Vprašala je, ali je primerno vstopiti v trgovino tik pred zaprtjem – in dobila odgovore, ki jih gotovo ni pričakovala

13. 8. 2025, 13:01 | Uredništvo
Vprašala je, ali je primerno vstopiti v trgovino tik pred zaprtjem – in dobila odgovore, ki jih gotovo ni pričakovala (foto: Profimedia)
Profimedia

Kaj pa menite vi? 

Ste se kdaj vprašali, ali je dopustno vstopiti v trgovino nekaj minut pred zaprtjem? Včasih se dan pač odvrti v nepričakovano smer, vi pa se deset minut do osmih spomnite, da res potrebujete toaletni papir, kruh in še nekaj malenkosti ... toda cincate, ker niste prepričani, ali boste s tem zaposlenim povzročili dodatno delo?

Objava mlade ženske na Redditu se je dotaknila prav te dileme, razprava pa je postala prava mala družbena raziskava o bontonu, delovnih pogojih in skritih frustracijah zaposlenih v trgovinah.

Avtorica objave je pojasnila, da se s fantom ne moreta zediniti: ona meni, da je takšen nakup tik pred zdajci neprijazen in da se mu je bolje izogniti, saj so jo tako učili od malega; on pa trdi, da ima kupec pravico vstopiti, dokler trgovina uradno obratuje. 

Delovni čas je delovni čas


Komentatorji, ki so kdaj delali v trgovini, so se postavili na stran dekleta. Opozarjajo namreč, da zadnjih 10-15 minut pred zaprtjem trgovine ni 'praznega' časa. Takrat se že začenja pospravljanje, štetje denarja, urejanje računov in čiščenje. Če stranka pride tik pred zaprtjem in nakupuje dlje, lahko to torej pomeni, da zaposleni odidejo domov tudi dvajset minut ali pol ure kasneje – in to pogosto neplačano.

Novo odkritje na Velikonočnem otoku bega številne znanstvenike

Eden od sodelujočih je dejal: "Če prideš 5 minut pred zaprtjem po žvečilke in plačaš v 30 sekundah, ni problema. Prodajalci morajo biti tako do konca na blagajni, saj so za to plačani. Če pa si naložiš poln voziček in se potem kregaš, ko ti rečejo, da blagajna ne dela več, pa si pač neotesan."

"Vse je v redu, če res potrebuješ neko malenkost, ampak zahtevati od osebja, da vam na primer nekaj narežejo, je brezobzirno, to namreč pomeni, da bodo morali vse skupaj ponovno očistiti in to bo podaljšalo njihov delovni čas," se je strinjal drugi. Enako naj bi veljalo za tiste, ki v trgovini z oblačili pridejo z več artikli v garderobo pet minut pred koncem delovnega časa in nato ne kupijo ničesar, prodajalci pa imajo s pospravljanjem dodatno delo. 

Morda vas zanima tudi:

Toda nasprotno so nekateri mnenja, da je bistvo v tem, da trgovina uradno obratuje do določene ure, ne glede na to, kaj si o tem mislijo zaposleni. Če so vrata odprta, je vstop dovoljen – pika. "Blagajna dela do zadnje minute in prodajalec je za to plačan. Dokler zaključiš nakup do konca delovnega časa, ne vidim problema," je bil jasen eden izmed komentatorjev.

Nekateri so primerjali situacijo z drugimi poklici: "Zakaj bi bilo to drugače, kot če pošljemo e-mail pet minut pred koncem delovnega časa?" Drugi so dodali, da se pravila bontona razlikujejo po državah – v Kanadi, denimo, naj bi bil vstop v trgovino tik pred zaprtjem nekaj povsem običajnega.

Omenjalo pa se je celo nezainteresirane in lene prodajalce, ki dejstvo, da so tik pred koncem delovnega dne, izkoriščajo za še večjo neopravilnost. "Pred kratkim sem imela situacijo, ko sem vstopila v trgovino s tehničnim blagom 15 minut pred zaprtjem in od prodajalca dobila sarkastičen in tečen komentar, da kmalu zapirajo," je zapisalo neko dekle. "Rekla sem mu, da na spletu ne piše, da imajo ob petkih krajši delovni čas, in da sem mislila, da danes delajo kot običajno – torej še več kot tri ure. Dodala sem še, da je pravzaprav sreča, da sem sploh uspela priti pravočasno.
 Vse sva uredila v petih minutah, zato sem mu ob odhodu še enkrat rekla: 'Evo, vse je urejeno, imate še 10 minut, če pride še kdo.' To me je zmotilo, ker sem sama takrat šla šele v službo, oni pa so se obnašali, kot da sem jaz kriva, ker ne morejo prej domov. Sicer pred zaprtjem ne hodim v trgovine, ker ne maram tega stresa in hitenja. Ampak če potrebujem kakšno malenkost in vem, da bom brez težav pravočasno zaključila ter da bo ostalo še nekaj časa, potem grem."

Vsekakor izogibanje vstopu v trgovino tik pred zaprtjem zmanjša stres vsem – zaposlenim in kupcem. A če je nujno, bi morali zaposleni to sprejeti brez zavijanja z očmi, kupci pa imeti v mislih, da naj bo nakup kratek, jasen in brez dodatnih zahtev, ki bi po nepotrebnem podaljšale delo zaposlenih. 

Turistka se čudi nad obiskom v Sloveniji: "Ena stvar mi nikakor ni jasna … "