12. 2. 2022, 06:00 | Vir: STA

Varnostnik v muzeju s kemičnim svinčnikom narisal oči likom na sliki

profimedia

Varnostnik v centru Borisa Jelcina v Jekaterinburgu naj bi vandaliziral dragoceno avantgardno umetnino Tri figure, ki je bila tam razstavljena. Obtožen je, da je dvema od treh figur na sliki, ki bi jo sicer moral varovati, s kemičnim svinčnikom dorisal oči. Varnostnik je bil odpuščen, policija pa je sprožila preiskavo, poroča BBC.

Med obiskom Jelcinovega centra v Jekaterinburgu v začetku decembra sta obiskovalca na sliki Tri figure sovjetske avantgardne umetnice Ane Leporske opazila oči, narisane s kemičnim svinčnikom.

Policija je bila o primeru vandalizma prvič obveščena 20. decembra, vendar je ministrstvo za notranje zadeve sprva zavrnilo uvedbo preiskave, ker je ocenilo, da naj bi bila škoda zanemarljiva. Zaradi te odločitve se je rusko ministrstvo za kulturo pozneje pritožilo, policija pa je nato prejšnji teden vendarle sprožila preiskavo.

Glavni osumljenec je varnostnik, ki je delal v galeriji. Izvršni direktor Jelcinovega centra Aleksander Drozdov je v izjavi povedal, da je bil varnostnik sicer zaposlen v zasebni varnostni službi, kustosinja Ana Rešetkina pa je dodala, da je bil to tudi njegov prvi dan na delovnem mestu.

Varnostnika so medtem že odpustili, če bo spoznan za krivega, pa mu grozi denarna kazen in do tri mesece zapora. "Njegovi motivi še niso znani, vendar uprava meni, da je šlo za nekakšen izpad zdravega razuma," je dejala Rešetkina.

Storilec naj bi oči na sliko dorisal s kemičnim svinčnikom, s čimer je prodrl skozi vrhnjo plast barve. Na srečo s pisalom ni močno pritiskal na platno, zato poškodbe niso zelo globoke, je poročal časnik The Art Newspaper Russia.

Slika je bila dan po odkritju vandalizma poslana nazaj v galerijo Tretjakov v Moskvi na restavriranje, ki naj bi stalo približno tri tisoč evrov, nad ostale umetnine na razstavi abstraktne umetnosti v Jelcinovem centru pa so medtem namestili zaščitne zaslone.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol