Mercator s kampanjo Srčna soseska omogoča, da s preprostimi dejanji lahko pomagamo tistim, ki v slovenskem prostoru ustvarjajo neomajne gradnike solidarnosti, podpore in skupnega dobrega.
Vsako društvo piše izjemno zgodbo
Vsakdo je lahko zdaj delček, ki pripomore, da ta društva naredijo še več dobrega. Srčna soseska torej ni le donatorski projekt, ampak iskreno povabilo, da se kot skupnost ponovno povežemo, stopimo skupaj in podpremo tiste, ki srčno delajo za vse nas.
Letos v kampanji sodelujejo tri izjemna društva: TOM telefon za otroke in mladostnike, Društvo Šola zdravja in Enota reševalnih psov Slovenije. Vsaka organizacija na svoj način že dolga leta dopolnjuje našo družbo in nudi tisto, kar je bistvo zdrave in solidarne skupnosti –povezanost. Občutek, da nismo nikoli sami.
Spoznajte tri izjemna društva, ki tokrat sodelujejo v kampanji:
TOM telefon za otroke in mladostnike - ker mladi potrebujejo svoj glas razumevanja
V obdobju odraščanja je svet otrok in mladostnikov pogosto prepleten z vprašanji, dvomi in stiskami. TOM telefon že 35 let ostaja ena najpomembnejših varnih točk, kamor se mladi lahko obrnejo, ko ne vedo, kam drugam. Na brezplačni številki 116-111, prek e-pošte in spletne klepetalnice jih pričaka usposobljen svetovalec – prostovoljec, ki razume, prisluhne in pomaga.
"V obdobju odraščanja se otroci in mladostniki pogosto srečujejo s številnimi izzivi – od težav v šoli in vrstniških nesoglasij do resnih duševnih stisk in družinskih težav. TOM telefon že 35 let omogoča varno in anonimno podporo mladim v Sloveniji. Kot edini splošni svetovalni telefon za otroke in mladostnike v naši državi ostaja ključni vir pomoči, ko se mladi nimajo na koga obrniti," poudarja strokovna vodja Nacionalne mreže TOM, Tjaša Bertoncelj
Danes TOM telefon združuje 132 prostovoljcev v devetih svetovalnih skupinah po Sloveniji, ki so v letu 2024 opravili skoraj 10.000 ur prostovoljnega dela. Oni so srce TOM telefona – tisti, ki jih mladi kličejo, ko potrebujejo pogovor, občutek varnosti ali le nekoga, ki jim verjame. TOM sodeluje v Srčni soseski, ker verjame, da vsi ljudje potrebujemo srčnost. To potrjujejo tudi zahvalna sporočila otrok in mladostnikov, ki se jim je ob stiski odprl svet pogovora in razumevanja:
»Hvala, ker ste si vzeli čas zame. :)«
»Hvala, ste me opogumili, da povem mami, kaj se dogaja.«
»Najlepša hvala … ne morem verjeti, kako ste dobrosrčni in da mi znate pomagati.«
»Če vas ne bi bilo, ne vem, kaj bi bilo z mano. Hvala vam.«
Te besede so neprecenljivi dokazi, da TOM telefon vsak dan spreminja življenja.
Društvo Šola zdravja – ko je gibanje most med ljudmi
Oranžne skupine, ki jih lahko vidimo po vsej Sloveniji, so postale simbol jutranjega optimizma, gibanja in povezanosti. Društvo Šola zdravja s svojo 30-minutno jutranjo vadbo po metodi »1000 gibov« navdihuje tisoče ljudi, da dan začnejo z energijo, družbo in skrbjo zase. Vadba je brezplačna, prilagojena vsem generacijam in vodena s predanimi prostovoljci v več kot 260 skupinah po državi.
"Sodelovanje v kampanji Srčna soseska nam veliko pomeni, saj Mercator z njo podpira pobude, ki prispevajo k zdravju, povezanosti in dobremu počutju lokalnih skupnosti. Veseli nas, da je Mercator prepoznal naše poslanstvo, ki ga uresničujemo z jutranjo vadbo, medgeneracijskim druženjem in spodbujanjem zdravega življenjskega sloga," pove Zdenka Kavčič, predsednica društva Šola zdravja.
