21. 8. 2017, 00:00 | Vir: Playboy

Lorde: Glasbena zvezda, ki ji je pot utrla aplikacija Shazam

Profimedia

Sedite v lokalu, iz zvočnikov zaslišite všečen komad, a ker ne veste, kdo je izvajalec, na telefonu vključite aplikacijo Shazam, jo pomolite v smeri glasbe in čez nekaj sekund je komad identificiran. Nekje na drugi strani sveta pa nekdo aplikacijo Shazam uporablja precej drugače – za predvidevanje prihajajočih glasbenih trendov in odkrivanje novih glasbenih zvezd. Tako se je pred leti, ravno v času razcveta te aplikacije, v to zgodbo vpletla tudi LORDE.

Lorde je novozelandsko dekle, ki je na svojem rodnem otočju, pogostokrat imenovanem za najbolj odročen kotiček našega planeta, preprosto sledilo otroškim sanjam in prepevalo. Pela je, ker je nekaj na Novi Zelandiji pač morala početi in se ji je zdelo, da to počne dobro. Njena mati, sicer po rodu Hrvatica (Sonja Jelić, le da se njen priimek zdaj zapisuje kot Yelich), je pesnica, tako da liričnost ni bila tuja mali Elli Mariji Lani Yelich-O'Connor, ki je s svojim glasom kmalu prepričala številne lokalne odjemalce radijskih valov.
In to, kar se je dogajalo tam daleč spodaj, je nekomu nekje v ZDA pritegnilo pozornost. Le kdo je deklica, ki se podpisuje kot Lorde in ki v Novi Zelandiji povzroča digitalne tresljaje, tako mogočne, da se čutijo tudi drugod – sprva seveda v Avstraliji, potem pa kmalu tudi v ZDA? Založba je prepoznala njen potencial in leta 2013 po vsem svetu udaril njen prvi uradi singel Royals. 5,6 milijona ljudi je z aplikacijo Shazam samo v letu izida iskalo ta komad. Bil je drugačen. Unikaten. Odklon od tipičnega dekliškega popa tistega časa, popa, ki sta ga takrat narekovali Taylor Swift in Katy Perry. Takrat komaj 17-letna Lorde je tako čez noč postala svetovna senzacija, Shazam pa je postal orodje za odkrivanje in plasiranje glasbenih zvezd.


Danes ima Shazam v pametnem telefonu več kot 500 milijonov uporabnikov in shazamali so več kot 15 milijard komadov. Kar se dogaja na Shazamu, torej ni več vzorec, ampak dejansko stanje poslušanja glasbe po svetu. In ker lahko Shazam založbam ponudi lokacijsko shemo uporabe, je mogoče na specifičnem delu sveta nemudoma ugotoviti, kaj je tisto, kar tam najbolj privlači poslušalce. Kaj je tam tisto, kar ustvarja trend. In če je to lokalni izvajalec, kot je nekoč bila Lorde, ga lahko velike založbe hitro odkrijejo in katapultirajo na svetovno sceno.
Glasbenikov se danes več ne odkriva v klubih. Nekoč je šel skavt velike glasbene založbe zvečer v lokalni klub poslušat nadobudne bende, da bi našel naslednje Pearl Jame ali Nirvano, danes pa takšne neizbrušene glasbene diamante iščejo po Twitterju, Facebooku, YouTubu in seveda tudi s Shazamom.


In Lorde, ki bo letos praznovala 21. rojstni dan? Je žanrski križanec, saj njeni komadi prebijajo vrhove tako pop kot tudi elektronskih lestvic. Doma ima dva gremija, na prihajajoče albumu Melodrama pa poje o samoti in osamljenosti, o odtujenosti od sveta, o tem, kako je, če si drugačen. Kar Lorde je, saj se zavestno odmika od formata popularne glasbe, kot nam ga streže osrednja scena. V tem prepletu perverzij, senzacij in dekadence se novozelandsko dekle preprosto ne najde. Kot pravi sama: »Pop glasba je samo še šok taktike in najbrž bo vse skupaj doseglo vrhunec, ko se bosta dva pevca pofukala na odru ob podelitvi gremijev.« Drzno, a resnično, saj Miley Cyrus in Robin Thicke nista bila daleč od realizacije tega komentarja.
Je pa dobro vedeti, da imamo alternativo. Lorde ostaja v mešanici sanjskega popa in indietronike, nekje na obrobju, tam, kjer dober okus in sporočilo še imata vrednost. Verjamemo, da jo bomo kmalu spet z veseljem shazamali.

TEKST Darjo Hrib
FOTO Profimedia

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord