Bi radi sklenili dober kompromis ob prehodu na zeleno mobilnost? To so lahko priključni hibridi, o katerih pa kroži kup govoric in mitov. Preverili smo, koliko res držijo, in povzeli prednosti, ki jim ni mogoče oporekati.
Tudi vi pomislite na električni avto, ko nekdo omeni zeleno mobilnost in zmanjševanje izpustov CO2 v prometu? Takoj zatem pa misel na to, da bi si ga omislili, opustite, ker se vam zdi to še vedno prezapleten ''projekt'' in ker morda ne marate sprememb. Verjamemo, da se vam zdi, da električni avto zahteva ogromno prilagajanja, sploh ko pomislite na načrtovanje poti, ki vključuje vse postanke na javnih polnilnicah, in skrb o dosegu oziroma razmišljanje, kako boste prišli na cilj brez polnjenja, kje boste polnili, koliko časa, koliko vas bo to stalo ... da o vzpostavitvi domače polnilne infrastrukture niti ne začnemo.
Toda inercija v tem primeru lahko naredi precej škode - tako za okolje kot tudi za vas - zato morda razmislite o kompromisu. Govorimo o avtomobilu s pogonom na priključni hibrid, ki lahko deluje samo na elektriko, na daljših poteh pa se vključi tudi bencinski motor, ki vam prihrani čas in skrb za polnjenje baterije. Najboljše pri tej izbiri pa je, da se tako tudi veliko prihrani.
Za začetek ovrzimo mite, ki krožijo o priključnih hibridih in vas odvračajo od misli o nakupu:
1. »Priključni hibridi so dragi, dodaten vložek se mi ne splača.«
Drži, da so priključni hibridi dražji za izdelavo, ker imajo bencinski (v redkih primerih tudi dizelski) motor in hkrati še električnega, ki lahko deluje samostojno ali sočasno z bencinskim. Ni pa nujno, da to velja tudi za kupce. V aktualni ponudbi znamke Volkswagen pri modelih Golf, Tiguan in Passat imajo priključni hibridi na primer isto ceno kot primerljivo zmogljivi modeli s klasičnim (bencinskim) motorjem.
Namig: Vaša ključna beseda za pametno izbiro je eHybrid. Pri golfu eHybrid vas bo za 32.713 evrov brez odrekanja in prilagajanja popeljala do prednosti obeh svetov: električnega z dosegom do 143 kilometrov in hibridnega s skupnim dosegom več kot 800 kilometrov. Golf eHybrid ima bencinski motor s 110 kilovati moči in električnega s 85 kilovati moči, sistemska moč je 150 kilovatov (204 konjske moči), tako gnani golf eHybrid pa do stotice pospeši v le 7,2 sekunde. Enak pogon je na voljo tudi v passatu eHybrid za 39.188 evrov in tiguanu eHybrid za 39.640 evrov.
Dejstvo: Priključni hibrid se torej splača in ne zahteva dodatnega vložka.
2. »Priključni hibridi so nesmiselni, saj imajo dva motorja in dve energijski shrambi.«
Ne drži! Dvojni pogon in dvojna energijska shramba imata številne prednosti, le izkoristiti jih moramo. Z rednim polnjenjem 19,7 kWh baterije v golfu, passatu in tiguanu eHybrid boste lahko dnevno prevozili od 128 do 143 kilometrov zgolj na elektriko. Ponoči boste baterijo v 12 urah napolnili prek običajne 220 V vtičnice in v nov dan zapeljali s svežo zalogo energije in polnim električnim dosegom. Če imate doma ali v službi polnilnico na izmenični tok z močjo 11 kilovatov, pa boste baterijo napolnili v le dveh urah in pol.
Na daljših poteh vam bo dvojna energijska shramba (40-litrska posoda za gorivo in polna 19,7 kWh baterija) v vseh treh modelih prišla še kako prav, saj bo zagotovila skupen doseg več kot 800 kilometrov brez vmesnih polnjenj elektrike in goriva.
Dejstvo: Ena od tehnoloških posebnosti Volkswagnovih priključnih hibridov je možnost polnjenja prek hitrih polnilnic na enosmerni tok (CSS). Polnjenje je mogoče z močjo do 40 kilovatov in v zgolj 26 minutah boste baterijo lahko napolnili do 80 odstotkov ter tako pridobili vsaj 100 kilometrov električnega dosega.
3. »Priključni hibridi so pesek v oči, saj nimajo nikakršne veze z okoljsko prijaznostjo.«
Ne drži! Če baterijo priključnega hibrida redno polnite, se med tednom v službo in po opravkih lahko vozite popolnoma brez izpustov CO2. V tem primeru priključni hibrid deluje kot pravi električni avto. Obenem velja, da priključni hibrid tudi z izpraznjeno baterijo deluje kot hibrid, torej v mešanem ciklu pogona na bencin in elektriko, kar pomeni, da porabi manj kot klasičen avto z bencinskim motorjem.
Dejstvo: Priključni hibrid poskrbi za manj emisij ter pripomore k čistejšemu zraku in manjšemu vplivu na okolje.
4. »Vozniki ne polnijo baterij, zato porabijo celo več kot bencinski avtomobili.«
Da bi izkoristili tehnični in varčevalni potencial priključnega hibrida, je baterijo priporočljivo redno polniti. Verjamemo, da to ni preveč zahtevno, saj zadošča že dostop do običajne vtičnice 220 V in baterija se bo vsak dan sproti napolnila v nočnem času. Med vožnjo pa se bo baterija polnila s pomočjo zaviranja oziroma rekuperacije odvečne energije in bo tudi na ta način zniževala porabo goriva.
Dejstvo: Poraba goriva je zaradi možnosti vožnje na elektriko na krajše razdalje občutno manjša.
5. »Priključni hibrid ni električni niti bencinski avto. Dejansko je ''kar nekaj''.«
Priključni hibrid je avto, s katerim lahko svoje vsakodnevne vožnje opravite z vožnjo samo na elektriko in tako veliko prihranite. Na daljših poteh pa vam bencinski motor pomaga kot podaljševalnik dosega in omogoča brezskrbnost ter neodvisnost od infrastrukture polnilnic. Hkrati vam kombinacija prinese bolj varčno vožnjo tudi na daljših poteh.
Dejstvo: Govorimo lahko o fleksibilnosti pogona, saj vozilo, medtem ko lahko preklaplja med električnim in klasičnim motorjem, omogoča večjo avtonomijo in brezskrbno vožnjo tudi na daljših razdaljah.
Več o izjemni (akcijski) ponudbi priključnih hibridov Volkswagen najdete TU.
