5. 6. 2020, 12:07

Priprave na festival Europa Cantat spet v teku

Matej Maček

Slovenija bo prihodnje leto julija gostila največji evropski zborovski festival Europa Cantat, ki ga v sodelovanju z Evropsko zborovsko zvezo (ECA) organizira Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD). Mednarodno srečanje pevskih zborov se od leta 1961 vsake tri leta odvija v enem od izbranih evropskih mest in privabi več kot 3.500 udeležencev ter udeleženk s celega sveta. Priprave na festival navkljub trenutnim razmeram potekajo nemoteno, vendar z vso odgovornostjo in v skladu z navodili pristojnih institucij. Organizacijski odbor Europe Cantat bo tako že konec tega meseca objavil festivalski program, ki prinaša kopico zanimivih dogodkov ter zvenečih imen dirigentov in zasedb.

V dneh, ko je vlada razglasila uradni konec epidemije, se v stare tirnice vračajo tudi vse ljubiteljske kulturne dejavnosti. Tako se po vsej Sloveniji začenjajo priprave na ponovno vzpostavitev delovanja zborov, orkestrov, folklornih skupin in drugih dejavnosti.

Ker je ljubiteljska kultura pri nas ne le zelo kakovostna, temveč tudi zelo razširjena – šteje namreč več kot 100.000 aktivnih ustvarjalcev v več kot 5.000 društvih, pri čemer največji delež, več kot 70.000 ljudi, prepeva v pevskih zborih –, se z vrnitvijo zastavljajo številna vprašanja in izzivi, kako organizirati vaje in nastope.

V JSKD so prepričani, da bo ljubiteljska kultura našla nove možnosti in poti, saj se ni ustavila niti v času karantene.

»Če smo v tem obdobju sprva peli in muzicirali v svojih stanovanjih, na dvoriščih, balkonih in pod njimi, nato pred domovi za ostarele, v parkih in drevoredih, se bo v prihodnjem obdobju morda več dogodkov izvajalo na prostem ali v prilagojenih oblikah v večjih prostorih. Zagotovo bodo nove razmere prinesle tudi kvalitativne spremembe in nove, sveže zamisli delovanja,« je povedala Tanja Svenšek, strokovna sodelavka za vokalno glasbo JSKD.

Europa Cantat Press



JSKD je ves čas v stiku s tujimi partnerji, kjer je pridobil tudi verodostojne informacije o primerih dobrih praks delovanja zborov v novih razmerah. Te so podprte tudi z raziskavami iz tujine, kjer so v preteklih tednih že počasi začeli z vajami (Nemčija, Avstrija, še pred njima tudi Norveška in Finska). Med najnovejšimi je primer avstrijske raziskave iz prejšnjega tedna, narejene s člani Dunajske glasbene akademije ter amaterskega zbora pod okriljem Dunajske medicinske univerze in univerzitetne klinike, ki kaže velikost (doseg) aerosolnega oblaka med petjem v primerjavi z govorjenjem. Raziskava, ki jo je naročila Avstrijska zborovska zveza, je pokazala, da je možnost prenosa okužbe med petjem sicer večja kot med govorjenjem, da pa lahko prenos okužb učinkovito preprečimo z doslednim upoštevanjem navodil, kot so ustrezna razdalja med pevci (vsaj dva do tri metre), čim manj medsebojnih fizičnih stikov, izmenjave predmetov, dotikanja oči, nosu in ust, dosledno razkuževanje rok, prezračevanje prostorov za vaje in vaje na prostem. Predvsem se moramo zavedati, da so priporočeno ravnanje in smernice vsakokrat odvisni od države in njene epidemiološke slike, poleg tega pa tudi od prostora, kjer se dejavnost izvaja. Na podlagi študij iz tujine so tako v JSKD v sodelovanju z Zvezo kulturnih društev Slovenije pripravili predlog priporočil pri ponovni vzpostavitvi dejavnosti, ki so ga posredovali vsem društvom, ter v presojo NIJZ in Ministrstvu za kulturo.

»Nove razmere so v zborovski, inštrumentalni in drugih dejavnostih že v teh nekaj mesecih prebudile mnogo ustvarjalnega potenciala, navdušeni smo nad kreativnostjo posameznikov in skupin ter njihovimi izvedbami in izdelki,« menijo v JSKD. »Vidimo, da glasba in umetnost nasploh v nas preprosto živi in vedno najde svojo pot do ljudi.«

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