Pogovor z mariborsko kraljico preobleke Patricio Vulva: "Delati drag je osvobajajoče"

Intervju

3. 12. 2020, 16:53 | Scena | Piše: Maša Tome

                            Pogovor z mariborsko kraljico preobleke Patricio Vulva: "Delati drag je osvobajajoče" (foto: osebni arhiv) osebni arhiv

O pomenu draga in vsemu, kar ta vključuje, odnosu Slovencev do kraljic preobleke in vplivu pandemije na njihovo delo, smo ze pogovarjali z nadobudno mariborsko kraljico preobleke, Patricio Vulva.

Kaj je drag? Drag je performans, oblika umetnosti, katere namen je podiranje steklenih stropov in igranje s spolnimi stereotipi, s tem, kaj pomeni biti maskulin in kaj feminin, pomembne pa so tudi njegove politične konotacije. Izraz »drag queen« (po slovensko kraljica preobleke) se nanaša v večini na moškega, ki igra in se preoblači v žensko, »drag king« (kralj preobleke) pa v večini na žensko, ki igra in se preoblači v moškega. 
osebni arhiv
Lahko na kratko predstavite, kaj predstavlja drag?

Drag je vrsta umetniškega udejstvovanje, kjer se povežeta vizualna umetnost in umetnost gledališča. Gre za to, da igraš nek lik, ki si ga ustvaril. Ta je lahko hiperfeminilen ali hipermaskulin. Jaz sem drag queen - uporabljam hiperfeminilen lik in temu primerno tudi preobleko, tako da sem kraljica preobleke.

Povejte nam nekaj malega o sebi.

Moje ime je Patricia Vulva. Sem predvsem sočna, opulentna in vsekakor ikonična. Rada nastopam na energične pop ritme, ko lahko zapeljivo zamigam s svojimi boki, in naredim ŠOV. Vedno se rada pogovarjam s prav vsemi in včasih bleknem tudi kakšno smešno, pametno ali pa neumno. Sama zelo obožujem modo in vedno poskrbim, da izgledam »kot iz škatlice«. 

Kdaj ste se začeli sami ukvarjati z dragom? 

Z dragom se zdaj ukvarjam približno eno leto, prvič pa sem se z njim srečala v seriji RuPaul's Drag Race, kjer me je le-ta zelo prevzel. Vse skupaj se mi je zdelo zelo fascinantno in potem sem si rekla, da bi rada poskusila tudi jaz. In sčasoma se je potem razvila vedno nasmejana in vesela Patricia Vulva. 

Vas je pri ustvarjanju svojega lika inspirirala katera izmed kraljic iz RuPaul's Drag Race?

Na nek način da, vendar ko pride do mojega draga in moje umetnosti vedno gledam na to, da sem originalna. Sicer pa res občudujem Sasho Velour, Violet Chachki in Gigi Goode, ki so izjemne kraljice in prave modne ikone.

Kaj drag predstavlja vam?

Drag je umetnost, umetniški žanr, in v bistvu na nek način prihaja iz tebe, iz notranjosti. Hkrati pa predstavlja tudi osebnostno rast, saj se skozi drag spopadaš s svojo maskulino ali feminilno stranjo. Če vprašate mene, se vsak posameznik nahaja nekje na lestvici med dvema ekstremoma. Delati drag je tako osvobajajoče.

Kje dobite navdih za svoja oblačila, ličila, lasulje?

Drag pogosto črpa iz močnih žensk, iz tistih, ki so si drznile biti drugačne. In vsaj jaz mislim, da jih geji in LGBT skupnost častijo - ženske so bile namreč prav tako skozi zgodovino dolgo zatirane. Zato jaz vidim drag kot poklon tem ženskam.  Mene navdihujejo predvsem Lady Gaga, Marilyn Monroe in Amy Winehouse. Kar se tiče estetike in mode pa me navdušujejo predvsem obdobje 50-tih let ter nekoliko sodobnejši modni trendi. 

Kakšno je vaše mnenje o tuckingu in paddingu?

Jaz menim, da je vsako telo čudovito, ne glede na to, kako je postavljeno. To, ali uporabljaš padding ali ne, je popolnoma odvisno od vsakega posameznika, od tega kako se želi predstavljati, od njegove vizualizacije in prezence. Glede tucking pa... Kot je rekla Vera, moja prijateljica in prav tako kraljica preobleke za revijo Cosmopolitan, »če je potrebno, se skrije tretje oko, če pa to ni potrebno, pa ne«.

Drag slovarček: »tucking« se nanaša na »spravljanje« genitalij drag queens, katerega namen je ustvarjanje iluzije vagine, »padding« pa na blazinice iz različnih materialov, ki se jih položi na boke, stegna in prsi, ter ki pomagajo z ustvarjanjem iluzije ženske figure.
Ste se v preobleki kdaj soočali s kakšnimi očitki, sovražnim govorom?

