27. 2. 2018, 09:50 | Vir: STA

Skoraj 150.000 ogledov za spletno serijo Dualizem

Dualizem Fb

V začetku leta je zaživela neodvisna in neprofitna spletna serija Dualizem, ki so jo poleti posneli mladi ustvarjalci iz Celja in okolice. Serija govori o razdvojenosti med resničnostjo in umetno inteligenco. Po podatkih ustvarjalcev je skupaj z napovednikom v dobrih treh tednih od izida prve epizode 31. januarja zabeležila skoraj 150.000 ogledov.

Dogajanje serije je postavljeno v ne tako oddaljeno prihodnost, v čas, ko je umetna inteligenca že tako razvita, da ima svojo zavest. Uporaba aplikacij z umetno inteligenco postaja vse bolj množična.

Odgovorni urednik pri časopisni hiši Kris dvomi v uporabo virtualnih osebnih asistentov v obliki mobilnih aplikacij z lastno zavestjo in se jih skuša ubraniti. Hkrati pa želi pomagati svoji boljši polovici in psihologinji Pii pri raziskovanju umetne zavesti. Kmalu začne izgubljati lastne strahove in dvome pred umetnim umom, ki sčasoma postanejo resničnost.

V sredo bo na spletnem mestu www.dualizem.com izšla še zadnja od petih, 30-minutnih epizod te futuristične serije, ki jo uvrščajo v žanr dram in trilerjev z znanstvenofantastičnim pridihom.

Zgodba deloma izhaja iz lastnih izkušenj ustvarjalcev. Režiser in scenarist Tomaž Kranjc, ki je po izobrazbi psiholog, je idejo črpal iz razmišljanj, ki so se mu porodila ob študiju psihologije, razvijala pa sta jo skupaj s producentom Nejcem Jezernikom.

"Digitalna prihodnost se dogaja danes, aplikacije, ki bodo postale naši osebni pomočniki, pa bodo zagotovo v veliki meri poenostavile naše življenje. Tu ne moremo mimo socio-psiholoških vprašanj glede razmerja človek-stroj, ki so bila osnovni motiv za pisanje tega scenarija," pravi mladi režiser, ki trenutno na Škotskem študira gledališko režijo.

Serija je nastala v neodvisni in neprofitni produkciji mlade 200-članske ekipe z več kot 50 igralci na čelu. K projektu je kot velik podpornik med drugim pristopil Domen Valič, ki je nastopil že v kratkem filmu, s katerim so napovedali serijo.

Serijo, katere producentka je tudi Laura Gričar, direktor fotografije pa Igor Pečoler, so v 27 snemalnih dneh posneli lansko poletje. Zgodbo o umetni inteligenci, človeški zavesti in razvoju virtualnega asistenta Mimeta, zaznamuje avtorska glasba skladatelja Leona Firšta, ki jo je oblikoval šele ob gledanju že zmontiranih posnetkov.

Ustvarjalci pojasnjujejo, da brez številnih pokroviteljev serije ne bi bilo, z njo pa sledijo svetovnim trendom spletnih serij na zahtevo, ki si jih lahko gledalec po želji ogleda kadarkoli. Gre za format, ki v Sloveniji še ni pogost, a je vse bolj aktualen.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord