Pred trgovinami se vijejo dolge vrste, ne boste verjeli, na kaj ljudje čakajo ure in ure

31. 5. 2025, 09:00 | L. PA.
Pred trgovinami se vijejo dolge vrste, ne boste verjeli, na kaj ljudje čakajo ure in ure (foto: TikTok/chillyhan_/posnetek zaslona)
TikTok/chillyhan_/posnetek zaslona

Ponekod naj bi ljudje v vrstah čakali tudi po devet ur ...

Viralni trendi na družbenih omrežjih imajo zares veliko moč. Ko se je denimo začela evforija dubajske čokolade, so bili izdelki, navdihnjeni po originalni dubajski tablici, povsod razprodani v rekordnem času, podobno z energijsko pijačo Prime, ki je nekaj časa vladala družbenim omrežjem. 

Preden je priljubljena slovenska znamka športnih oblačil Swy odprla fizično trgovino, so navdušenci nad znamko ure in ure čakali v vrsti na različnih lokacijah, da bi ujeli pop-up trgovino in popuste. Pa še bi lahko naštevali.

Podobno se zdaj dogaja s fenomenom Labubu. Iz Pariza, Londona, Amsterdama in drugih evropskih mest prihajajo posnetki nepregledno dolgih vrst pred trgovinami Pop Mart, kjer je v tujini mogoče kupiti ta viralni trend. Vsi ure in ure potrpežljivo čakajo samo na eno: svojo figurico Labubu. Po nekaterih informacijah naj bi ljudje v vrstah stali tudi po devet ur!

Večina evropskih voda varnih za kopanje, kaj pa slovenske?

Plišaste pošasti, ki lahko stanejo več kot tisoč evrov

Kot je nedavno poročala Elle, gre za plišaste figurice, barvite pošasti, ki so najprej osvojile javnost v Združenih državah Amerike, Združenega kraljestva in južne Azije, zdaj pa so dosegle tudi Evropo. "Trenutno ni na svetu niti ene ženske, ki si ne bi želela Labubu," je v nedavnem posnetku na družbenem omrežju TikTok denimo odločno zatrdila vplivnica Janja Balant. V Sloveniji jih v fizičnih trgovinah sicer še ni na voljo, mogoče pa jih je naročiti prek spleta.

Običajna cena je okoli 30 evrov, vendar redki primerki Labubu dosegajo vrtoglave cene, tudi več kot 1000 evrov.

Nekateri figurice Labubu zbirajo, kupi se jih namreč lahko samo v škatlah presenečenja, tako da ni mogoče vnaprej vedeti, katero boš dobil (t.i. "blind box"). To še dodatno pripomore k njihovi priljubljenosti. Drugi pa jih – po vzoru številnih zvezdnic – uporabljajo kot modne dodatke in obeske na torbicah tudi najbolj prestižnih blagovnih znamk, denimo Louis Vuitton in Hermes.

Tudi ta kombinacija je naletela na zgražanje številnih: zakaj bi torbice, ki stanejo več tisoč evrov, oskrunili z obeskom (ali celo več njimi), ki je videti kot cenena igrača s kitajske tržnice? A ljubitelji Labubu se ne dajo. 

Dobičkonosna igrača

Labubu je sicer eden najbolj priljubljenih likov iz serije zbirateljskih figuric The Monsters, ki jih je pred desetimi leti ustvaril hongkonški umetnik Kasing Lung, čez nekaj let pa je partnerstvo z njim sklenilo kitajsko podjetje Pop Mart, specializirano za proizvodnjo dizajnerskih figuric, in začelo množično proizvodnjo figuric Labubu. Gre za hibrid med pošastjo in vilinskim bitjem, z velikimi očmi, zašiljenimi zobki, kosmatim telescem in nagajivim izrazom. Nekaterim se zdi prikupen, drugim srhljiv.

Čeprav ni znano, koliko je sam Lung zaslužil s popularnostjo Labubu, je portal The Art Gorgeous nedavno poročal, da je Labubu letos pomagal podvojiti prodajo podjetja Pop Mart, ki je zdaj globalni fenomen. Direktor podjetja, Wang Ning, je postal bogatejši za 1,5 milijarde evrov v enem samem dnevu, potem ko so delnice Pop Marta maja poskočile za 13,2 %. Po podatkih Forbesove Real Time Billionaires List njegovo premoženje trenutno ocenjujejo na več kot 15 milijard evrov.

Nova skulptura v centru Ljubljane ni prepričala mimoidočih: "Absolutno se ne vklaplja v okolico"