13. 11. 2019, 18:45

Prvič v zgodovini Postojnske jame zamenjali celoten vozni park!

Postojnska jama, d.d., arhiv

Postojnska jama predstavlja popolnoma nove, dobre stare vlakce!

"Po 43 letih smo prenovili vozni park. Legendarni jamski vlakec ohranja svojo podobo, a drvi k uresničitvi popolne trajnostne strategije. Po drugem tiru," se je na novinarski konferenci pohvalil predsednik upravnega odbora Postojnske jame, potem ko so prvič v zgodovini Postojnske jame uspeli z enkratno investicijo zamenjati celoten vozni park.

V Postojnsko jamo tako po novem vozijo novi in zmogljivejši vlakci, ki pa so navkljub tehnološkim novostim ohranili svojo legendarno podobo, kar je bil svojevrsten izziv za renovatorje.

"Tako kot zgodovinski tramvaji v San Franciscu predstavljajo simbol mesta in so sinonim vožnje s tramvajem po vsem svetu, tudi naši vlakci predstavljajo poseben simbol jame in so sinonim za neverjetna doživetja podzemnega sveta. Rumeno-rdeči vlakec, ki vozi po železnici zgrajeni pred 147 leti, je pač legenda. Dobri stari vlakci v notranjosti skrivajo veliko novosti in tehnoloških izboljšav, ki jim bodo obiskovalci in jama hvaležni,« pa je še poudaril Marjan Batagelj.

Šest novih lokomotiv s 15 vagoni

Vsaka od šestih novih lokomotiv po jami vleče 15 vagonov.

En vlak tako lahko prevaža do 116 gostov z maksimalno hitrostjo 10 km/h.

Novi vlaki so tišji in zato bistveno manj bremenijo jamsko okolje in živali.

V starih vlakih so morali vozniki tire posipati, da bi izboljšali trenje pri vožnji, z izboljšavami pa so se tega pri novih vlakih znebili in tako ni več nepotrebnega onesnaževanja jame s peskom in posledično s prahom.

Akumulatorji v novih vlakih so skoraj dvakrat močnejši, saj z enim polnjenjem zagotavljajo tudi do 30 voženj. Vlaki so udobnejši in varnejši za goste, saj imajo vagoni varovala, ki preprečujejo vstajanje. Video nadzor nad celotno kompozicijo, zaprte in ogrevane kabine pa nudijo varnost in udobje tudi voznikom.

V Postojnski jami so vedno zagovarjali inovacije in napredek, kar podpira tudi dejstvo, da imajo v jami drugi tir že od leta 1964. Ko pa je govora o podobi vlaka, ostajajo konservativni. Legendarno rdeče-rumeno podobo so vlaki postopoma pričeli dobivati v sedemdesetih letih in takšni bodo še naprej.

Prvi jamski vlakec je leta 1924 po jami zapeljal maharadžo iz Dalampurja, danes pa se z njihovimi vlaki lahko zapeljejo prav vsi.

 

REKORDNO LETO 2019

Predsednik upravnega odbora je predstavil tudi rekordne poslovne rezultate podjetja  v iztekajočem se letu 2019.

  • Po otvoritvi Vile Planinke, ki postavlja nove standarde v slovenskem turizmu, s skoraj 3-milijonsko investicijo v prenovo voznega parka nadaljujemo serijo vlaganj v jami in Parku Postojnska jama. V minulih letih so investirali v Expo, nov vstopni in izstopni peron, prenovo Vivarija, obnovljeni so že vsi tiri in pragovi v jami, podpirajo raziskave, razvoj in jamski laboratorij, kjer živijo »zmajčki.«  Tudi zunanjost Parka Postojnska jama dobiva pomembno podobo s prenovljenim Hotelom Jama – naslednje leto bo končana 4-milijonska investicija v B del hotela z dodatnimi 80 sobami in veliko kongresno dvorano. Celotna kapaciteta Hotela Jama bo tako štela 700 notranjih in 100 zunanjih sedežev. V prihodnjem letu se bodo lotili enega najzahtevnejših obnovitvenih podvigov, ki bo po fazah potekal 4 leta: prenove promenade Postojnske jame.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord