V razvoju je sistem, ki pred nakupom koncertne vstopnice preveri, če ste cepljeni proti covidu-19

13. 11. 2020, 13:18 | Scena | Piše: D.H.

                            V razvoju je sistem, ki pred nakupom koncertne vstopnice preveri, če ste cepljeni proti covidu-19 (foto: profimedia) profimedia

Mednarodno podjetje Ticketmaster Entertainment, ki s podružnicami po vseh koncih sveta omogoča kupovanje vstopnic za koncerte, športne prireditve, gledališke predstave in druge dogodke, pričakuje, da se bo industrija dogodkov začela v polnem zagonu vračati v sredini naslednjega leta.

Del priprav na oživitev industrije dogodkov je tudi razvoj sistema, ki naj bi varnost udeležencev omogočala s tem, da pred nakupom vstopnice preveri, če ste cepljeni proti covid-19 ali če imate negativen test, ki je bil opravljen v zadnjih 72 urah.

Sistem je še v zgodnji razvojni fazi, menda pa bo osnovan na treh ločenih komponentah. Prvi del je aplikacija, kjer se shranijo digitalne vstopnice, drugi del so neodvisne informacijske zdravstvene ustanove, ki lahko hranijo posameznikove zdravstvene podatke (v Ameriki sta to recimo CLEAR Health Pass ali IBM Digital Health Pass), tretji del pa so distributerji cepiv.

Na strani Billboard.com so razložili, kako naj bi ta sistem potem deloval, če bo po razvojni fazi dejansko potrjen. Pred nakupom vstopnice za želeni dogodek, bi kupec moral potrditi, da je bil cepljen proti covid-19 (računajo, da bi potrdilo o cepljenju zadostovalo za 1 leto) ali pa, da ima negativni test, ki ni starejši od 72 ur (to časovno obdobje bi regulirale lokalne oblasti, kjer bi se dogodek odvijal).

Za potrdilo bi kupec vstopnice prosil zdravstveno ustanovo, kjer je bilo cepljenje ali testiranje izvedeno, od tam pa bi potrdilo oz. podatke poslali naprej na informacijske zdravstvene ustanove, kot sta CLEAR ali IBM. Te bi potem oddale digitalno potrdilo ob nakupu vstopnice neposredno podjetju Ticketmaster, ki bi nato kupcu predal dovoljenje za nakup vstopnice.

Pri podjetju Ticketmaster pravijo, da je potrebno urediti še mnogo podrobnosti glede takšnega sistema, cilj programa pa je zagotavljanje varnosti udeležencev na dogodkih pred morebitno koronavirusno okužbo.

Ob tem so pri podjetju Ticketmaster potrdili, da zdravstvenih podatkov o kupcih ne bi shranjevali. Podatki, ki bi se v tem sistemu pošiljali, bi bili kodirani po standardih, ki jih zahtevajo zakonske določitve v ZDA.

Na novico o razvoju takšnega sistema so se že odzvali tudi kritiki, ki pravijo, da gre za preveč občutljive informacije, da bi se lahko delile izven zdravstvenih ustanov. Prav tako nekateri izpostavljajo, da ni jasno, zakaj bi tovrstna potrdila potrebovali za covid-19, ko bo enkrat na voljo cepivo, saj takšnih potrdil ne potrebujemo za druge kužne bolezni.

Marianne Herman iz programa reBUILD20, ki ljudem, zaposlenim v zabavni industriji in industriji dogodkov pomaga razvijati strategije za soočanje s posledicami pandemije, je za Billboard povedala: »Da se bodo dogodki v živo lahko vrnili, bosta morali v ustvarjanju integriranih protokolov veliko vlogo odigrati tehnologija in znanost, saj se bodo oboževalci, umetniki in zaposleni le tako počutili varne ob vrnitvi za prizorišča.«

Ne glede na to, kakšen sistem bodo ubrali organizatorji dogodkov, pa je Marianne Herman prepričana, da bo izkušnja dogodkov v živo v prihodnosti videti popolnoma drugače, kot smo bili vajeni pred pandemijo.