Prostovoljci, ki vsak dan vodijo vadbo, so dokaz, da majhni, a vztrajni koraki ustvarjajo velike učinke. Mercatorjeva podpora bo društvu omogočila, da koncept aktivnega življenja približa še več ljudem – posebej starejšim, ki s tem pridobijo zdravje, gibljivost in občutek pripadnosti.
"Takšno partnerstvo je zgovoren primer dobrega sodelovanja med nevladnimi organizacijami in gospodarstvom. Krepi zaupanje, povezanost in spoštovanje – vrednote, ki jih živimo vsak dan," izpostavlja Zdenka Kavčič.
Enota reševalnih psov Slovenije – pasji nosovi, ki rešujejo življenja
Enota reševalnih psov Slovenije (ERPS) združuje izurjene vodnike in njihove pse, ki so pripravljeni pomagati v najzahtevnejših in najnevarnejših situacijah. So v prvih reševalih vrstah, ko je nekdo pogrešan, ko se zgodi nesreča v gorah, ko se podre stavba ali se sproži plaz. Tam so, ko je treba prečesati gozdove, ruševine ali teren in poiskati pogrešane osebe preden je prepozno.
Njihove prednosti, ki rešujejo življenja, so hitrost, znanje in seveda izostrena čutila prijaznih in požrtvovalnih kosmatincev, ki so s svojimi vodniki združeni v pomoči drugim. Njihova neprecenljiva asistenca pogosto pomeni razliko med življenjem in smrtjo.
"V Enoti reševalnih psov Slovenije smo iskreno veseli povabila k sodelovanju v kampanji Srčna soseska. Projekt Mercatorja prepoznavamo kot pomembno priložnost, da širši javnosti približamo naše poslanstvo – delo reševalnih parov, ki v najtežjih trenutkih iščejo pogrešane in skrbijo, da se ljudje varno vrnejo domov. Veseli nas, da lahko skupaj z Mercatorjem poudarimo vrednote solidarnosti, predanosti in zaupanja," ob sodelovanju v aktivnosti Srčna soseska poudarja Urška Drofenik, inštruktorica šolanja reševalnih psov.
ERPS je več kot le organizacija – je skupnost ljudi in psov, ki svoje znanje, čas in predanost namenjajo temu, da pride pomoč k tistim, ki jo najbolj potrebujejo. Sodelovanje v Srčni soseski jim omogoča, da svoje poslanstvo še bolj približajo javnosti in pridobijo sredstva za opremo, šolanje ter pripravo reševalnih parov za prihodnje akcije.
Skupaj ustvarjamo Srčno sosesko
V aplikaciji Moj M podarite poljubno število pik izbranemu društvu: TOM telefon za otroke in mladostnike, Društvu Šola zdravja ali Enoti reševalnih psov Slovenije. Društvo prejme donacijo glede na število zbranih pik.
Med sodelujoča društva bomo razdelil skupno 25.000 €:
1. mesto: 10.000 eur
2. mesto: 8.000 eur
3. mesto: 7.000 eur
Kako glasovati oziroma podariti pike?
- Donacijo lahko opravite v aplikaciji Moj M.
- Izberete društvo, kateremu želite nameniti svoje pike.
- Število pik za donacijo določite sami – lahko jih vpišete ročno (poljubno število, tudi vse) ali izberete eno od vnaprej določenih vrednosti.
- Donacijo potrdite s pritiskom na gumb Doniraj.
- Po uspešno opravljeni donaciji se na zaslonu prikaže zahvala za vaš prispevek.
- Donirane pike se takoj odštejejo od vašega skupnega stanja.
V kolikor podarite izbranemu društvo nad 50 pik se vam med kuponi pripiše enkratni kupon presenečenja. Kupon prejmete samo enkrat v obdobju. Kupon je vnovčljiv enkrat, najkasneje do 15. 1. 2026.
Srčna soseska je vsekakor kampanja, ki presega dobrodelnost v času praznikov. Je povabilo, da vsak izmed nas prispeva k družbi, ki je bolj sočutna, bolj zdrava in bolj varna. Mercator s podporo trem izjemnim organizacijam dokazuje, da moč skupnosti nastane tam, kjer se združijo ljudje, ki jim ni vseeno.


