3. 7. 2023, 15:11 | Promocijska objava

Hrvaška: Razkošje in udobje v svetu luksuznega turizma

Hrvoje Serdar

Predstavništvo Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji je 14. junija 2023 organiziralo poslovni brunch na temo hrvaškega luksuznega turizma. Bruncha se je udeležilo 50 predstavnikov turističnih in event agencij, novinarjev ter drugih strokovnih delavcev s področja turizma.

»Luksuz je mogoče najlažje definirati kot bivanje turistov v destinacijah in nastanitvenih objektih, ki imajo nadstandardno kakovost svojih storitev. Oziroma povedano z računalniškim žargonom – ki nimajo samo kakovostnega hardweara, ampak izredno dober software – torej storitve!« je poudaril direktor predstavništva Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji, g. Bruno Bonifačić.

Glavni gostje na brunchu so bili predstavniki Stories hotelov, združenja, ki ga je leta 2017 ustanovila Hrvaška gospodarska zbornica. Glavni cilj združenja je okrepiti pozicioniranje posebnih hrvaških hotelov na globalnem trgu luksuznega turizma. Blagovna znamka temelji na potrebah sodobnega potrošnika, ki si želi edinstvenih doživetij na destinacijah, ki nudijo idilično naravo, bogato kulturno in močno zgodovinsko dogajanje. Bistvo blagovne znamke Stories je združevanje želj sodobnih turistov z lepotami Hrvaške in skrbno izbranimi namestitvami v doživetja, vredna ponovnega obiska.

ZANIMIVOST: Hoteli iz skupine Stories se nahajajo v mestnih palačah, na pečinah nad morjem ter v oljčnih nasadih graščinskih posesti. Vsak hotel ponuja razkošje in vrhunska doživetja. Skupina trenutno vključuje 17 skrbno izbranih hotelov, ki so dobitniki priznanih mednarodnih nagrad. Poleg tega so mnogi člani priznanih mednarodnih hotelskih združenj, ena restavracija ima Michelinovo zvezdico, več pa ima Michelinovo priporočilo. 
Hrvoje Serdar
Boutique Hotel Alhambra, Mali Lošinj

Poslovni brunch je bil odlična priložnost za predstavnike Stories hotelov, da predstavijo svojo vrhunsko ponudbo in privabijo strokovno javnost, ki ima vpliv na turistične odločitve. Dogodek je omogočil izmenjavo idej, povezovanje in mreženje med hotelirji, turističnimi agencijami ter novinarji, ki pišejo o luksuznem turizmu in predstavljajo potrošnikom najboljše turistične prakse s celotnega sveta.

Razcvet luksuznih hotelov na Hrvaškem

Na Hrvaškem se nahaja več kot 50 malih in srednjih heritage/luksuznih hotelov, med katere sodijo tudi člani Stories hotelov. Veliki hoteli s 5 zvezdicami in spremljevalnimi storitvami, kot so beauty & spa, so začeli razvijati luksuzno ponudbo na Hrvaškem. Skupno število namestitvenih hotelskih kapacitet je približno 120.000, kar predstavlja 12% skupnih namestitvenih kapacitet na Hrvaškem. Približno 12 % teh kapacitet se nanaša na hotele s 5 zvezdicami. Največ luksuznih hotelov se nahaja v Dubrovniški regiji, Splitski regiji, na Kvarnerju in v Istri. Želijo si še naprej razvijati to raven hotelske namestitve, ki je v zadnjih sedmih letih zabeležila 24 % rast števila petzvezdičnih objektov. Najboljši in najdražji hoteli prispevajo k razvoju trajnostnega turizma in zmanjšanju masovnega turizma v skladu s strategijo hrvaškega turizma.

Središče navtičnega razkošja na Jadranu

Hrvaški morski in navtični turizem sega 40 let nazaj v čas, ko je bila ustanovljena nacionalna veriga marin ACI. Danes je Hrvaška vodilna svetovna destinacija za najem plovil, s skoraj 6.300 km obale, 1244 otoki in hridi. Infrastruktura vključuje 185 navtičnih luk, 82 marin in skoraj 17.000 privezov za ladje. Gradijo se nove marine in sidrišča, pri čemer se posebna skrb namenja trajnostnemu razvoju.

Hrvoje Serdar

Največji svetovni operater mega jaht BWA ima svoje predstavništvo na Hrvaškem že več kot 15 let. Skoraj 50 % omenjenih marin izpolnjuje pogoje za sprejem mega jaht, ki na letni ravni gostijo več kot 400 jaht dolžine od 35 do 800 metrov. Te jahte skozi vse leto generirajo približno 4.700 zahtevkov za različne storitve, kot so gorivo, servisi, nabava hrane in pijače, zabave, izleti in druge storitve.

