11. 4. 2022, 14:34

OPUS1 v Celju: promocija sodobnega plesa in odkrivanje mladih talentov

Anka Simončič

V Celju bo potekalo 13. mednarodno tekmovanje mladih plesnih ustvarjalcev OPUS1.

"Tekmovanje mladih plesnih ustvarjalcev Opus 1 – Plesna miniatura je prvič potekalo v Celju pred tridesetimi leti in v tem času se je razvilo iz enournega dogodka v večfazni plesni festival (izbor, državno tekmovanje in mednarodno tekmovanje), na katerega se prijavlja vsako let več plesnih miniatur. Opus se tako še naprej razvija in pušča sledi na slovenski plesni umetnosti. Med imeni sodelujočih na preteklih Opusih je zaslediti veliko plesnih ustvarjalcev, ki danes nadaljujejo svojo profesionalno plesno pot doma ali v tujini. In zato Opus ni zgolj tekmovanje, temveč svojevrstna pot do lastnega opusa." - Nina Meško, samostojna strokovna svetovalka za ples, JSKD

V soboto, 16. aprila 2022, bo Slovensko ljudsko gledališče Celje gostilo že 13. mednarodno tekmovanje mladih plesnih ustvarjalcev OPUS1 – plesna miniatura 2022 v organizaciji Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti. Mladi plesalci bodo nastopili v dveh starostnih kategorijah, in sicer v starostni kategoriji med 16. in 19. letom ter 20. in 24. letom. Namen mednarodnega plesnega tekmovanja OPUS1 je promovirati sodobni ples in hkrati odkrivati sveže talente. Namen prireditve ni spodbujati tekmovalnosti, marveč samostojno ustvarjalnost mladih plesnih avtorjev in avtoric, pri čemer jih mentorji zgolj nevsiljivo vodijo in usmerjajo.

Mladim plesnim ustvarjalcem organizator vsako leto predpiše temo, ki naj jih vodi pri izgradnji plesnih miniatur in spodbudi k premisleku posameznih vprašanj, ki jih tema nagovarja. Letošnja izhodiščna tema je kontaktna improvizacija. Kot so zapisali organizatorji, praznujemo 50 let od nastanka te plesne forme, ki temelji na plesni improvizaciji ter komunikaciji med dvema ali več telesi v gibanju. Kontaktna improvizacija je nastala v posebni družbeni klimi preloma med šestdesetimi in sedemdesetimi leti prejšnjega stoletja in kot taka ohranja vrednote in vprašanja tistega časa: gre za obliko plesa, ki ne pozna hierarhije, dramaturgije, koreografije in celo forme. Navdih za gib črpa iz raziskovanja odnosa med telesom in okoljem ter ne več iz umeščanja telesa v vnaprej zamišljene forme.

Organizatorji pa ob tem vendarle niso togi; če mladih upov tema ne navdihne, imajo možnost slediti lastni viziji. »Karkoli je v vas, karkoli je okrog vas, karkoli iščete, karkoli se sprašujete, o čemerkoli dvomite, karkoli vas zanima, zanima tudi nas!«
 
Na tekmovanju se bo zvrstilo 21 plesnih miniatur avtorjev in avtoric iz Slovenije, Poljske, Romunije, Nemčije, Avstrije in celo Ukrajine. Na tekmovanje so se uvrstili tudi najboljši med starejšimi plesnimi ustvarjalci, ki so na 30. državnem tekmovanju OPUS1 prejeli zlato priznanje. Prireditev bosta zaključila celovečerna plesna in glasbena predstava z naslovom Houle avtorice Charlotte Gergaud, lanske prejemnice  produkcijske nagrade OPUS, in podelitev nagrad. Podeljene bodo za najboljšo plesno miniaturo, najboljši koncept in najboljšo plesno izvedbo. Obenem bosta plesni studio Intakt in JSKD podelila produkcijsko nagrado za realizacijo novega projekta, ki bo premierno prikazan na OPUS 2023, generacijska žirija bo izbrala najboljšo plesno miniaturo v vsaki starostni skupini, ki bo prejela bon za izobraževanje na Poletni plesni šoli 2022, Matjaž Farič, umetniški direktor mednarodnega festivala Front@sodobnega plesa, pa bo izbral plesne miniature, ki jih bodo uvrstili v program 17. edicije festivala v Murski Soboti.
 
PROGRAM
sobota 16. april 2022, Slovensko ljudsko gledališče Celje
 
17.00                  SLG Celje
                           Tekmovanje za starostno skupino M 
18.15                  SLG Celje
                           Tekmovanje za starostno skupino L
20.30                  Plesni Forum Celje
                           Plesna predstava HOULE / Charlotte Gergaud
21.30                  Plesni Forum Celje
                           Podelitev nagrad in zabava

Program bo spremljala in plesalce ocenjevala strokovna žirija, ki jo sestavljajo Sebastián Gómez Lozano, Jurij Konjar in Lada Petrovski Ternovšek.
 
Lada Petrovski Ternovšek je svobodna umetnica. Kot avtorica, koreografinja in plesalka je sodelovala pri številnih, tudi nagrajenih projektih. Pet let je bila članica EnKnapGroup, trenutno pa je članica Zadrskega plesnega ansambla. Za projekte »Dark Union« Jozefa Nadja, »Set-reset« Kathleen Fisher in »Pursuit of happiness« gledališča iz Oklahome je prejela skupinsko Župančičevo nagrado Mestne občine Ljubljana. Lada Petrovski Ternovšek poučuje sodobne plesne tehnike v Sloveniji in tujini. Kot selektorica sodeluje pri festivalu Monoplay.
 
Jurij Konjar je sodobni ples študiral na ugledni šoli P.A.R.T.S. v Bruslju. Nato je sodeloval z Les Ballets C de la B, Robertom Olivanom, Borisom Charmatzem, Martinom Kilvadyjem in številnimi drugimi. Ustvaril je številne priznane predstave, v zadnjem času pa improvizirane dogodke. Konjar od leta 2010 tesno in redno sodeluje s koreografom in plesalcem Stevom Paxtonom pri rekonstrukcijah njegovih znamenitih del. Leta 2011 je Contact Quarterly, katerega sourednica je Lisa Nelson, objavil njegova opažanja in zapise v knjižici z naslovom Goldbergova opazovanja. Konjar nastopa in poučuje na različnih mednarodnih festivalih kontaktne improvizacije.
 
Sebastián Gómez Lozano je doktor s področja plesne anatomije hrbtenice, ki ga vodi Oddelek za fizioterapijo Univerze v Murciji (UMU-Španija)/ Oddelek za ples Tehniške univerze v Lizboni (UTL-Portugalska). Do leta 2015 je bil direktor uradnega univerzitetnega magistrskega študija plesne in gibalne umetnosti, od 2015 do 2017 pa višjega univerzitetnega študija umetnosti flamenka. Od leta 2011 je vodja raziskovalne skupine za uprizoritvene umetnosti na Katoliški univerzi San Antonio (UCAM). Zadnjih deset let deluje kot umetniški vodja pri različnih evropskih projektih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord