Avtobusi iz časa Jugoslavije, ki so pred leti izginili z ljubljanskih cest: se jih še spomnite?

20. 1. 2025, 08:00 | La. P.

Vožnja z avtobusom včasih ni bila prav udobna ...

Ljubljanski potniški promet je zadnja leta vse bolj usmerjen v trajnost. V vozni park počasi vpeljujejo vodikove avtobuse, ki naj bi začeli voziti letos, v obtoku so že hibridni avtobusi, načrtujejo tudi razpis za baterijske avtobuse.

A starejši uporabniki ljubljanskih avtobusov se še spomnijo časov, ko so bili avtobusi z oblazinjenimi sedeži in nizkim podom za vstop in izstop namesto stopnic, ki se nam zdaj zdijo povsem običajni in spadajo celo med najstarejše v LPP-jevem voznem parku, pravzaprav luksuz.

Takrat so vozni park namreč sestavljali tudi avtobusi MAN SG 220 in MAN SU 220: okorni, neklimatizirani, s stopnicami pri vhodu in izhodih in z lesenimi, trdimi ter nasploh neudobnimi sedeži. Uporabniki teh avtobusov vedo povedati tudi, da te je med vožnjo lahko prav neprijetno treslo.

Do sredine stoletja naj bi se vsako leto stopilo na tisoče ledenikov
Avtobusi iz časa Jugoslavije, ki so pred leti izginili z ljubljanskih cest: se jih še spomnite?
Stopnice pri vstopu in sestopu so bile posebej nepraktične za starejše potnike.
Bobo

Te avtobuse so v ljubljanski Avtomontaži začeli izdelovati že leta 1980, še v nekdanji Jugoslaviji, izdelovali pa so jih vse do leta 1991. A v obtoku so ostali kar do leta 2016!

Nadgradnja teh dveh modelov sta bila MAN SG 240 in TAM 260A116M (izdelan v Tovarni avtomobilov Maribor), ki sta že imela oblazinjene sedeže, a še vedno stopnice za vstop in izstop, zatem pa so se leta 1993 pojavili prvi nizkopodni avtobusi (denimo MAN NL 202 ali MAN NG 312), kakršne poznamo še danes.

Prvi avtobus s klimo se je leta 1999 pojavil ravno znotraj serije TAM 260A116M.

Pestra zgodovina avtobusov

Če pa gremo še dlje v preteklost: nekateri meščani se bodo spomnili tudi prastarih avtobusov MB 0 317. Te so začeli proizvajati leta 1969, uporabljali pa so se do leta 1991. 

Poleg omenjenih je imel LPP v preizkušanju še veliko različnih modelov avtobusov, vendar se vsi niso obnesli oziroma niso bili tako pogosti kot MAN-ovi avtobusi.

Legendarni so bili na primer modeli Sanos S115 ali S200, pogosti v devetdesetih, Ikarus iz osemdesetih, modeli Mercedes Benz O 305 in 317, posebna serija vozil MAN SGG 280H, ki so imela namesto trdih ločenih sedežev mehke klopi, in drugi.

Avtobusi iz časa Jugoslavije, ki so pred leti izginili z ljubljanskih cest: se jih še spomnite?
Na ljubljanskem avtobusu okoli leta 2010, ko je bilo na cesti še mogoče srečati modele iz osemdesetih.
Arhiv Metropolitana
Slovenski oglas, ki dviguje obrvi: ponujajo 12.500 evrov za 3 mesece dela (noro, kaj zahtevajo)