Če opravljate katerega od teh poklicev, ste v največji nevarnosti, da vas bo zamenjala umetna inteligenca

24. 9. 2025, 17:00 | Uredništvo
Če opravljate katerega od teh poklicev, ste v največji nevarnosti, da vas bo zamenjala umetna inteligenca (foto: Profimedia)
Profimedia

Marsikdo se sprašuje, kakšna bo prihodnost njegovega poklica ...

Umetna inteligenca je v zadnjih letih korenito spremenila naš način življenja in delovanja. Poleg tega, da nam lajša številne vsakodnevne naloge, močno preoblikuje tudi trg dela. Marsikdo se sprašuje, kakšna bo prihodnost njegovega poklica in katere veščine bi moral v prihodnje razvijati, da v vse bolj neizprosnem okolju ostane konkurenčen.

Strokovnjaki podjetja Linkee, ki razvija programsko opremo za avtomatizacijo stavb, so analizirali tveganje avtomatizacije, rast zaposlitvenih priložnosti in javni interes ter oblikovali seznam desetih poklicev, ki bodo do leta 2035 pod največjim pritiskom umetne inteligence.

Produktni vodja


Z oceno tveganja 43 in verjetnostjo avtomatizacije 39 % se je ta poklic znašel na vrhu seznama. Čeprav je delo interdisciplinarno in vključuje podatke, pripovedovanje zgodb in poslovne cilje, so prav to področja, kjer UI hitro napreduje, piše srbski City Magazine. 

Našel je dnevnik pokojnega očeta: kar je prebral, ga je za vedno spremenilo

Grafični oblikovalec


Kar 59 % verjetnosti, da bodo naloge oblikovalcev nadomeščene z algoritmi. Tisti, ki bodo znali umetno inteligenco spremeniti v oprijemljive rezultate, bodo v prednosti.

Marketinški analitik


Stopnja tveganja: 48 %. Strokovnjaki svetujejo, naj analitiki razširijo svoje znanje v druge industrije in se povežejo z različnimi področji.

SEO-strokovnjak


Optimizacija za iskalnike je eno najbolj avtomatiziranih področij. Preživele bodo le vloge, ki odločajo, kaj je res pomembno, ne pa tiste, ki zgolj proizvajajo vsebine.

Morda vas zanima tudi:

BTL marketinški strokovnjak


Ta vloga beleži skromno rast (4,9 %). Preživetje bo odvisno od kombinacije osnovnih znanj z dodatnimi spretnostmi, obvladovanja UI in dokazljivega vpliva na prihodke.

Urednik video vsebin


Od filmskih napovednikov do korporativnih promocijskih posnetkov – UI že danes ustvarja videe. Tveganje avtomatizacije je tako kar 65 %.

Spiker

Gre za centralno vlogo, a raziskava tudi tu kaže negativen trend rasti in možnost postopnega izginjanja.

Agent za prodajo oglasnega prostora


Panoga oglaševanja že zdaj beleži padec. Ponovljivi postopki prodaje so tako med prvimi, ki jih nadomešča avtomatizacija. 

Strokovnjak za uporabniško izkušnjo (UX)

Čeprav gre za delo, ki skrbi za zadovoljstvo uporabnikov, ga podjetja vse bolj racionalizirajo zaradi varčevanja.

Tekstopisec

Tekstopisec je najbolj ogrožen poklic na seznamu – s kar 85 % tveganjem. Ko strošek ustvarjanja besedila, urejanja in kampanjskih opravil teži k ničli, se vloge, ki temeljijo zgolj na pisanju, znajdejo pod največjim pritiskom.

Kot je še poudaril izvršni direktor podjetja Linkee, Vahan Pogosjan, na trgu dela ne bodo preživeli posamezniki, ki proizvajajo več vsebin, temveč tisti, ki znajo odločati, kaj je pomembno in kako umetno inteligenco spremeniti v resnično vrednost. Uspeh bo torej pripadel tistim, ki bodo interdisciplinarni, prilagodljivi in usmerjeni v reševanje problemov.

Moški iskreno o tem, kaj je tisto, kar jih pri ženskah najbolj odbija