7. 4. 2017, 10:00 | Vir: Playboy

Drakar 2017: Levji delež ekipe Peugeot-Total

Red Bull content pool

Le malokrat je izraz levji delež lahko tako točen, kot če ga uporabimo v kontekstu trojne zmage ekipe Peugeot-Total na letošnjem reliju Dakar. Od sedmih udeležb na najtežji brezpotni preizkušnji na svetu si je Peugeot kar šestkrat v zgodovini pridirkal prvo mesto, letos pa je ekipa ponovila uspeh iz leta 1990, ko je francoski proizvajalec slavil trojno zmago.

Bleščeča zgodovina včasih potrebuje daljši premor, da se lahko ponovi v vsem sijaju in še s kakšno bleščico več. Letošnji dakarski oder v avtomobilistični kategoriji se je kot rezultat prijateljske francoske državljanjske vojne obarval modro-belo-rdeče. Nanj so stopili Stéphane Peterhansel in Jean-Paul Cottret, Seébastien Loeb in Daniel Elena ter Cyril Despres in David Castera, trije veliki dirkači, trije veliki navigatorji, šest neizprosnih tekmecev. Tudi zvezdnikov, a to šef ekipe Bruno Famin najraje presliši. Dirkači, ki so povsem dominirali na 9000 kilometrov dolgi trasi med Paragvajem, Bolivijo in Argentino, so si zvezdniški status pridobili izključno z motošportnimi uspehi. Po odstopu Nasserja Al-Attiyaha v tretji etapi je boj za kipce vseh treh barv potekal skoraj izključno med člani iste ekipe, na koncu pa zgolj še med dvema: Peterhansel in Loeb sta se udarila brez milosti, kot se od dirkačev, ki ju javnost pozna po vzdevkih, ki ničesar ne preuščajo domišljiji, tudi spodobi.

Zgodovina oddelka Peugeot Sport sega v daljno leto 1881, ko so takrat še sovoznika Jeana Todta prosili, naj ustanovi športni oddelek skupine Peugeot-Citroën. Relistično moštvo je debitiralo s peugeotom 205 turbom 16, prvo zmago pa je leta 1984 dosegel Ari Vatanen, ki je nato z istim avtomobilom še enkrat zmagal na dirki Pariz-Dakar, nato pa še dvakrat z močnejšo različico 405 T16 na istih neskončnih brezpotjih Afrike.

Leta 1991 je svojo prvo dakarsko zmago dosegel Stephane Peterhansel, ki je nato v motociklistični kategoriji zmagal še petkrat, dokler ni začel zmagovati še z avto­mobilom in si povsem upravičeno pridirkal vzdevek Mr. Dakar. Ko je letos še 13. v karieri stopil na najvišjo stopničko, je marsikdo pripom­nil, da je s Peterhanslovim čudežem konec tudi vraževerja v povezavi z nesrečno številko.

Lani je Peterhansel še zmagal za volanom peugeota 2008 DKR. Zmaga je bila pomembna, ker je sledila neuspelemu poskusu leta 2015 in po četrt stoletja zatišja, ko je francoski proizvajalec zadnjič slavil na reliju Pariz-Dakar. Tehnično je bila zmaga še bolj pomenjljiva, saj je dizelsko gnan buggy na dvokolesni pogon gladko pometel s konkurenco. Letos se je Peugeot na startni črti pojavil s popolnoma novim dirkalnikom, ki ga je navdihnil tudi (slovenski) avtomobil leta, peugeot 3008, SUV, ki še vedno nekoliko kontroverzno vedno prisega na dvokolesni pogon in dizelski turbinski motor. Predvsem izboljšano podvozje se je izkazalo za popoln fenomen, kar je za našo revijo po­udaril tudi devetkratni svetovni prvak v reliju Sebastién Loeb. G. Rally bi skoraj postal letošnji zmagovalec, če se ne bi na 4. etapi za 26 minut ustavil, kot bi vojna med legendami ne bi bila zgolj državljanjska, če se v isti etapi ne bi na streho obrnil četrti član ekipe Carlos Sainz. A zmagal je po načelu ime je usoda – g. Dakar. Lev po duši in po horoskopu.

TEKST Tina Torelli
FOTO Red Bull content pool

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord