18. 10. 2021, 07:33 | Vir: STA

V 352-letni zgodovini pariškega baleta do najvišjega naziva prva Azijka

profimedia

Južnokorejska balerina Sae Eun Park je prva Azijka, ki ji je v 352-letni zgodovini Pariške opere in baleta uspelo doseči najvišji naziv "etoile" ali baletna zvezda. "Verjamem, da umetnost - ne le ples - presega narodnost in raso," je balerina povedala za francosko tiskovno agencijo AFP.

Sae Eun Park je v rodni deželi veljala za čudežno najstnico, po osvojitvi dveh glavnih priznanj za ambiciozne baletne plesalce - velike nagrade v Lozani in zlate medalje v Varni - pa so jo poimenovali kraljica tekmovanj.

AFP je poročala, da je pred desetletjem, ko je prišla na avdicijo za najstarejšo baletno ustanovo na svetu, v Parizu spala v tako majhni najeti sobi, da v njej ni mogla povsem iztegniti nog. Prav tako je slabo govorila francosko.

Danes, pri 31 letih pa se lahko kot prva Azijka pohvali z nazivom baletne zvezde Pariške opere, kar ji je uspelo ravno v obdobju, ko se svet elitnega klasičnega baleta sooča z vse glasnejšimi pozivi k večji raznolikosti in vključevanju. Hkrati je le ena od dveh zvezdnikov te baletne hiše, rojenih v tujini.

"Sem prva azijska balerina, ki je postala etoile, in to je postalo tema pogovorov, vendar mislim, da je to nekaj zelo naravnega," je balerina presodila za AFP.

V Seulu rojena Sae Eun Park se je namreč pred prihodom v Pariz izobraževala v najboljših južnokorejskih umetniških ustanovah po ruski baletni metodi Vaganova, ki poudarja duhovito izražanje, moč in gibčnost. Nikoli pa ni obiskovala pouka v priznani baletni šoli pariške operno-baletne hiše.

Kljub temu je junija letos z glavno žensko vlogo v baletu Romeo in Julija tako očarala, da si je ob stoječih ovacijah prislužila še naziv "etoile". To jo je res ganilo: "Prepletla so se številna čustva, bila sem vesela in hvaležna. Pomislila sem, da je to res velik dan," se je še spominjala balerina.

Sae Eun Park je po pisanju AFP postala še ena od južnokorejskih baletnikov, ki so se znašli v samem vrhu najvidnejših svetovnih baletnih ansamblov, kot sta denimo Kimin Kim v Mariinskem gledališču in Hee Seo Ameriškem baletnem gledališču. Vsem pa naj bi bila v navdih pionirka Kang Sue-jin, nekdaj prva plesalka Stuttgartskega baleta.