17. 3. 2022, 06:00
Poslovodja razloži, zakaj na blagajnah v Hoferju tako hitro skenirajo naše izdelke
Prodajalne Hofer – verigo diskontnih supermarketov drugje poznajo pod imenom Aldi – so znane po izredno urnem skeniranju izdelkov na blagajni. A kolikor smo kupci hvaležni, da se zato vrste premikajo hitreje, smo se vedno spraševali, če je za temi 'hitrimi blagajnami' še kakšna druga zgodba. Poslovodja ene od trgovin je na TikToku razkril pravi razlog.
Matthew Lesky, poslovodja ene od prodajaln Aldi v Chicagu, ki ima na TikToku preko 305.000 sledilcev in objavlja različne zanimivosti iz ozadja svetovno znane verige prodajaln, je razložil, zakaj so blagajničarke in blagajniki v trgovinah Aldi (pri nas znane kot Hofer) tako zelo hitri. Kot kaže, v ozadju ni le en razlog.
V objavi Matthew pove, da delavci v trgovinah Aldi na koncu izmene prejmejo izčrpno statistično poročilo z raznoraznimi podatki o delovnem dnevu, med katerimi je med drugim označeno, koliko časa je na blagajni preteklo med enim in drugim kupcem, pa tudi kako hitro so se na blagajni skenirali izdelki. "Zaposleni avtomatično skušajo izboljšati svoje številke," pravi Matthew. Jasno, le kdo ne bi rad vedno znova podrl svoj osebni rekord!
A to v bistvu niti ni glavni razlog. Kot razloži Matthew, so zaposleni v verigi Aldi deležni prav posebnega treninga za skeniranje izdelkov na blagajni. Na pamet bi verjetno rekli, da se izdelek na blagajni čez skener zapelje tako, da ga preprosto primete z obema rokama in s premikom rok v desno podrsate črtno kodo čez čitalec. Narobe!
@matthewlesky Have you had an #Aldi employee whip food at you?#retail #Alditiktok #essentialworker #OurType #fyp #manager #aldiusa ♬ Lofi - Domknowz
Kot razkrije Matthew: "Če bi ta premik z rokami naredili tisočkrat na dan, bi lahko hitro utrpeli sindrom karpalnega kanala. Zato smo zaposleni naučeni, da izdelek z odprto dlanjo leve roke potisnemo čez čitalec, nato pa izdelek ulovimo z desno roko." Ta sistem omogoča hitrejše in za zaposlene bolj varno skeniranje, čeprav se, kot pravi Matthew, "zdi, kot da izdelke mečemo čez blagajno."
Ob tem Matthew sporoča, da če se morebiti zgodi, da se izdelek med hitrimi premiki na blagajni poškoduje, morate le o tem obvestiti zaposlenega na blagajni, ki bo poškodovani izdelek z veseljem zamenjal.
Kontaktirali smo tudi slovenski Hofer, kjer so nam sporočili, da je pri nas zgodba nekoliko drugačna, razlogov, zakaj so tako urni, pa je več. Takole so nam sporočili:
- Imamo izjemno hitre čitalce črtnih kod, ki omogočajo hitro obdelavo nakupa
- Imamo večinsko HOFERjeve ekskluzivne izdelke z namensko velikimi črtnimi kodami - pogosto se raztezajo
čez celoten izdelek - zato jih na izdelku ni potrebno iskati - Izdelki se tehtajo na blagajni, zato ni situacij, ko kupec pozabi stehtati sadje ali zelenjavo in ga čaka cela
vrsta na blagajni - Prodajalke in prodajalci neprestano opazujejo dolžino vrste in novo blagajno odprejo takoj, ko je vrsta
daljša - Nimamo kartic zvestobe, kupončkov ali pik, ki upočasnjujejo obdelavo nakupa - pri nas so nizke cene na
voljo vedno in za vse - Imamo vedno dovolj drobiža, zato ne boste (skoraj) nikoli slišali: »Gospa, imate morda še 21 centov, da
vam lahko vrnem ostanek?« - Na koncu so tu še najboljši in najbolj prijazni zaposleni, zato je ob nakupovanju v HOFERju potrebno
upoštevati zgolj en namig: če je obdelava nakupa prehitra, zgolj poprosite naše sodelavce, da obdelavo
prilagodijo. Z veseljem bodo sodelovali.
Dodali so še: "Pri hitri obdelavi nakupov nikakor ne gre za zasledovanje norme in izstavljanje statističnih analiz po zaključku dela. Res pa je, da si vsekakor prizadevamo nakupe obdelovati hitro, kar je tudi del uvajanja. Hitrost obdelave nakupa je za mnoge kupce velika prednost, saj omogoča, da vam po nakupovanju v HOFERju ostane še veliko časa za vse tisto, kar vas veseli"