saj je na spletu možno kupiti vse, tudi sledilce in všečke.

Pri ugotavljanju legitimnosti njihovih številk je torej s prikrivanjem teh številk lahko več sivega prostora. Vsekakor ima svojo težo tudi njihova vsebina, pri kateri se lahko hitro pokaže, kako kakovostno, unikatno, inovativno in nenazadnje dobičkonosno je njihovo delo. 

Med razlogi, zakaj se je Instagram odločil za to potezo, zna biti tudi povsem finančni vidik. Prav influencerji so namreč s svojimi praksami obšli Instagram, saj podjetja plačujejo neposredno njih, omenjeno družbeno omrežje pa ostaja brez svojega kosa pogače.

S skrivanjem všečkov se lahko zgodi, da bodo podjetja več vlagala v oglaševanje in sponzoriranje objav neposredno pri Instagramu, kar je za njih – logično – bolj donosno.

O tem, kako bo ta sprememba vplivala na njihovo delo, smo povprašali tudi nekaj uspešnih tako imenovanih vplivnic, oziroma žensk, ki se ukvarjajo z upravljanjem Instagram profilov zase, za svoja ali tuja podjetja.

Tjaša Kokalj Jerala: "Tek na dolge proge bo zdaj še bolj pomemben"

"Osebno me to ne moti tako, ker prave naročnike zanima tudi druga statistika, kot so le všečki. Tukaj so še "impressions", podatki, kolikokrat so delili mojo objavo, si jo shranili in podobno. Glede na to, da so sicer tudi načini, kako manipulirati s temi številkami, mislim, da bo sedaj tek na dolge proge, ki ga sicer zagovarjam že vse od začetka, postal bolj pomemben. Tukaj mislim na dejanske prodajne rezultate, ali pa grajenje neke znamke.

Res gre bolj za občinstvo, ki ga imaš in ki ga NE moreš zgraditi v nekaj mesecih ter zgolj od objav. Všečki so bili zdaj bolj za primerjavo, občutek, kje si ti in kje so drugi, da si bil bolj buden in pozoren na konkurenco. Ampak sama od vsega začetka stavim na to, da je treba gledati, izpopolnjevati, graditi sebe in da je čas, ko se obremenjuješ z drugimi, zakaj imajo oni tako in drugače, povsem brezpredmeten in izgubljen.

Vse pa je tudi odvisno od tega, kako se bodo na to spremembo odzvali znamke, podjetja, naročniki. Če bodo znali gledati celostno in hkrati bolj podrobno, bo vse prav in menim, da ni razloga za preplah (smeh). Saj je to INSTA-gram, na katerem "instant" zadeve, se pravi sodelovanja, ne vžgejo več tako kot nekoč," nam je o novi Instagramovi praksi zaupala Tjaša Kokalj Jerala, modna novinarka in blogerka, ki ji zgolj na Instagramu sledi prek 50 tisoč ljudi.

Lara Begič: "Z ukinitvijo všečkov je manj pritiska na nas vseh"

"Menim, da je to super poteza Instagrama, ki nas odvrne od navidezne pomembnosti številk in pozornost preusmeri na to, kar je resnično pomembno – vsebina. Pomembno se mi zdi, da družbena omrežja uporabnikom predstavljajo prostor, kjer se lahko svobodno izražajo in od koder vlečejo navdih. Ukinitev všečkov je zagotovo pomemben korak k temu, saj bo tako manj pritiska na nas vseh," je prepričana Lara Begič, modna in lepotna blogerka, ki stoji za profilom Mainstream Chic.

Ana Cepec: "Podjetja bodo sklepala sodelovanja glede na kakovostno vsebino in ne na število všečkov" 

Podobne misli ima tudi Ana Cepec, urednica družbenih profilov, ustvarjalka vsebin in ljubiteljica družbenih medijev. "Skrivanje všečkov niti ni tako slaba ideja. Zakaj? Ker se bodo sledilci osredotočali bolj na kakovostno vsebino in na to, kar jim je res všeč. Do zdaj je veliko ljudi všečkalo fotografije zato, ker je bilo ob njej že veliko všečkov in so se tako pridružili mnenju večine.

Pomembno je, da ljudje sami razmislijo, kaj jim je všeč in kaj ne! Menim, da za tiste, ki so jim družbena omrežja kruh, sprememba ne predstavlja nobene škode ali kakršnegakoli ogrožanja. Pomembna je statistika in doseg, kar si pa lahko podjetja pogledajo, seveda če dobijo dostop. Podjetja bodo sklepala sodelovanja glede na kakovostno vsebino in ne na število všečkov.

Edini minus, ki ga vidim v tem, je, kako bodo ljudje to sprejeli, saj Instagramove spremembe ponavadi niso sprejete z nasmeškom na obrazu. Spomnimo se na kronološki prikaz objav na Instagramu, ki si ga večina ljudi že leta želi nazaj. Bodimo odprti za spremembe, saj niso vedno negativne."

Anja Oman: "Bolj me skrbi, da je to samo zastirka za podražitev oglasov in zmanjšanje moči vplivnostnega marketinga" 

"Po eni strani vidim skritje števila sledilcev in všečkov kot korak v absolutno pravo smer. Če bo zaradi tega v ospredje prišla kakovostna vsebina, takoj podpišem. Bolj me skrbi, da je to samo zastirka za podražitev oglasov in zmanjšanje moči vplivnostnega marketinga na račun oglaševanja direktno prek platforme. Zanimivo bo opazovati spremembo.

Kot blogerka, ki platforme uporabljam predvsem za deljenje vsebin, ki jih ustvarjam na spletni strani, se ne bojim ukinitve platform in navajanja na novosti ali celo nove platforme, če bo potrebno. Možnosti sprememb in celo ukinitve se zavedam že od začetka, zato največ energije vlagam v grajenje kvalitetnega bloga," si o tem misli Anja Oman, ustanoviteljica bloga Maminamaza.si in vodja skupine Mami blogerke.

PREBERITE ŠE: Influencerji - neizobražena zalega hitrih zaslužkarjev ALI Vplivneži v Sloveniji: Majhna mlaka polna krokodilov

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol