Mnenje | 20. 1. 2022, 09:31

Režiserka Laura Samani: "Roko na srce, nisem velika oboževalka Freuda, raje imam Junga!"

profimedia

Na RTV Slovenija so se v intervju z italijansko režiserko Lauro Samani, ki s svojim prvencem slovenske produkcije Telesce po lanski premieri v Cannesu prihaja še v naše kinematografe, večkrat dotaknili izvora njenega navdiha. Da gre v osnovi za močno nezaveden kreativni proces, pa se razkrije v njenih razmišljanjih o tem, zakaj se njena junakinja na prelomni točki skoraj izgubi v jami.
 

Na vprašanje, ali je junakinjo Agato v jamo 'poslala' po premisah psihoanalize, saj bi po Freudu jamo morda lahko povezali z maternico in porodom, oboje pa je močno povezano s temo žalovanja za mrtvorojenim otrokom, kar je rdeča nit filma Telesce, je režiserka, ki se je s filmom želela pokloniti svojim slovenskim koreninam povedala:

"Kot avtor se lahko še tako posvečaš simboliki in arhetipom, ampak postopoma ti stvari uidejo iz rok. Ljudje bodo točke povezali med seboj, ker si jim ponudil določene nastavke, pa čeprav nenamerno. Če sem iskrena, jame nikoli nisem dojemala kot neko silno metaforo, ampak niste prvi, ki jo razume na ta način. In to mi je všeč! Ampak v resnici sem razmišljala o bolj praktičnih stvareh. Na primer: moja junakinja mora priti čez goro – kako lahko skrajšam njeno pot? Ampak podzavestno je seveda udarilo na plan … Všeč mi je, kako deluje podzavest. Tudi če se nisem zavedala, da se ukvarjam z maternico, sem seveda se. Roko na srce, nisem velika oboževalka Freuda, raje imam Junga (smeh.) Njegova Rdeča knjiga je bila ena tistih, ki smo jih med delom imeli na nočnih poličkah, poleg pravljic bratov Grimm. V obdobju snemanja sem pogosto sanjala in potem te sanje tudi delila z ekipo."

Dejstvo, da v filmu domačini Agato posvarijo, da je jama oziroma rudnik za ženske nevaren, da jih gora "pogoltne" in da se iz nje ne vrnejo žive, pa je režiserka nato še dodala:

"To velja za vsak rudnik, mi je povedal neki nekdanji rudar. Na ladje in v rudnike je bil ženskam vstop prepovedan, češ da se bo ladja potopila, da jih bo rudnik požrl ipd. Pravi razlog je bil veliko bolj prozaičen. "V rudnik gresta dva, moški in ženska, ven pridejo pa trije," če citiram tega starega rudarja. Ženske so bile torej nevarne za koncentracijo moških. To je bil pravi razlog, ki pa so ga različne skupnosti preoblačile v različne legende. Za film smo si izmislili svojo lastno."

Vir: intervju na RTV Slovenija