V bistvu niti ne. Kdaj se je že zgodilo, da je kdo zelo čudno gledal, ampak tega jaz ne obravnavam kot napad ali kaj podobnega. Nisem še doživela, da bi kdo prišel do mene in me začel ozmerjati. Vsi, ki so do sedaj pristopili, so mi povedali le pozitivne stvari.  Seveda pa sem se že srečala z nekaj stereotipi, ali pa so na primer ljudje, ki glede te teme niso dovolj izobraženi, zamenjali drag in trans osebo.

Poudariti pa je potrebno tudi, da se v klubih kdaj zgodijo tudi kakšni spolni prestopki, in tako sem v bistvu skozi drag prvič videla, skozi kaj gredo ženske na dnevni ravni. Ko si v dragu namreč vidiš stvari iz druge perspektive. Toksična maskulinost in obravnavanje žensk kot samoumevnih, kot objektov, je še vedno močno prisotno. Nekateri moški si še vedno dovolijo preveč.

osebni arhiv
Kakšen bi rekli, da je odnos Slovencev do kraljic in kraljev preobleke?

Jaz s svojim drag houseom še nisem veliko potovala po svetu, a ko primerjam tuje države, recimo države v katerih je drag prisoten dlje časa, na primer v Ameriki, Brazilij, je tam veliko več sprejemljivosti in razumevanja kot v državah, kjer je drag še v razvoju - kar je absolutno normalno. Vendar mislim, da je Slovenija konkretno na zelo dobri poti, ker se drag scena tukaj razvija zelo hitro, sovražnosti pa ni veliko. Tudi na internetu na primer dobivamo večinoma pozitivne kritik, in nas nihče ne napada.

Kako se kraljice preobleke preživljajo/zabavajo v času pandemije, ko so nastopi odpovedani?

Zagotovo je zelo težko, saj se kraljice preobleke večinoma financiramo iz nastopov, ki jih izvajamo. Plačajo nam, da pridemo nastopat, vedno pa še pobiramo prostovoljne prispevke. In to nam zelo pomaga. Drag je vseeno drag šport. Trenutno izvajamo spletni drag šov, Dragoslavija, ki je super, saj poveže celotno skupnost na Balkanu, in tako ta ostaja aktualna in živa.

Pandemija traja že tako dolgo, da bi lahko drag zamrl, če ne bi imeli interneta. Dragoslavija je tako res pomembna, saj je naredila prav nasprotno! Sedaj se pojavlja vedno več mladih in nadobudnih kraljic in kraljev preoblek. Zato bi tudi pozval bralce, da če jim je všeč katera izmed kraljic in so zadovoljni z njenim nastopom, če jim je polepšala dan, da prispevajo kak evro. Mogoče to ni veliko, vendar veliko pomeni kraljici, saj so napitnine običajno glavni poklon občinstva, kadar je to zadovoljno s šovom. Če pa si tega ne morete privoščiti, pa je dovolj že to, da jim sledite na socialnih omrežjih.  

Kakšni so vaši načrti za prihodnost? Kratkoročni in dolgoročni? Bi želeli kdaj nastopati tudi v tujini?

Rada bi šla samo navzgor. Z Vero imava trenutno skupaj podcast, tako da bi rada dodatno delala tudi nekaj v tej smeri. Že od nekdaj sem si želela voditi kakšno pogovorno oddajo, upam da se mi ta želja kdaj tudi uresniči. Sicer pa nimam točno določenih načrtov, je pa vedno super biti v revija, na naslovnicah, v glavnem pred kamero.

Jaz sem za to, da nastopam povsod, nimam nekih preferenc, vendar bi bilo definitivno super nastopati v Londonu, kje v Ameriki, v Berlinu. Torej v teh večjih mestih, kjer drag bolj cveti. Tudi zato, ker takšni klubi pomenijo večje napitnine in večja plačila. Seveda pa bi me veselilo, če bi kdaj uspeli izvesti Dragoslavija tour, da bi se lahko po Balkanu še dodatno razširil drag. Dragoslavija ima namreč res veliko talentiranih in močnih kraljic, ki niso tako prepoznavne, predvsem zato, ker se o tem pri nas ne govori veliko.

Bi želeli za konec še kaj sporočiti našim bralcem?

Drag mogoče ni za vse, v smislu oblačenja, nastopanja in »over-the-top« osebnosti, vendar kot je nekoč rekla slavna kraljica RuPaul: »Rodiš se nag in vse ostalo je drag.« Iz te izjave sledi, da so drag vsa oblačila, pričeska; vse je drag. Sledi svojemu občutku, v čem se ti počutiš udobno – včasih stopi tudi ven iz svojega okvirja. Začuti svojo moč in delaj na njej, in s tem boš spoznal, kako močna oseba si v resnici.

Patricii lahko sledite na Instagramu.

Več o dragu in Patricii Vulva si lahko preberete v decembrski številki revije Cosmopolitan.

osebni arhiv
Maša Tome
diplomirana psihologinja in novinarka