20. 8. 2021, 09:43 | Vir: STA

Werner Herzog je režijo po dolgem času spet zamenjal za literarno ustvarjanje

profimedia

Nemški režiser Werner Herzog je razkril, da piše dve knjigi - avtobiografijo in delo Das Dämmern der Welt z zgodbo o japonskem častniku iz druge svetovne vojne po imenu Hiroo Onoda. Ta se je po skrivanju v džungli na Filipinih predal šele tri desetletja po koncu vojne, in še to le zato, ker ga je v predajo prepričal nekdanji poveljnik.

Kot poroča britanski The Guardian, bo knjigo v angleščino pod naslovom The Twilight World prevedel pesnik Michael Hofmann, izdala pa jo bo poleti 2022 britanska založba The Bodley Head. Leta 2023 bo sledila še Herzogova avtobiografija, v kateri bo pisal o svojem življenju in desetletjih v filmski industriji, ko je ustvarjal filme in dokumentarce, kot so Aguirre, srd božji (1972), Fitzcarraldo (1982), Človek grizli (2005) in Jama pozabljenih sanj (2010).

Knjigi sledita avtorjevemu večletnemu literarnemu molku. V preteklosti se je že podpisal pod spomine ob ustvarjanju Fitzcarralda s knjigo Conquest of the Useless: Reflections from the Making of Fitzcarraldo (2014), veliko pred tem pa je leta 1978 popisal svojo hojo od Münchna do Pariza, ko je izvedel, da je njegova mentorica Lotte Eisner na smrt bolna. Prevod tega dela je letos izšel tudi v slovenščini z naslovom O hoji v ledu: München - Pariz, 23. november - 14. december 1974.

V novi knjigi bo Herzog popisal zgodbo japonskega vojaškega obveščevalnega uslužbenca Onode, ki je iz skrivanja v filipinski džungli prišel šele leta 1974. Ni namreč verjel, da se je druga svetovna vojna končala leta 1945, trditve o tem je zavračal kot propagando zavezniških sil. V predajo ga je na koncu pregovoril njegov nekdanji poveljnik, ki je pripotoval do Onodovega skrivališča in ga prepričal, da je Japonska izgubila pred skoraj tremi desetletji. Onoda se je nato leta 1975 preselil v Brazilijo, kjer je postal kmetovalec, devet let kasneje pa se je vrnil na Japonsko in tam odprl tabore v naravi za otroke. Umrl je leta 2014, star 91 let.

Urednik pri The Bodley Head Jörg Hensgen je dejal, da Herzogov ganljivi portret Onodove nesmiselne bitke ponuja močan razmislek o človeški naravi. Po njegovih besedah so Herzoga vedno zanimale skrajne človeške izkušnje, še navaja The Guardian.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