29. 5. 2018, 14:01 | Vir: Liza

Ustvarjalka Jerneja Babič: Do perfekcije jo loči še veliko eksperimentiranja

Nives Brelih

Jerneja Babič je oblikovalka unikatnega nakita blagovne znamke Ne.Ja Art.

Njeno prvo srečanje s polimerno glino je bilo naključno in po prvih poskusih ustvarjanja s to gnetljivo maso si ni predstavljala, da bo iz tega oblikovala zgodbo blagovne znamke Ne.Ja Art, ki je prepoznavna po barvitem nakitu atraktivnih oblik.

Po izobrazbi ste magistrica politologije, a ste pristali v ustvarjalnem svetu. Kaj vam pomeni ustvarjanje?

Jerneja: Ugotovila sem, da je pravzaprav ustvarjanje poleg materinstva tisto, kar me res osrečuje in osmišlja moje življenje. Ustvarjanje je moja strast. Zaradi tega večkrat bedim pozno v noč in zjutraj vstanem vsa vzhičena zaradi novih idej, ki jih želim čim prej udejanjiti. Ustvarjam zase, ker me to neizmerno veseli. In ja, ustvarjam tudi za vse vas, za vaša občudovanja in nasmeške, ki vam jih moji izdelki privabijo na obraz.

Kdaj ste se prvič srečali s polimerno glino in kdaj ste z izdelavo nakita zares zagnali posel?

Jerneja: Kljub temu da sem se s polimerno glino srečala že v študentskih letih, pa sem se resneje z oblikovanjem nakita začela ukvarjati šele ob izteku porodniškega dopusta, ko sem ostala brez zaposlitve. Če pogledam svoje začetke, moram priznati, da so bili prvi poskusi izdelovanja nakita precej nerodni, na primer ogrlice so bile narejene iz ročno oblikovanih kroglic, ki sem jih nanizala na bombažno vrvico. Takih ogrlic danes ne delam več.

Kako pa danes gledate na vse te začetniške izdelke?

Jerneja: Številni izdelki mi zdaj sploh niso več všeč in šele ko se ozrem nazaj, opazim, kako zelo sem napredovala v smislu natančne izdelave, spoznavanja novih tehnik izdelave nakita, uporabe boljših (nealergenih) osnov za nakit. V treh letih je v moji ustvarjalni delavnici nastalo veliko lepih izdelkov – ne samo nakit, ampak tudi različni modni dodatki, kot so lasnice, obroči za lase in moški metuljčki, obeski za ključe, magnetki, okvirji za fotografije, otroški jedilni pribor in še marsikaj drugega. Bili so vzponi in padci, a zavedam se, da me do perfekcije loči še veliko eksperimentiranja, izobraževanja, odkrivanja novih tehnik izdelave, tudi zavrženih izdelkov, vendar se bom trudila, da bo ta pot čim bolj prijetna.

Navdušujete se tudi nad slikanjem z akrili, kajne?

Jerneja: Akrilne barve so vsestransko uporabne, idealne za slikanje na papir, les, platno, kamen, kovino, usnje … In v moji zbirki se najde kar nekaj slik na platnu, lesenih dekorativnih tablic, stenskih ur, še pručko sem poslikala z akrilnimi barvami! Uporabljam jih tudi v kombinaciji s polimerno glino.

Kaj pa ustvarjanje za domače potrebe, se lotevate tudi takšnih projektov?

Jerneja: Pred rojstvom sina Patrika sem za njegovo sobico iz filca izdelala čudovit mobile s sovicami in ptički, ki ga je neštetokrat popeljal v spanec. Pred kratkim pa sem se lotila šivanja igralne podloge Kmetija za razvijanje fine motorike, spodbujanje domišljijske igre, spoznavanje okolja, barv, oblik in živali, z dodatkom prstnih lutk za domače gledališče. Zdaj veliko ustvarjava tudi z mojim štiriletnikom, saj so mu bolj kot kupljene igrače zanimivi 'domači' projekti DIY (naredi sam, op. a.), pa naj bo to garažna hiša iz rolic toaletnega papirja, sestavljanka iz palčk od sladolednih lučk, doma zašite ročne lutke, obrazne maske iz kartona in še bi lahko naštevala.

Za vaš nakit so značilne živahne barve, katera pa je vaša najljubša?

Jerneja: Moja najljubša barva je črna in v moji omari se najde res veliko črnih oblačil, ki jih nato kombiniram z vpadljivim nakitom močnih barv. Zelo rada imam še belo, modro, vijoličasto in roza barvo v vseh njenih odtenkih, ne najdem se pa v zemeljskih tonih. Priznati moram, da me je prevzela tudi sveža zeleno rumena barva, odtenek Greenery, ki je bila barva leta 2017, ne maram pa pastelnih barv, ki so eden največjih trendov letošnje pomladi. Nežna in umazano roza barva, svetlo lila in vijoličasta, nežna rumena in mint barva se tako pojavljajo v novi pomladni kolekciji nakita Bloom le kot dodatek močnim in živim barvam.

Polimerna glina je odličen ustvarjalni medij, ste vi navdušeni nad kakšno blagovno znamko?

Jerneja: Polimerna glina je temeljni medij za ustvarjanje mojega nakita. Polimerno glino večina ljudi pozna pod imenom fimo masa – Fimo je znamka, ki se je na trgu pojavila prva. Sama se temu označevanju izogibam, saj sem, čeprav Fimo uporabljam v največji meri, preizkusila še nekatere druge znamke, kot so Premo, Sculpey, Pardo in Kato.

Navdih za ustvarjanje jemljete iz narave, kako se to odraža na kolekcijah vašega nakita?

Jerneja: V bistvu skoraj vse moje kolekcije nakita vsebujejo motive iz narave. Navdih za jesensko kolekcijo nakita Fairytale je bila čudežna transformacija narave, spreminjanje barv listov od zelene, prek rumene, oranžne, rdeče, celo vijolične v rjavo barvo. Kolekcija Spring vsebuje motive cvetočih rož, metuljev in ptic. Rdeča nit letošnje pomladne kolekcije nakita Bloom je cvet v barvah forzicije, japonske kutine, drena, hijacint in tulipanov.

Slišati je dokaj zapleteno. Koliko časa pa porabite za izdelavo posameznega kosa nakita?

Jerneja: Čas, ki ga porabim za oblikovanje enega kosa nakita, bi težko natančno opredelila, saj navadno izdelujem cel komplet hkrati – ogrlico, prstan, uhane, zapestnico – in po fazah. Odvisno je tudi od tehnike izdelave, na primer pri določenih tehnikah je potrebno večkratno pečenje, kristalna smola se suši od 6 do 12 ur, tako lahko traja izdelava enega kosa nakita od enega do kar treh dni.

V katerih slovenskih trgovinah pa prodajate svoj nakit?

Jerneja: V Bovcu moj nakit prodaja trgovina Julijana, v Žalcu ga imam v trgovini Darilno cvetlični butik 'Dar zate', v Mozirju je trgovina Otroški kotiček, v Rogaški Slatini ga prodajajo v Darilnem butiku Žab'ka&Piškotek, v Čatežu je nakit na voljo v trgovini Rozinca, v Postojni v papirnici in galanteriji Stil, prodaja se tudi v Ljubljani – v trgovinah Darilni butik Pika na i ter Butik daril in cvetja, pa še v Kamniku v trgovini Kotiček pod srečno zvezdo ter v spletni trgovini Slovenske ustvarjalke.

Kako pa kot podjetnica skrbite za rast svoje blagovne znamke?

Jerneja: V zadnjem letu sem začela vlagati v promocijo svoje blagovne znamke. Udeležujem se različnih dogodkov in srečanj podjetnic, na primer na lanskem dogodku 500 podjetnic sem bila materialni sponzor. Na takšnih dogodkih imam priložnost spoznati veliko novih ljudi – od blogerjev do znanih osebnosti – ter se povezati za izvedbo skupnih projektov.

Nam zaupate, s kom ste v zadnjem času uspešno sodelovali?

Jerneja: Eno od takih poslovnih sodelovanj se je razvilo s fotografinjo Nives Brelih, ki skrbi, da je nakit blagovne znamke Ne.Ja Art kar najlepše predstavljen, da so vidni vsi detajli in barvne kombinacije, ki jih amaterski fotografi težko ujamemo v svoj objektiv. Poleg tega sodelujem tudi z nekaterimi blogerji in spletnimi mediji.

Kakšni pa so vaši ustvarjalni načrti za naprej?

Jerneja: Načrti za prihodnost so usmerjeni predvsem v kakovostno in vizualno prepoznavnost blagovne znamke Ne.Ja Art, pri čemer se bom trudila, da bodo moji izdelki tudi v prihodnje izdelani premišljeno, natančno in skrbno, z veliko ljubezni in pozitivne energije.

Besedilo: Metka Pravst // Foto Nives Brelih

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord