Po več kot štirih desetletjih se zaključuje eno najbolj prepoznavnih poglavij popularne kulture.
Medijski velikan Paramount Global je sporočil, da bo do 31. decembra 2025 ugasnil zadnje glasbene televizijske kanale pod blagovno znamko MTV, kot so MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV in MTV Live.
Prelomni trenutek v popkulturi
Najprej bo MTV prenehal oddajati v Veliki Britaniji in na Irskem, kasneje pa še v Franciji, Nemčiji, Avstriji, na Poljskem, Madžarskem, v Avstraliji in Braziliji, poročajo tuji mediji.
Odločitev je bila sprejeta v sklopu strogih varčevalnih ukrepov, ki so posledica združitve Paramounta s Skydance Media. Gre za prelomni trenutek, ki pomeni konec doživljanja glasbe na način, kot so ga poznale generacije mladih, ki so odraščale ob MTV-ju.
globalni fenomen, ki je definiral glasbo
MTV je z oddajanjem začel leta 1981, ko je simbolično predvajal prvi videopsot za pesem z naslovom Video Killed the Radio Star (Video je ubil radijsko zvezdo) skupine The Buggles. Kmalu je postal globalni fenomen, ki je definiral vizualno podobo popularne glasbe.
Prva evropska različica MTV-ja je začela oddajati leta 1987, leta 2005 pa smo z MTV Adria svojo različico dobili tudi pri nas. MTV Adria so poleg Slovenije spremljali še na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Srbiji, Makedoniji in Črni gori, z oddajanjem pa je prenehal leta 2018.
V dobi interneta le malo prostora za klasično televizijo
Podobno, kot je MTV pred 45 leti prevzel primat radiu, ga je njemu zdaj prevzel svetovni splet. Z vzponom pretočnih platform na zahtevo, kot je YouTube, je klasična glasbena v zadnjih 15 letih televizija postopoma izgubila svoj pomen.
Blagovna znamka MTV bo sicer tudi po prenehanju oddajanja še vedno prisotna prek digitalnih platform in dogodkov, kot sta MTV Video Music Awards (VMA) in European Music Awards (EMA).