23. 9. 2023, 16:13 | Promocijska objava

Primož Pusar iz agencije Pristop: "Prihodnost bo polna izzivov."

Od 21. do 24. se bo Rovinj ponovno spremenil v epicenter znanja in izkušenj s področja medijev, komunikacij, marketinga in gospodarstva nasploh. Že šestnajstič bo namreč potekal festial Weekend Media, kjer se bo zvrstilo več kot 150 predavateljev iz 15 držav. Med njimi tokrat tudi Primož Pusar, partner in član uprave agencije Pristop, s katerim smo tik pred začetkom festivala podelili nekaj besed.

Za vami je 12 let dela na mestu direktorja agencije Pristop. Spremembe, tako na trgu, kot v sami industriji, vam niso tuje. Kaj je bila v teh 12 let morda najbolj ključna sprememba, ki se je morala zgoditi na področju vašega dela?

Ključna sprememba je, da smo se nehali obnašati kot oglaševalska agencija in svojo energijo usmerili v razvoj storitev, ki danes uspešno funkcionirajo na trgu in parirajo ter premagujejo konkurenco. Imajo pa en skupni imenovalec – sploh niso povezane samo s komunikacijskim poslom. Smo regionalni partner za multinacionalk na področju digitalnega marketinga, izdelujemo poslovne strategije za domače in tuje korporacije, pomagamo podjetjem pri pridobivanju novih sredstev za hitrejši razvoj. Korporativne komunikacijske storitve, ki jih ponujamo, smo nadgradili do te mere, da z našo  podporo uspe marsikateri pomembnejši vlagatelj v regiji. Na vseh področjih smo nadgradili naš P(p)ristop.

Kako se je v teh letih morda spremenila tudi miselnost (in pričakovanja) klientov?

Naročniški trg se vse bolj fragmentira, hkrati pa imajo podjetja vse manj časa in energije za ukvarjanje z zunanjimi izvajalci. Možni odgovori na takšen razvoj so insourcing (kar pomeni zmanjšanje trga za zunanje ponudnike, kar vključuje tudi nas), outsourcing funkcije (kar pomeni priložnost za tiste, ki so sposobni kot ekipa do potankosti razumeti ciljni trg in ekosistem naročnika), ali partnerstvo (kjer zunanji izvajalec skozi čas natančno spozna strukturo, procese in izzive naročnika). Mi razumemo, kje smo najmočnejši in znamo izkoristiti široko horizontalno znanje, ki smo ga pridobili. Bo pa prihodnost polna izzivov.

Omenili ste tri poti, ki jih izbirajo naročniki pri sodelovanju oglaševalskimi agencijami. Na kateri poti vidite sebe?

Formiranje skupine strokovnjakov, katerih različni profili ustvarjajo mozaik znanj, vpogledov, sposobnosti in izkušenj, s katerimi lahko komurkoli pomagamo do potankosti razumeti okolje, uporabnike, ekosistem; tako smo do uspehov na mnogih področjih pomagali številnim uspešnim finančnim skladom, podjetnikom, bankam, zavarovalnicam, bolnicam, avtomobilskim podjetjem… In naš cilj je kreirati tudi lastne zgodbe, v različnih partnerstvih, v katera sam globoko verjamem.

Kaj bi rekli, da je morda zlati standard komunikacije, ki je prestal vse spremembe? Kaj je tisto, kar ostaja nedotakljivo?

Nedotakljivi ostajajo odnosi in ljudje, ki smo prestali vse turbulence. Ponosen sem na svojo ekipo, na naše delo, rezultate, ki jih zagotavljamo naročnikom in partnerjem, in na dejstvo, da skozi vse tegobe, težave, ovire, vzpone in padce, 250 ljudi vsak dan izbere Pristop za svoje okolje, kot ekipa pa uspemo zagotoviti dovolj projektov, dela in denarja, da smo v zadnjih desetih letih odplačali velik del dolgov brez kakršnihkoli odpisov ali izgub za banke in naše partnerje.

Kateri projekt je bil vaša največja in najpomembnejša lekcija?

Včasih se zgodi da nam naročnik namenoma ali pa ne, posredujejo izhodišča, ki se med izvajanjem projekta izkažejo za netočna ali celo napačna. Do takrat pa lahko nastane veliko škode za vse povezane deležnike. Pomembno se je učiti med hojo in biti pozoren.

Kaj je najboljši nasvet, ki ste ga prejeli?

Ena mojih ljubših je misel Nelsona Mandele, ki jo je namenil vsem nam: “It always seems impossible until it's done." (Dokler ni narejeno, se vedno zdi nemogoče.) Če je kdo v svetu kvalificiran izjaviti nekaj takega, je bil to on.

Katerega Pristopovega izziva v prihodnosti se najbolj veselite?

Pristop je v zadnjih desetih letih odplačal prek 80% svojega neto finančnega dolga. V letu 2023 bo Skupina dosegla najvišji poslovni rezultat v svoji zgodovini, hkrati pa si upam napovedati, da bomo pred koncem leta uspeli vsaj z enim od lastnih podjetniških projektov, s katerimi ciljamo na globalni trg. V partnerstvih, ki smo jih sestavili z vodilnimi evropskimi in svetovnimi igralci, s katerimi smo se srečevali v različnih vlogah, bomo kreirali zgodbe, s katerimi bomo ključnim ljudem v naši ekipi zagotovili dolgoročno motivacijo za nadaljnji razvoj – tako njih samih, kot Pristopa kot naše skupne ekipe.

O čem boste govorili na Weekendu.16?

Malo o sebi, pa malo o košarki, pa nekaj o Alanu Fordu. Morda bomo omenili tudi vodenje oglaševalske agencije.

Naslov pogovora zveni kar nekoliko nenavadno, morda skrivnostno? O čem bo tekla beseda?

Bom vedel, ko se zjutraj tisti petek zbudim – skladno z dolgoletno Saševo prakso priprave njegove legendarne radijske oddaje. Z urednikom Večernjega lista bova gotovo razdrla kakšno morsko misel, izogibala se bova politikom in se fokusirala na tisto kar šteje. Skratka, ne bo šlo drugače, kot da pridete tja.

Vas zanima, kam se bodo razvijale medijske in oglaševalske smernice? Kakšni bodo trendi in kako jih lahko najbolj izkoristite? Weekend Media Festival bo tudi letos vir neprecenljivih informacij, ki jih bodo podali največji strokovnjaki v medijski in marketing industriji. Ne zamudite priložnosti in bodite korak pred spremembami! Vse ostale novice in podroben program letošnjega dogodka se nahaja tukaj, lahko pa jim sledite tudi preko FacebookaInstagrama in LinkedIn profilov.