Hrvaška je v zadnjih sedmih letih med top 7 državami na Mediteranu glede na poslovanje z jahtami, in je prehitela Monako in Malto. Prav tako se je povečalo število ur plovbe gostov na jahtah na Hrvaškem za kar 27 %, kar Hrvaško umešča takoj za Grčijo. Pomembno je tudi dejstvo, da jahte, ki prihajajo na Jadran nudijo podporo in storitve za jahte, ki stanejo od 20.000 € do 1 milijon € na teden.

Hrvaška kulinarična elita: Michelin, JRE in Gault Millau združeni

Michelin je na Hrvaškem prisoten od leta 2017, ko je rovinjska restavracija Monte prejela prvo Michelinovo zvezdico. Danes ima Hrvaška 10 restavracij z eno Michelinovo zvezdico in 2 restavraciji z Michelinovo zeleno zvezdico in skupno 82 restavracij, ki so priporočene v vodniku Michelin za leto 2022.

Michelinova zelena zvezdica je nagrada, ki jo prejmejo restavracije kot priznanje za trajnostno in odgovorno gastronomijo. Leta 2022 je zeleno zvezdico prejela Konoba Mate na Korčuli, restavracija Zinfandels v zagrebškem hotelu Esplanade pa je obdržala prejšnjo zvezdico, ki je bila prva zelena zvezdica na Hrvaškem. Zelena zvezdica je bila dodana kot priznanje za trajnostno naravnano ponudbo.

Hrvaška je članica JRE družine (Jeunes Restaurateurs) od leta 2011 in danes ima 14 restavracij s tem prestižnim nazivom. JRE ponuja izjemno kombinacijo inovativnosti, nadzorovanih virov surovin ter kulinarične umetnosti in tradicije.

Maja Danica Pecanić

Gault Millau Hrvaška, mednarodni gastronomski vodnik, izhaja že 6 let pod sponzorstvom Hrvaškega ministrstva za turizem in šport. Vključuje 270 vrhunskih restavracij, 100 priljubljenih lokalov (bistrojev, ulične hrane, snack barov, slaščičarn) in top 100 vin iz vse Hrvaške. Prvič pa vključuje tudi izbor najboljših oljčnih olj na Hrvaškem.

Hrvaška vina na vrhu svetovne lestvice

Poleg izjemne gastronomije se Hrvaška lahko pohvali tudi z vrhunskimi vini. Na največjem svetovnem ocenjevanju vin, Decanter World Wine Awards, je Hrvaška letos osvojila 25 zlatih, 129 srebrnih in 204 bronaste medalje. Hrvaška ponuja izjemne avtohtone sorte v štirih vinorodnih pokrajinah, kar je lahki odlično izhodišče za vse gurmanske turiste.

CNTB

Poslovni brunch kot luksuzno doživetje

Na poslovnem brunchu smo imeli priložnost uživati v okusih nagrajene vinske kleti in wine hotela Meneghetti, ki je prav tako članica Stories hotelov. Vinograd Meneghetti se ponaša z "rdečo zemljo", ki jo obdelujejo na ekološko trajnosten način, s spoštovanjem do narave. Trto skrbno obrezujejo ročno po metodi Simonit & Sirch, s ciljem ohranjanja rastline in doseganja visoke starosti. Poleg avtohtonih sort gojijo tudi mednarodne sorte vinske trte, ki vina Meneghetti obogatijo s posebnostmi lokalnega terroirja, značilne prsti in obilja sredozemske vegetacije. Vina, pridelana s sodobnimi tehnologijami, odražajo značaj Istre in s svojo kakovostjo presegajo meje regije.

Zgodba iz ozadja

Povabljenci so ob zaključku prejeli darilne vrečke z izjemnim in večkrat nagrajenim acetom iz fig z otoka Pašman, ki ga ustvarjata Ana in Krsto Matulić v njuni družinski manufakturi. Njuna zgodba je izjemna. Ob velikem številu fig na otoku sta se odločila, da jih fermentirata v sodih iz češnjevega lesa in ustvarita balzamični kis po klasični italijanski metodi. Njihov Pašman Libre je prejel najvišje priznanje s tremi zvezdicami na prestižnem tekmovanju The Great Taste Award 2021 v Veliki Britaniji. Prav tako je prejel zlato medaljo in nagrado žirije na tekmovanju International Taste Award v Italiji leta 2020 ter bil uvrščen med Top 50 izdelkov. Leta 2018 je prejel tudi Superior Taste Award v Bruslju. Njihov nov izdelek, Aceto iz Maraske, dve leti je zorel v lesenih sodih in ponuja sladko-kisel okus.

HTZ