18. 2. 2022, 07:25

"Predstave z orkestrom ljubljanske Opere si bom zapomnil enako kot tiste na Dunaju, v Parizu ali Milanu"

Darja Štravs Tisu

Predstavo Romeo in Julija, s katero pri ljubljanski Operi odpirajo letošnjo baletno sezono, bo vodil ameriški koncertni, operni in baletni dirigent Kevin Rhodes.

V Ljubljano je prišel na povabilo umetniškega vodje baleta Renata Zanelle, priznani dirigent pa ne skriva navdušenja nad našim opernim gledališčem in pravi, da se tu počuti kot doma. »Imam neverjetno srečo, da pri svojem umetniškem delu obiskujem veliko različnih krajev, kjer v času priprave in izvedbe produkcije običajno preživim več tednov. Da lahko delam v različnih kulturah in državah, pri tem pa sklepam nova prijateljstva v čudovitih opernih hišah, je velik privilegij. Kot nekdo, ki prihaja iz majhnega mesta na jugu ZDA in se je rodil v družini, ki je vodila 24-urno restavracijo za voznike tovornjakov in ni imela odnosa do glasbe ali kulture, sem zelo hvaležen za te izkušnje in življenje, ki ga živim.«

Maestro Rhodes v Ljubljani ni prvič, lani poleti je dirigiral predstavo Dunajski večer v koreografiji Renata Zanelle in koprodukciji s Cankarjevim domom.

Brez oklevanja pove, da je na njegovo kariero baletnega dirigenta pomembno vplivalo prav srečanje z Renatom Zanello. »V drugi polovici 90-ih let, ko je prevzel mesto direktorja baleta Dunajske državne opere, mi je Renato po nekaj predstavah, ki sem jih tam dirigiral, ponudil mesto glavnega baletnega dirigenta, kar je bila zame velika čast, saj, iskreno, nisem imel veliko izkušenj na tem področju. Verjamem pa, da so plesalci in režiserji začutili, da se želim učiti, da želim delo opravljati dobro pa tudi da imam nekaj talenta. Vsekakor ne pretiravam, če rečem, da je bilo obdobje na Dunaju za mojo kariero ključno. Ko je Renato odšel z Dunaja, so se najine poti razšle. Vse do pred nekaj leti, ko sva skupaj ustvarjala produkcije Korejskega nacionalnega baleta, dolga leta nisva imela nove priložnosti za sodelovanje. Ko je bil imenovan za umetniškega direktorja ljubljanskega baleta, sem se zelo razveselil in takoj sva začela snovati skupne projekte. Hvaležen sem tudi Marku Hriberniku, ki je potrdil moje sodelovanje.«

Kot priznani koncertni, operni in baletni dirigent maestro Rhodes deluje v največjih gledaliških in opernih hišah po Evropi in svetu, na njegovem repertoarju pa najdemo dela velikih skladateljev Stravinskega, Čajkovskega, Ravela, Bartóka in seveda Prokofjeva. Zanimalo nas je, kako se na predstave pripravlja z različnimi orkestri. »Ko prvič delaš z orkestrom, se seveda sprašuješ, kako bo šlo. Ko sem lani z glasbeniki SNG Opera in balet Ljubljana delal predstavo Dunajski večer, me je prevzelo predvsem to, kako je bil celoten orkester pripravljen delati, se učiti, potrpežljivo vaditi in ponavljati, vse dokler nismo bili zadovoljni. Naj povem, da sem Straussovo glasbo, ki je zelo zahtevna, delal le z dunajskim orkestrom in to nazadnje pred dvajsetimi leti. In potem pridem v Ljubljano, kjer najdem orkester, čudovito skupino glasbenikov, ki so šli z mano na težko pot in izvedli predstave, ki si jih bom zapomnil tako kot vse, ki sem jih naredil denimo na Dunaju, v Milanu ali Parizu. Česa bi si lahko še želel?«

Maestro Rhodes je na našo prošnjo preštel vse predstave Romeo in Julija, ki jih je doslej dirigiral v različnih opernih gledališčih in ocenjuje, da jih je bilo nekje med 140 in 150. Kljub temu z velikim veseljem in vznemirjenjem pričakuje premiero v Ljubljani: »Ko se pogovarjam z vami, imam za sabo že dva dni vaje z orkestrom in lahko zatrdim, da bo predstava v Ljubljani zame vrhunec ustvarjanja Romea in Julije, ki jo dirigiram že šestindvajset let v opernih hišah, kot so Dunajska državna opera, La Scala in Opera v Parizu.«

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord